יחידות ההשתתפות של נאוויטס מזנקות ב-6%: החלה הפקת נפט בפרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו

השותפות, העוסקת באיתור ופיתוח נכסי נפט וגז בצפון אמריקה, מחזיקה כ-7.5% מהזכויות בשדה בקסקין צפון, שהיקפו מוערך בכ-213 מיליון חביות נפט • במקביל בוחנת נאוויטס ביחד עם מפעילת הפרויקט, LLOG, מתווה לפיתוח מאגר בקסקין דרום

גדעון תדמור, בעל השליטה בנאוויטס / צילום: נאוויטס
גדעון תדמור, בעל השליטה בנאוויטס / צילום: נאוויטס

החלה הפקת נפט בפרויקט בקסקין (Buckskin) צפון במפרץ מקסיקו, כך דיווחה הבוקר שותפות הנפט נאוויטס פטרוליום, בשליטת גדעון תדמור, המחזיקה ב-7.5% מהזכויות בפרויקט. יחידת ההשתתפות של נאוויטס פטרוליום הגיבה לדיווח בעלייה של 8%. שוויה של השותפות בבורסה עומד על כ-575 מיליון שקל לאחר עלייה של יותר מ-120% ביחידת ההשתתפות מאז החלה להיסחר בבורסה באוקטובר 2017.

השותפות, העוסקת באיתור ופיתוח נכסי נפט וגז בצפון אמריקה, דיווחה כי מפעילת הפרויקט, LLOG, עדכנה אותה ואת שאר השותפות בפרויקט כי החלה בהפקה מהבאר הראשונה בשדה ביום שישי. השותפים העיקריים בפרויקט, מלבד נאוויטס, הם חברת הנפט Repsol וקרנות הפרייבט אקוויטי בלקסטון וריברסטון.

שדה בקסקין כולו מכיל כמות מוערכת של כ-474 מיליון חביות נפט, כ-213 מיליון חביות בחלק הצפוני שלו והשאר בצד הדרומי. חלקה המוערך של נאוויטס פטרוליום בהפקה מבקסקין צפון עומד על כ-16 מיליון חביות נפט כשעלות ההפקה השוטפת עומדת על כ-15 דולר לחבית.

במסגרת תוכנית הפיתוח של מאגר בקסקין צפון, נקדחו עד היום שתי בארות והותקנה צנרת באורך של כ-6 מייל (9.6 ק"מ), שמחברת בין המאגר למתקן הטיפול וההפקה Lucius של חברת האנרגיה אנדארקו.

במקביל לתחילת ההפקה בבקסקין צפון בוחנת נאוויטס ביחד עם LLOG מתווה לפיתוח מאגר בקסקין דרום. מעבודת הערכה שבוצעה על ידי חברת NSAI עולה כי המשאבים המותנים בבקסקין דרום מסתכמים בכ-259 מיליון חביות נפט, כשחלקה של נאוויטס עומד על כ-19 מיליון חביות.

נאוויטס, שגייסה בקיץ 2017 כ-530 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ויחידות השתתפות, מתמקדת בחיפוש ובאיתור של פרויקטים בעולם, וכן בפיתוח רישיונות קיימים במפרץ מקסיקו. נכון להיום השותפות היא בעלת זכויות ב-12 פרויקטים, הכוללים 20 זיכיונות לקידוח ולחיפוש נפט וגז טבעי בארה"ב - במימי מפרץ מקסיקו, דרומית לחופי מדינות טקסס ולואיזיאנה, וכן על היבשה במדינת לואיזיאנה.

שתי סדרות האג"ח שהונפקו לצורך רכישת הזכויות בפרויקט בקסקין (נאוויטס מימון א' וב') נסחרות כיום בתשואות של 6.2%-6.4% לאחר שרשמו עלייה של 7%-9% בשנה האחרונה.

במקביל לתחילת ההפקה בבקסקין, פועלים בנאוויטס לקדם את פיתוח מאגר שיננדואה (Shenandoah) הממוקם במרחק של כ-170 ק"מ צפונית-מזרחית לפרויקט בקסקין (כ-250 ק"מ דרומית לחופי לואיזיאנה). בשיננדואה, שגם אותו מפעילה חברת LLOG (ושותפה בו גם קרן בלאקסטון לצד Venari מקבוצת Warburg Pincus, ו-LLOG) מחזיקה נאוויטס בכ-23% מהזכויות. במאגר יש כמות מוערכת של כ-240 מיליון חביות נפט והפרויקט נמצא בשלב התכנון ההנדסי (FEED).

בנאוויטס שולט תדמור יחד עם חנן רייכמן (המשמש כמנכ"ל החברה), קובי כץ וחנן וולף. עם המשקיעים בשותפות נמנים אודי רקנאטי, גיל אגמון, אבינעם פינקלמן, ישראל גורן, צבי ברק, דניאל חוסידמן וקרנות ההשתלמות למורים.

תדמור אמר היום כי "התחלת הפקת הנפט מפרויקט בקסקין היא אירוע מכונן וקפיצת מדרגה משמעותית בהתפתחותה של נאוויטס. ההפקה תביא לתזרים מזומנים משמעותי, המחזק את מעמדה וחוסנה הפיננסי של השותפות, ומוכיחה את המודל העסקי של נאוויטס".