בזק | בלעדי

בזק נגד אקספון: חייבת לנו מיליוני שקלים על התקנות קווי אינטרנט

חברת אקספון מסרבת לשלם חוב עבור עבודות של טכנאי בזק בהתקנת קווי אינטרנט במסגרת השוק הסיטונאי • לטענתה, "מדובר במקרה נוסף שבו בזק עושה דין לעצמה ומחייבת את מתחרותיה על שירותים שבגינם בזק כלל איננה זכאית לתשלום"

בנין בזק, תל אביב / צילום: איל יצהר
בנין בזק, תל אביב / צילום: איל יצהר

חברת בזק פנתה למשרד התקשורת וביקשה את התערבותו, בעקבות סירובה של חברת אקספון לשלם לה חוב הנאמד בכמה מיליוני שקלים.

מדובר בוויכוח שנמשך כבר לא מעט זמן, והוא נוגע לתשלום עבור עבודת הטכנאים של בזק  בבואם להתקין קו בבית הלקוח במסגרת השוק הסיטונאי עבור מתחרותיהן.

אקספון מוכרת שירות אינטרנט ללקוחותיה על גבי רשת בזק, ובמסגרת מדיניות השוק הסיטונאי הוחלט שבזק תחויב לבצע את העברת הקו ממנה ללקוח. כתוצאה מוויכוחים סביב העלויות נוצר מצב שטכנאי בזק נשלחו להתקנות קווים, אבל בפועל נמשך הוויכוח סביב התשלום עבור עבודות אלה.

בסופו של דבר, משרד התקשורת קבע את גובה התשלום, אבל נותרה סוגיה לגבי אלה שבזק חיברה קודם. היו כמה חברות שהתגלע ביניהן סכסוך דומה, ומשרד התקשורת קבע שהן נדרשות לשלם "אחורה" - כלומר, גם עבור התקופה שבה נושא התשלום עבור עבודת טכנאי לא היה מוסדר. עלות טכנאי להתקנה נקבעה על ידי משרד התקשורת, ומסתכמת ב-158 שקל.

משרד התקשורת הביע עמדתו בכך שבזק זכאית לתשלום רטרואקטיבי, אבל בכל הקשור לגובה התשלום, הוא מניח זאת לחברות שיפתרו את הוויכוח בעצמן או דרך בית משפט. כעת הכדור חוזר לידיים של בזק - והיא תצטרך להחליט אם היא פונה לבית המשפט כדי לקבל את מה שהיא טוענת שמגיע לה.

מאקספון נמסר: "מדובר במקרה נוסף שבו בזק עושה דין לעצמה ומחייבת את מתחרותיה על שירותים שבגינם בזק כלל איננה זכאית לתשלום. אקספון ביקשה את מעורבותו של משרד התקשורת בעניין בעבר, ומברכת על כך שמשרד התקשורת בחר לבחון את הסוגיה".

בזק סירבה להגיב.