דוחות "הדקה ה-90" של ח. מר: חברת הפרויקטים של קרן פימי ממשיכה להציג תוצאות חלשות

הפסדיה של ח. מר ברבעון הראשון של השנה גדלו פי 3.5 לכ-17 מיליון שקל • מלבד הירידה בהכנסות, בח. מר מייחסים את הירידה ברווחיות גם לשינויים בתנאי השוק ובתמהיל הפרויקטים • במקביל לדוחות פרסמה החברה עדכון לגבי אי-עמידתה בחלק מאמות-המידה הפיננסיות מול הבנקים

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

חברת הפרויקטים ח. מר , שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי, ממשיכה לסבול מתוצאות כספיות חלשות, והפסדיה ברבעון הראשון של 2019 גדלו פי 3.5 לכ-17 מיליון שקל. 

לצד העמקת ההפסדים, רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת-לב המשקיעים ליכולת עמידתה של ח. מר באמות-המידה הפיננסיות, לתחזית תזרים המזומנים ולתוכניות ההנהלה והדירקטוריון לעמידה בהתחייבויות החברה.

לפי רואי החשבון, ח. מר לא עומדת בחלק מאמות-המידה הפיננסיות שלהן התחייבה מול הבנקים המלווים שלה כבר מסוף חודש ספטמבר 2018, ואחרי שחלקן תוקנו, במהלך חודש מאי היא קיבלה ויתור נוסף מהבנקים בנוגע לעמידה בדרישות. לח. מר הלוואות בנקאיות של כ-257 מיליון שקל, מתוכן כ-204 מיליון שקל חוב לזמן קצר.

כמו כן, מציינים רואי החשבון, כי תחזית תזרים המזומנים של ח. מר ל-2019 לוקחת בחשבון "גבייה מלקוחות, מימוש נכסים ואיגוח של חובות לקוחות", וכי הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל ניר למפרט, והדירקטוריון, סבורים כי תוכניותיה יתממשו והיא "תעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין".

במקביל לדוחות פרסמה החברה עדכון לגבי אי-עמידתה בחלק מאמות-המידה הפיננסיות מול הבנקים, שבו העריכה כי תחזור לעמוד באמות-המידה הפיננסיות המקוריות שנקבעו לה בסוף השנה הנוכחית.

הכנסותיה הרבעוניות של ח. מר נשחקו ב-24% ל-102 מיליון שקל, שחיקה המיוחסת לפעילות תשתיות התקשורת ול"ביצוע וקצב התקדמות בפרויקטים השונים".

כך, ההפסד התפעולי גדל ביותר מפי שניים, והתקרב ל-6 מיליון שקל, והגדלה ניכרת בהוצאות המימון, המיוחסת להפרשי שער ולעלייה בעלויות המימון בגין הלוואות, הובילה לעלייה בהפסד הרבעוני.

בסיכום רבעוני סבלה ח. מר מהרעה רוחבית במגזרי הפעילות המרכזיים שלה, שבהם בלט מגזר גלובל, הכולל פרויקטים של תשתיות תקשורת וביטחון בחו"ל, שההכנסות ממנו צללו ב-38% ל-46 מיליון שקל, והוא עבר להפסד תפעולי של כ-1 מיליון שקל. מלבד הירידה בהכנסות, בח. מר מייחסים את הירידה ברווחיות גם לשינויים בתנאי השוק ובתמהיל הפרויקטים.

על רקע החולשה הנמשכת בפעילותה של ח. מר , מנייתה איבדה כמחצית מערכה בשנה האחרונה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-130 מיליון שקל.

לצד הדוחות השליליים סיפקה ח. מר גם נקודה חיובית, עם הודעתה על זכייה במכרז בהיקף של כ-56 מיליון שקל להקמה ותחזוקה של מערכות ההגנה והבקרה המרחבית של נמל חיפה החדש.