שריל סנדברג, מס' 2 בפייסבוק, מתכננת להגיע לביקור בישראל

סנדברג צפויה להגיע לביקור משפחתי, ולא ברור אם תשתתף גם באירועים ובפגישות מקצועיים

 

שריל סנדברג / צילום: ייבס הרמן, רויטרס
שריל סנדברג / צילום: ייבס הרמן, רויטרס

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק ואחת הנשים החזקות בעמק הסיליקון, מגיעה לביקור בישראל בחודש אוגוסט. סנדברג, שלא הייתה בישראל בשנים האחרונות, מתכננת להגיע לביקור משפחתי, ולא ברור אם תשתתף גם באירועים מקצועיים.

סנדברג היא יד ימינו של מייסד החברה מארק צוקרברג, והיא מכהנת בתפקיד משנת 2008. במקביל היא חברה בדירקטוריונים של חברות גדולות בעולם - למשל הייתה חברה בדירקטוריון של וולט דיסני, ושמה אף נקשר בעבר כמועמדת לתפקיד מנכ"לית החברה. לפני כן שימשה כסגנית נשיא בחברת גוגל, לשם הגיעה מעבודה בממשל האמריקאי. סנדברג כתבה שני ספרים משפיעים, שבהם עסקה בסוגיות הקשורות לנשים, וכן באבל, בעקבות מות בעלה בפתאומיות.

בשנה-שנתיים האחרונות, עם התגברות הביקורת על פייסבוק, סופגת גם סנדברג אש. דיווח בוול סטריט ג'ורנל מסוף 2018 העלה כי בין שני הבכירים קיימים מתחים, ואף היה חשש כי סנדברג תפוטר. עם זאת, צוקרברג אמר באותם ימים כי "שריל היא חלק חשוב מהחברה ומובילה הרבה מהמאמצים של פייסבוק להתמודד עם כמה מהבעיות הגדולות ביותר שלה, היא שותפה חשובה עבורי כבר עשר שנים, אני גאה בעבודה שעשינו יחד ומקווה שנמשיך לעבוד יחד במשך העשורים הקרובים".

באחרונה, כחלק מהביקורת נגד פייסבוק, קראה פייסבוק להטיל רגולציה על החברה, אך לא לפרק אותה - בדומה לדברים שאמרו בכירים אחרים בחברה. "אפשר לפרק אותנו, או חברות טכנולוגיה אחרות, אבל זה לא יפתור את הסוגיות שמהן אנשים מודאגים, הדבר הנכון לעשות הוא לייצר את החוקים הנכונים עבור האינטרנט", אמרה סנדברג, וטענה כי כל חברות הטכנולוגיה מתמודדות עם הבעיות הבוערות של התעשייה, כמו אבטחת בחירות ופרטיות, ללא קשר לגודלן, ולכן יש צורך ברגולציה. סנדברג הוסיפה, כי "בעוד שאנשים מודאגים מהגודל ומהעוצמה של חברות הטכנולוגיה, בארה"ב קיים גם חשש מהגודל ומהעוצמה של חברות סיניות ומההבנה שהחברות האלה לא יפורקו".