רכישה שלישית בחצי שנה: וואן טכנולוגיות קונה שליטה באפ.בי.סי מידי טל פרנקל ב-21 מיליון שקל

חברת שירותי המחשוב תרכוש 70% מספקית הפתרונות למערכות ERP • וואן, שתממן את העסקה ממקורותיה העצמיים, התחייבה להשקיע 2 מיליון שקל בהון החברה, וקיבלה אופציה לרכישת יתרת המניות לפי מחיר מימוש שטרם סוכם

מחשוב ענן / צילום: Shutterstock
מחשוב ענן / צילום: Shutterstock

חברת שירותי המחשוב וואן טכנולוגיות  רוכשת את השליטה בחברת אפ.בי.סי טכנולוגיות בתמורה ל-21.1 מיליון שקל. וואן תרכוש 70% מאפ.בי.סי, כך שהעסקה משקפת לחברה הנרכשת שווי של 30.1 מיליון שקל.

במקביל, התחייבה וואן גם להשקיע 2 מיליון שקל בהון החברה לאחר השלמת העסקה, וקיבלה אופציה לרכישת יתרת המניות לתקופה שנקבעה בהסכם ולפי מחיר מימוש שטרם סוכם.

וואן, שנמצאת בשליטת מיחשוב ישיר, נסחרת בבורסה בשווי 1.2 מיליארד שקל. החברה הנרכשת היא חברה פרטית שעוסקת במתן פתרונות למערכות ERP (המספקת פתרונות לניהול העסק והארגון), כולל פיתוח, יישום, הטמעה ותמיכה ובנוסף היא מספקת שירותי ענן. לפי נתוני וואן, אפ.בי.סי מעסיקה כ-60 עובדים ויש לה מאות לקוחות.

ב-2018 הכנסות החברה הסתכמו ב-22.4 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה היה כ-1.7 מיליון שקל. מדובר על ירידה ביחס לתוצאות 2017, אז נרשמו הכנסות של 25.3 מיליון שקל ורווח נקי של כ-4 מיליון שקל, בין היתר בהשפעת התאמה חשבונאית חד פעמית שנרשמה ב-2018, שבנטרולה ההכנסות בשנה זו היו 28.4 מיליון שקל.

אפ.סי.בי הוקמה ב-1998 על ידי טל פרנקל, המכהן כמנכ"ל ובעלים. לפי אתר האינטרנט שלה, בין לקוחותיה יש חברות היי-טק, קמעונות, כימיקלים ועוד.

וואן תממן את העסקה ממקורותיה העצמיים - בסוף הרבעון הראשון היו לה בקופה כ-126 מיליון שקל, לאחר שרכשה בחודשים האחרונים שתי חברות: את השליטה בסנס.בי.איי ב-23.5 מיליון שקל ואת אדוונטק ב-24 מיליון שקל, רכישות שהוביל המנכ"ל הקודם שי אוזון (כחלק ממגמת הרכישות על ידי חברות IT ציבוריות מובילות בשנה האחרונה). את הרכישה הנוכחית הוביל המנכ"ל כיום, עדי אייל, שהוא גם בעל השליטה בחברה האם, מיחשוב ישיר, שחזר לתפקיד מנכ"ל וואן בתחילת השנה לאחר שכיהן כיו"ר במשך מספר שנים.

לדברי אייל, "רכישה זו, בהמשך לשתי הרכישות החשובות שביצענו אשתקד, מחזקת את מעמד וואן כשחקנית מובילה בתחום של טכנולוגיות מתקדמות עבור שוק ה-IT, תחום הנהנה בימים אלה מביקושים גבוהים מצד הלקוחות. רכישת אפ.בי.סי טכנולוגיות מאפשרת לוואן להציע פתרונות חדשים ללקוחותינו, תוך ביסוס מיצובה של וואן כשחקנית מובילה בישראל בתחומי הענן וה-ERP. אנו ממשיכים לפעול לאיתור עסקאות נוספות לרכישת פעילויות התואמות את אסטרטגיית הצמיחה של וואן לשנים הבאות".

את אפ.סי.בי ובעליה, טל פרנקל, ייצג בעסקה משרד שביט בר און גלאון צין ויתקון ושות'.