ניר חפץ: "שרה ויאיר היו מאוד אובססיביים למה שנכתב עליהם"

עדותו של חפץ בתיק 4000 פורסמה הערב בחדשות 13: "נתניהו ביקש ממני שאדבר עם שאול אלוביץ' על כך שהוא, שרה ויאיר יסוקרו בצורה חיובית באתר וואלה" • נתניהו: "הדלפה פלילית ושקרית מספר 126" • אלוביץ': "ההדלפות פוגעות באמון הציבור במערכות אכיפת החוק"

ניר חפץ / צילום: שלומי יוסף
ניר חפץ / צילום: שלומי יוסף

עדותו של ניר חפץ בתיק 4000, שפורסמה הערב (ד') בחדשות 13, מתארת התערבות ישירה של ראש הממשלה בסיקור החדשותי של אתר וואלה! וכן פגישות חשאיות בין בנימין נתניהו ושאול אלוביץ', שהיה בעל השליטה בוואלה!.

חפץ, שמקורב למשפחת נתניהו, תיאר את התקופה שבה מונה ליועץ התקשורת של המשטרה: "נתניהו ביקש ממני שאדבר עם שאול אלוביץ' על כך שהוא, שרה ויאיר יסוקרו בצורה חיובית באתר. הוא אמר לי שהם חברים, וזה יהיה בסדר. בכל פעם שהייתי מדבר עם אילן ישועה (מנכ"ל האתר) או עם אלוביץ' - הייתי מעדכן את ראש הממשלה. הוא היה אובססיבי לעניין. גם שרה ויאיר היו מאוד אובססיביים למה שנכתב עליהם. שרה הייתה מבקשת ממני, לעתים בצרחות, לדבר עם אלוביץ' וישועה כדי שישנו כתבות וכותרות בנוגע אליה". 

בעדותו, חפץ תיאר פגישה סודית שערכו ראש הממשלה ואלוביץ': "אלוביץ' ביקש ממני לפגוש את נתניהו כדי לקדם את עסקת בזק-yes. אמרתי לנתניהו שהוא רוצה לפגוש אותו כדי להראות לו את הצורך שלו באישור העסקה כמה שיותר מהר. הם נפגשו בנובמבר 2014 במעון הרשמי. זו לא הייתה פגישה שקבועה ביומן. הוא אמר לי לקבוע אותה מעכשיו לעכשיו, ולא רצה שאף אחד יידע עליה. נתניהו לא רצה שאף אחד יידע ששאול שם, ולא רצה שידעו שהוא מדבר איתו על העסקה. אלוביץ' לא רצה שאבי ברגר (מנכ"ל משרד התקשורת) ימשיך להיות מנכ"ל - ונתניהו ידע את זה. נתניהו הנחה אותי לפנות לשלמה פילבר מדי פעם כדי לראות שהוא פועל לטובת אלוביץ' כפי שאמר לו". 

חפץ גם סיפר אודות ראיון שערך ראש הממשלה לאתר וואלה! בזמן בחירות 2015: "נתניהו זעם על תוצאות הראיון. הוא אמר לי לדרוש מאילן ומשאול שלא ישדרו את הראיון - ואכן הוא לא שודר. נתניהו ואני ישבנו וערכנו אותו. זו הייתה הזיה שראש הממשלה יושב איתי על דבר כזה. אחרי זה העברתי את הראיון ערוך לישועה". 

על-פי עדותו של חפץ, מני נפתלי היה "שם ששיגע את שרה וביבי. שרה הייתה ממש באובססיה מטורפת לגביו. לאחר פרסום פסק הדין של מני נפתלי - שרה השתוללה וצרחה על כל מי שהיה סביבה. יאיר ושרה הם השולטים בבית". 

עוד דמות לא רצויה בבית ראש הממשלה, על-פי חפץ, היא נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "אסור היה להגיד מילה טובה על הנשיא ליד נתניהו ורעייתו. נתניהו הורה לי לפנות לאילן ולבקש ממנו לפרסם דברים נגד ריבלין, מה שאכן קרה". 

תגובת ראש הממשלה: "כל מי שעיניו בראשו מבין שמדובר בגיבוב ממוחזר של כזבים של עד המדינה ניר חפץ, שמנסה להציל את עורו על-ידי הכפשות שקריות של ראש הממשלה ומשפחתו. זוהי הדלפה פלילית ושקרית מספר 126. אנו חוזרים וקוראים ליועץ המשפטי לממשלה להתערב ולחקור את מקור ההדלפות הפליליות, שדין כל אחת מהן הוא עד 3 שנות מאסר".

תגובת פרקליטו של שאול אלוביץ': "ההדלפות והתדרוכים הבלתי פוסקים מהחקירות, תוך פגיעה קשה בחשודים מצד מי שאמורים להיות אמונים על אכיפת החוק, פוגעים קשות לא רק בנחקרים ובזכותם להליך הוגן אלא גם באמון הציבור במערכות עליהם הם מופקדים. הירידה הקשה באמון הציבור במערכות אלה רובצת בפתחן".

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושאול איריס אלוביץ והחשודים האחרים בתיקים עודם בראשיתם. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, הם עומדי בפני הליכי שימוע שלפני הגשת כתב אישום, ועומדת לזכותם חזקת החפות.