מפלגת כחול לבן במו"מ מתקדם לשכירת יועץ התקשורת רונן משה

רונן משה לא יעמוד בחזית, ומטעם משרדו תשמש לי-אור אבנון כדוברת הקמפיין בצמוד לח"כ בני גנץ

לקראת מערכת הבחירות מועד ב' שתתקיים ב-17 בספטמבר, מפלגת כחול לבן, שזכתה בסיבוב הקודם ב-35 מנדטים, נמצאת במשא-ומתן לשכירת שירותיו של יועץ התקשורת רונן משה. היועצת והדוברת לי-אור אבנון תעבוד בקמפיין, ואתמול (א') במסגרת יום הכנת הקמפיין של כחול לבן היא הוצגה בפני חברי הכנסת והשתתפה בפורום.

אבנון שימשה בעברה כיועצת תקשורת במפלגת העבודה, כסגנית יועץ תקשורת של שר הביטחון אהוד ברק וכדוברת המפלגה, וליוותה קמפיינים פוליטיים וקמפייני פריימריז של חברי כנסת במפלגת העבודה. בנוסף הייתה חלק מקמפיין ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר ז"ל לנשיאות המדינה ב-2014 ועבדה בקמפיינים מוניציפליים.

רונן משה, יועץ תקשורת ובעל חברה לשירותי ייעוץ אסטרטגי, ניהול משברים, דוברות ותקשורת, שימש בעברו כיועצם של אהוד ברק, ישראל כ"ץ, עוזי לנדאו ומשה כחלון. בשנים האחרונות הוא הוריד פרופיל פומבי, לאחר שהואשם בעבירות של מתן שוחד והלבנת הון במסגרת פרשיות ישראל ביתנו וסטס מיסז'ניקוב.

בינואר 2015 הוא נעצר, שוחרר, ומשפטו מתנהל בשנים האחרונות בפני השופט מרדכי לוי בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

שמו של רונן משה עלה לכותרות רק לאחרונה עם החלטת הרמטכ"ל למנות את יועץ התקשורת גיל מסינג לתפקיד דובר צה"ל ועם חשיפת עיתון "הארץ" שמסינג הקליט, לבקשת המשטרה, את רונן משה במסגרת החקירה נגדו. חשיפת המקרה הולידה ביקורת על מסינג ועל הפרקליטות, ובסופו של דבר מסינג החליט לוותר על המינוי.

לרונן משה יש גם רקע ממושך בייצוג הקהילה העסקית בישראל. הוא ייצג את אודי אנג'ל (מטעמו שימש כדירקטור בחברת החדשות של ערוץ 2), יצחק תשובה, התאחדות חקלאי ישראל, קצא"א וגופים נוספים בתחום האנרגיה והתשתיות. בנוסף ייצג את השר לשעבר בן-אליעזר ז"ל במהלך חקירתו המשטרתית לפני מותו.

בכחול לבן מחליפים בתקופה האחרונה רבים מן הצוות הבכיר עמם עבדו בבחירות הקודמות. היועץ האסטרטגי רונן צור לא ימשיך עמם, כאשר כבר במהלך הקמפיין הקודם היו מחלוקות בינו לבין הצוות של יאיר לפיד.

גם יועץ התקשורת איתי בן-חורין, שליווה את מפלגת חוסן לישראל של בני גנץ מן השלבים הראשונים להקמתה, לא ימשיך לקמפיין מועד ב'. הדוברת האישית של יאיר לפיד, הדר אלוני, מי שליוותה אותו בין השנים 2013-2016 ולאחר מכן הצטרפה לצוות הקמפיין הבכיר בראשית 2019, עברה לעבוד עם ח"כ איציק שמולי לתקופת התמודדותו בפריימריז על ראשות מפלגת העבודה.

הסוקר ישראל בכר והפרסומאי רמי יהודיחה, שעבדו עם הצוות של כחול לבן במועד א', ממשיכים לבחירות מועד ב'.

אחת הביקורות המושמעות נגד ראשי כחול לבן היא שהתנהלותם, גם במהלך הקמפיין ובמיוחד בחודש האחרון, היא "חלבית" מדי, שהם אינם מעבירים תחושה שיש להם סכין בין השיניים, ושאין להם עניין לנצח את נתניהו.