מערכת הבחירות החדשה יוצאת לדרך; ליברמן: "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני"

(עדכונים שוטפים) - ליברמן: "מסע של דיסקרדיטיזציה שנמשך בקצב מסחרר. העצה שלי לאנשי הליכוד, עליכם לגייס פסיכיאטר בעל שם טוב וניסיון מוכח" • לפיד: "זו מערכת בחירות מכעיסה, שיצאנו אליה מכל הסיבות הלא נכונות, אבל קיבלנו הזדמנות שנייה לשלוח הביתה את הקיצונים והסחטנים שאומרים לנו 'תנו את כספי המסים שלכם ועופו לנו מהעיניים'"

אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: שלומי יוסף
אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: שלומי יוסף

12:20

אביגדור ליברמן ערך מסיבת עיתונאים לפני כמה דקות על רקע ההאשמות מצד הליכוד ובנימין נתניהו. "מסע של דיסקרדיטיזציה שנמשך בקצב מסחרר. אני מצטער על התוכן והסגנון. מתנהל פה דיון לא ראוי כאשר ראש הממשלה, האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני, אז אני רוצה להזכיר לראש הממשלה שזה היה דווקא הוא שהצביע בעד ההתנתקות בכנסת. נתניהו הוביל את ההתנצלות בפני ארדואן, הוא ביטל את עונש מוות למחבלים, הוא מונע את פינוי חאן אל אחמד שאושר על ידי בג"ץ והוא עוצר. וזה גם ראש הממשלה שהחליט אחרי 700 רקטות לדרום הארץ, להעביר עשרות מליוני דולרים לחמאס מעזה. לדבר על שמאל ימין יש פה הגזמה פראית. תומכי ראש הממשלה משתלחים מאז הבוקר ואין לזה שום קשר לימין, מדובר בפולחן אישיות ולא בתפיסה פוליטית. מה שמתבצע היום, באמצעות גוף תקשורת שאי אפשר לקרוא לו עיתון, זה דבר חסר תקדים".

ליברמן התייחס גם לחברי הכנסת מהליכוד ושריו המיועדים של נתניהו: "ראיתי הבוקר את ההזיות של יריב לוין ועוד כמה שרים, והם מדברים דברי סכיזופרניה שלמים מטעמם של מקורבים. העצה שלי לאנשי הליכוד, עליכם לגייס פסיכיאטר בעל שם טוב וניסיון מוכח כי זה לא יעבוד אחרות. כדאי לטפל בזה במישור הנכון, כי זה לא קשור לקמפיינים ולפוליטיקה". 

אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: שלומי יוסף
 אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: שלומי יוסף

באשר למניעיו אמר ליברמן: "כולם שואלים על המניע, מה מסתתר מאחורי ההחלטה של איווט, מה הם רוצים, נקמה אישית או מה? אבל בחיים חשוב לכולם לבדוק את העובדות ולהתבסס רק עליהן והעובדות הן שאת עמדת חוק הגיוס, קבענו מזמן גם כאשר הבחירות לא היו באופק. זה התחיל בפברואר-מרץ 2018 ללא קשר לבחירות. אמרנו במהלך מערכת הבחירות שנמליץ על נתניהו וכך היה, המלצנו עליו כמועמד להרכיב את הממשלה.והנקודה השניה שיש לזכור, שהליכוד לא הגיע עד אתמול להסכם עם אף מפלגה. לא רק עם ישראל ביתנו ולכן אינני מבין את ההאשמות. יש פה מכונה שלמה שעוסקת בשטיפת מוח ואני מקווה שהציבור חכם מזה".

ליברמן סיכם את דבריו בהרחבה על חוק הגיוס והציבור החרדי בישראל. "באשר לחוק הגיוס, הציבור הישראלי מאס בכניעה לחרדים ובוויתור לכל דרישותיהם. זה לא במקרה שכל זה מגיע אחרי חוק המרכולים, הכניעה למפעל פניציה, הסיפור של גשר יהודית, הפסקת מכירות כרטיסים לגן החיות התנ"כי. הציבור הישראלי הבין שיש מכירת חיסול של הליכוד לחרדים".

ליברמן התייחס גם להאשמות שפרסם יאיר נתניהו על כך שבהסכם הקואליציוני בשנת 2009 נסגר הבאתו של עו"ד וינשטין כדי לסגור לו את התיק, אמר ליברמן "זה שאלות שצריך להפנות לפסיכיאטר המחוזי".

ליברמן נשאל על בני גנץ והשיב, "אני חושב שהוא אדם מצוין אבל אינו מועמד שלנו להרכבת ממשלה, לא עכשיו ולא בעתיד. אנחנו נתמוך בממשלה ימנית שפויה ולא בממשלה שהחרדים שולטים בה. אנחנו חושבים שהציבור החרדי צריך להשתלב, אבל לא יתכן שקבוצה אחת תכתיב לכל המדינה. פה ניסו להקים ממשלת הלכה עם כל מיני דרישות נוספות ואם תראו את הצעות החוק של ח"כים חרדים, זה לא סביר. אנחנו מתחייבים - לא משנה איך יסתיימו הבחירות הבאות, גנץ לא יהיה המועמד שלנו".

10:44

הציבור הישראלי עוד לא עיכל, אך מערכת הבחירות לכנסת ה-22 יצאה הבוקר (ה') לדרך. בהמשך היום צפויה מסיבת עיתונאים עם ח"כ אביגדור ליברמן, וזאת לאור מבול המתקפות מימין על כך שהוא עבר לצד שמאל, ועל כך שהוא האשם הראשי לאי-הצלחתו של בנימין נתניהו להקים קואליציה. 

הבוקר מפרסם ח"כ יאיר לפיד הודעה בעמוד הפייסבוק שלו כי מפלגת כחול לבן "מקבלת הזדמנות שנייה".

לדברי לפיד, "זו מערכת בחירות מכעיסה, שיצאנו אליה מכל הסיבות הלא נכונות, אבל קיבלנו הזדמנות שנייה. עכשיו צריך לקחת אותה. בכל הכוח. הזדמנות שנייה לשלוח הביתה את הקיצונים והסחטנים שאומרים לנו 'תנו את כספי המסים שלכם ועופו לנו מהעיניים'. לא עפים. אנחנו פה. זו גם המדינה שלנו. הזדמנות שנייה לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה. הזדמנות שנייה לדאוג לזה שהכסף שלנו ילך לחינוך ובריאות ולהורדת יוקר המחיה, במקום לפוליטיקאים ולמפלגות שלהם. 

"הזדמנות שנייה, כמעט ברגע האחרון, למנוע משבר כלכלי חמור, הנובע מניהול כושל ובזבזני ומסדר עדיפויות לאומי עקום לגמרי. הזדמנות שנייה להציל אותנו מלהפוך למדינה מושחתת ומלאה שנאה, שראש הממשלה שלה כבר לא מתעניין בשום דבר חוץ מעצמו".

ח"כ משה (בוגי) יעלון, גם הוא ממפלגת כחול לבן, אמר הבוקר בכלי התקשורת כי רשימתם תהיה זהה, וכי ח"כ בני גנץ יעמוד בראש המפלגה. בנוסף ציין יעלון כי עליהם לבצע תכנון מחודש בנושא הקמפיין אל מול החרדים ולראות כיצד הם מתקדמים כדי להוסיף עוד מנדטים.