מדיניות אמריקאית חדשה: מבקשי ויזות יידרשו לציין אילו חשבונות הם מחזיקים ברשתות חברתיות

בעבר רק כ-65 אלף מגישי בקשות לוויזה בשנה נדרשו לספק את הפרטים הללו, לרוב מאחר שטיילו בעבר לאזורים עם פעילות טרור רבה • לפי דיווח בעיתון הפוליטי מוושינגטון "The Hill", מבקשי ויזות שלא משתמשים ברשתות חברתיות יוכלו להצהיר זאת, אך אם ישקרו לגבי שימוש במדיה החברתית, הם עשויים לעמוד בפני "השלכות חמורות"

ויזה לארה"ב / צילום: שאטרסטוק
ויזה לארה"ב / צילום: שאטרסטוק

רוצים לטוס לארה"ב? מעכשיו תצטרכו לספק בטופס הבקשה לוויזה גם פרטים על הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות. מדיניות חדשה של ממשל טראמפ מחייבת את רוב מגישי בקשות הוויזה לארה"ב, בין אם מדובר בוויזה למטרות טיול או למטרות הגירה, לציין בטפסים את החשבונות שהפעילו ברשתות חברתיות בחמש השנים האחרונות.

המדיניות חלה גם על מבקשי ויזה לצורכי נסיעות עסקים או לימודים, ורק מבקשי ויזות מסוימות לצרכים דיפלומטיים או רשמיים פטורים מהדרישות החדשות. בנוסף, המבקשים יצטרכו להצהיר גם על כתובות אימייל ומספרי טלפון שהחזיקו בחמש השנים האחרונות וכן על הנסיעות הבינלאומיות שלהם בתקופה זו. הטפסים לבקשת הוויזה עודכנו במהלך סוף השבוע בהתאם למדיניות החדשה.

מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה לראשונה את כוונתה להחיל את המדיניות במרץ 2018, ולפי דיווח של AP היא העריכה אז כי 710 אלף מגישי בקשה להגירה ו-14 מיליון מגישי בקשות ויזה שלא למטרת הגירה יושפעו משינוי המדיניות.

בעבר, רק כ-65 אלף מגישי בקשות לוויזה בשנה נדרשו לספק את הפרטים הללו, לאחר שזוהו ככאלה שדורשים בדיקה נרחבת יותר, לרוב מאחר שטיילו בעבר לאזורים בהן מתקיימת פעילות טרור רבה.

בעת מילוי הטופס יצוינו מפורשות מספר רשתות חברתיות גדולות ומוכרות, אך מגישי הבקשה יוכלו לספק מידע גם על חשבונות שיש להם ברשתות חברתיות אחרות. לפי דיווח בעיתון הפוליטי מוושינגטון "The Hill", מבקשי ויזות שלא משתמשים ברשתות חברתיות יוכלו להצהיר זאת, אך אם ישקרו לגבי שימוש במדיה החברתית, הם עשויים לעמוד בפני "השלכות חמורות".

המדיניות היא תוצאה של צו נשיאותי שטראמפ הוציא ב-2017 תחת הכותרת "הגנה על האומה מפני כניסה של טרוריסטים זרים לארה"ב". מחלקת ההגנה פרסמה הצהרה בעקבות השינוי במדיניות לפיה "ביטחון לאומי הוא העדיפות העליונה שלנו כשאנו בוחנים בקשות לוויזה, וכל מטייל או מהגר פוטנציאלי עובר בדיקות אבטחה מקיפות. אנחנו פועלים ללא הפסקה כדי למצוא מנגנונים שישפרו את התהליך על מנת להגן על אזרחי ארה"ב".