פייגלין: בוחן חיבור עם בנט, לא מעוניין בפרץ ובסמוטריץ'

במאמר שפרסם יו"ר מפלגת זהות, הוא מבהיר כי הוא בוחן ברצינות ריצה בבלוק טכני עם בנט ו/או שקד, אך חיבור עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי "הוא חיבור של דבר והיפוכו שנזקו רב יהיה מתועלתו" • הדברים נאמרו על רקע העימות בין הבית היהודי ונפתלי בנט

משה פייגלין / צילום: אמיר מאירי
משה פייגלין / צילום: אמיר מאירי

משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות שכמעט ועברה את אחוז החסימה, אומר כי הוא בוחן ברצינות ריצה בבלוק טכני עם בנט ו/או שקד, אך אינו מעוניין בחיבור עם הרב פרץ מהבית היהודי וסמוטריץ' מהאיחוד הלאומי.

במאמר שפרסם הערב (ד') פייגלין מבהיר כי מפלגת זהות תתמודד בכל מקרה בבחירות הקרובות ואכן בוחנת ברצינות את האפשרות לריצה משותפת בבלוק טכני עם שקד ו/או בנט -שכן "יתרונה של הפוליטיקה ה'לייטית' ('הימין החדש') הוא פתיחותה האמיתית לציבור החילוני. היא אינה מתייחסת אליו בפטרנליזם גאולי תוך התנערות מאחריות לחיי היום יום. שלא כחרד"לים, הימין החדש השיל מעליו את המגזריות, הוא פונה אל כלל האומה ואם אינך איש שמאל מובהק הוא אינו יוצר אצלך אנטגוניזם".

מנגד מסביר פייגלין מדוע לא תתאחד זהות עם איחוד מפלגות הימין - "זהות אינה רואה עצמה חלק מהציונות הדתית או כל מגזר אחר. בתוך זהות כבר נוצרה במידה רבה הסינרגיה הנדרשת. המושגים 'חילוניים' 'דתיים' - ובמידה מסוימת גם החלוקה הדיכוטומית לימין ושמאל, כבר לא רלוונטיים במרחב הזהותי. בכנסים של זהות ראיתי תל אביבית בגופיה עם חרדי חנוט במעילו כשהשאלה מי כאן שייך למי, מי כאן מתארח אצל מי, מי כאן על חשבון מי - לא מתקיימת כלל. מבחינה חברתית ניתן היה בכנסים של זהות להתחיל ולהריח את ריח הגאולה מן הקיטוב הממאיר והזהות שאין לה על מה להישען מלבד שלילת האחר".

לדבריו חיבור בין זהות לבין החרד"ליות מאיין את בשורתה של זהות ויבריח בצדק את מצביעיה: "החרד"ליות מטבעה רוצה הרבה מדינה שתאכוף את חלומה. היא אינה מסוגלת לקבל שחלק מן התמונה העתידית - חלק מן התורה - נמצאת בכיסם של החילוניים דווקא. יש לי הערכה רבה לחרד"לים ולרבניהם, אך חיבור בין זהות לבינם הוא חיבור של דבר והיפוכו שנזקו רב יהיה מתועלתו".

הדברים מתקשרים לעימות החזיתי היום בין מוטי יוגב מהבית היהודי לנפתלי בנט, שהראה כי הכעס על בנט בבית היהודי גדול ויתכן והצורך במניעת אובדון קולות הימין הדתי כפי שקרה בבחירות האחרונות לא יספיק על מנת לאחד את המפלגות. במקרה כזה האפשרות של ריצה משותפת בין בנט לפייגלין נראית אפשרות סבירה.