נכסים ובנין בוחנת השקעה במגדל הליפסטיק בניו יורק, המוחזק גם על ידי אלשטיין

במסגרת העסקה יירכשו גם זכויות החכירה במגדל הבנוי על המקרקעין, שהינן בבעלות חברה בשליטה משותפת של צד ג' לא קשור ושל בעל השליטה בנכסים ובנין - אדוארדו אלשטיין • לפני ימים אחדים פרסמה דסק"ש הצעת רכש מלאה להחזקות הציבור בנכסים ובנין, תמורת 653.7 מיליון שקל

בניין ליפסטיק, ניו יורק / צילום: shutterstock
בניין ליפסטיק, ניו יורק / צילום: shutterstock

חברת הנדל"ן נכסים ובנין  בוחנת אפשרות לרכוש את השליטה ב"מגדל הליפסטיק" בניו יורק. החברה דיווחה היום (ה') כי החלה בהליכים מקדמיים לבחינת התקשרות בעסקה במסגרתה תרכוש את כלל הון המניות הרגילות של תאגיד המוחזק על ידי צד שלישי, המחזיק במרבית הזכויות במקרקעין עליו בנוי מגדל הליפסטיק.

מדובר במגדל משרדים בן 34 קומות, המצוי בשדרה השלישית בין הרחובות ה-53 וה-54 ברובע מנהטן. תמורה העסקה מסתכמת בכ-51 מיליון דולר, כשבנוסף לכך קיימות לתאגיד הנרכש התחייבויות פיננסיות בסך של 420 מיליון דולר שניטלו למימון רכישתו, וצפוי כי פירעונן יידרש במסגרת הרכישה או סמוך לאחריה.

לדברי נכסים ובנין צפויות עלויות נוספות בעסקה, שלמועד זה סכומן אינו ידוע. בנוסף, בוחנת החברה את האפשרות כי במסגרת העסקה יירכשו גם זכויות החכירה במגדל הבנוי על המקרקעין, שהינן בבעלות חברה בשליטה משותפת של צד ג' לא קשור ושל בעל השליטה בנכסים ובנין - אדוארדו אלשטיין. עם זאת, תנאי עסקה אפשרית זו טרם נדונו.

לדברי נכסים ובנין, למועד זה טרם החל מו"מ בקשר עם העסקה כאמור, והחברה החלה בביצוע בדיקות ראשוניות ומקדמיות בלבד בגינה. כמו-כן הדגישה החברה כי אין כל ודאות במועד זה כי היא תמשיך בבחינת ההיתכנות לעסקה או כי יתבצעו התקשרויות בהסכמים ביחס לזכויות כלשהן במקרקעין ו/או במגדל. ממילא, כל התקשרות כאמור, אם וככל שתבוצע, תובא לאישור האורגנים המוסמכים בחברה, לפי כל דין, נמסר.

אלשטיין הוא בעל השליטה בחברת ההחזקות דיסקונט השקעות (דסק"ש), שמחזיקה ב-68.83% ממניות נכסים ובנין. לפני ימים אחדים פרסמה דסק"ש הצעת רכש מלאה להחזקות הציבור בנכסים ובנין, תמורת 653.7 מיליון שקל. לדברי נכסים ובנין, היא פרסמה את ההודעה המקדמית בעקבות הצעת הרכש התלויה ועומדת למניותיה.

נזכיר כי בשנת 2007, זמן קצר טרם פרוץ משבר האשראי העולמי, נרכש בניין הליפסטיק על ידי קבוצת משקיעים שכללה את חברת מנופים של ג'קי בן זקן וחברת טאו של אילן בן דב, תמורת כ-650 מיליון דולר, השקעה שמומנה כמעט במלואה באשראי. אלא שבתוך שנים ספורות נאלצו הרוכשות, שנקלעו לקשיים בשל המשבר, לוותר על הנכס היקר, תוך שהן רושמות הפסדים כבדים על השקעתן.