תגובתו הזועמת של דרעי לליברמן: "לא רלוונטי יותר"

בעקבות דבריו של ליברמן הערב על כוונתו לכפות ממשלת חירום לאומית בהובלת הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, ועל כך ש"נעשה הכול כדי לחסום את החרדים", מגיב שר הפנים בחריפות: "ליברמן, שפעם אומר ככה ופעם אחרת, הוכיח שוב שהוא פולטיקאי ציני ולא אמין", והוסיף כי הם אינם חברים יותר

אריה דרעי ואביגדור ליברמן / צילומים: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"; אמיל סלמן, "הארץ"
אריה דרעי ואביגדור ליברמן / צילומים: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"; אמיל סלמן, "הארץ"

שר הפנים אריה דרעי הגיב הערב בזעם לראיון שנתן אביגדור ליברמן לאילה חסון בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13, ובו אמר שהוא יכפה שהממשלה הבאה תורכב מן הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו. לדברי דרעי, "ליברמן לא רלוונטי יותר". עוד אמר ליברמן בראיון שהוא ואריה דרעי כבר לא חברים יותר.

דרעי הגיב הערב כך: "ליברמן יישאר מחוץ לממשלה הבאה. גמר עם הימין, נעול בשמאל, ולכן הוא לחוץ, היסטרי, מנסה לקושש קולות, אבל הוא ייכשל כמו תמיד. ליברמן, שפעם אומר ככה ופעם אחרת, הוכיח שוב שהוא פוליטיקאי ציני ולא אמין".

עוד ציין דרעי את העובדות כפי שהוא מכיר אותן: "ליברמן משקר כשהוא אומר שהחרדים דרשו הגדלת תקציבים לישיבות. שקר וכזב. המפלגות החרדיות כלל לא עסקו בתקציבים במשא-ומתן הקואליציוני האחרון עם הליכוד. השיחות היו רק בענייני דת ומדינה.

"ליברמן, לעומת זאת, העלה דרישות כספיות מפליגות לעולים מחבר העמים. הוא דרש 400 מיליון שקל לכל חבר כנסת בישראל ביתנו, שגרירים במקומות הזויים, הגדלת מצבת העובדים במשרד הקליטה והמון תקציבים לגופים סקטוריאליים לחלוטין של העולים מחבר העמים. כל הדרישות הכספיות שלו מתועדות. וכעת הוא מטיף בחוצפה על משבר כלכלי בגלל החרדים".

לדברי דרעי, "ליברמן בצרות. הוא התנתק לחלוטין מגוש הימין. קיבל גט כריתות לאחר שמנע הקמת ממשלת ימין. זאת כששיקר כהרגלו והבטיח להמליץ על נתניהו כראש ממשלה. בשבוע שעבר הכריז שבני גנץ יקים ממשלה עם דובי הקוטב, וסגר את הדלת גם עם השמאל. כעת נשאר לו טריק אחרון: הוא מכריז כי יכפה ממשלת אחדות. עוד בדיחה של ליברמן".