אקטיב אימפלנט הישראלית זכתה במענק של 6 מיליון אירו מהאיחוד האירופי

חברת אקטיב אימפלנטס הישראלית-אמריקאית זכתה במענק "הוריזון 2020" של האיחוד האירופי, לצורך פיתוח של שתל סחוס עתידי • אקטיב אימפלנטס הוקמה ב-2004 וגייסה עד היום כ-113 מיליון דולר ממשקיעים אמריקאים בעיקר

מניסקוס / צילום: Shutterstock
מניסקוס / צילום: Shutterstock

חברת אקטיב אימפלנטס הישראלית-אמריקאית זכתה במענק "הוריזון 2020" של האיחוד האירופי, לצורך פיתוח של שתל מניסקוס עתידי, מותאם חולה ובעל יכולת לשחרר תרופות שונות בתוך חלל הברך, לאחר ההשתלה.

המענק, בגובה של כ-6 מיליון אירו, ניתן במשותף לקבוצה של מרכזי מחקר, מרכזים קליניים וחברות מסחריות באירופה כאשר חלקה של אקטיב אימפלנטס הוא כמיליון אירו והיא מובילה את פיתוח השתל הסינטטי העתידי. המוצר העתידי מבוסס על הטכנולוגיה הקיימת של החברה, שתל המשמש כ"בולם זעזועים" במקרה של פגיעה במניסקוס הברך.

המוצר הקיים של החברה יחל לראשונה להימכר באירופה ביולי, והחברה מעריכה כי יתקבל עבורו אישור ה FDA בסוף 2020. המוצר עבר ניסויים קליניים בכ-350 מושתלים. ההבדל בין השתלים הוא שהשתל החדש הנמצא בפיתח, יותאם במיוחד לכל חולה וגם ישחרר תרופות המעודדות את החלמת המניסקוס.

דר' ערן גנץ, סמנכ"ל המו"פ, מנהל הסניף הישראלי של החברה והאחראי על הפעילות המסחרית באירופה, מסביר כי: "פציעות ספורט ובמיוחד פציעות במניסקוס הן דבר נפוץ ביותר. מדובר בבעיה רחבת היקף, כמיליון חולים בארה"ב בשנה ששתל כמו שלנו יכול לעזור להם. לאנשים בגיל העמידה, בין 40 ל-60, אין ממש פיתרון טוב אם הפציעה חוזרת על עצמה. הפרויקט הנוכחי יסייע לנו למנף את הידע שצברנו ב14 השנים האחרונות לפיתוח "הדבר הבא" ולהשפיע על אוכלוסייה גדולה יותר. כרגע אנחנו ראשונים בשוק, ללא מתחרים משמעותיים.

"הזכייה במענק היוקרתי מראה שוב שהחדשנות הישראלית בתחום הביומד משמעותית מאוד ומהווה מודל לחיקוי למדינות רבות. אנחנו מקווים להמשיך ולהשפיע על שיפור איכות החיים של האוכלוסייה, בעיקר כאשר תוחלת החיים עולה ואיתה הציפייה להמשך אורח חיים פעיל, גם בגיל מאוחר יותר"

פרויקט ה"הוריזון 2020" הוקם למשך 7 שנים (2014-2020) בכדי לעודד חדשנות במדינות האיחוד והיא קרן המחקר בעלת התקציב הגבוה ביותר באירופה למחקר וחדשנות - כ80 מליארד אירו.

אקטיב אימפלנטס הוקמה ב-2004. על פי אתר IVC, החברה גייסה עד היום כ-113 מיליון דולר ממשקיעים אמריקאים בעיקר, ביניהם LS Health Science ,River Street Management ,Kemmons Wilson Inc. ועוד. מטה החברה נמצא בארה"ב והפיתוח מתנהל מישראל.

לחברה מוצר נוסף, שתל לירך, שעבר ניסויים בכ-1,200 איש. המוצר נמכר על ידי חברה בריטיץ אך ההכנסות ממנו זניחות.