במקום לקחת כדורים: שתל זעיר שמשחרר הורמונים

קבוצת סגל חושפת חברה חדשה, לומינרה פארם, המפתחת ומייצרת טיפול הורמונלי תת-עורי • המוצר הראשון אמור להתחרות בשיטות אחרות של מתן הורמונים לנשים אחרי גיל הפוריות – בזריקה, במדבקת שחרור מושהה, בקרם הנספג בגוף ועוד

השתל התת–עורי של חברת לומינרה פארם, קבוצת סגל / צילום: יצחק גברא
השתל התת–עורי של חברת לומינרה פארם, קבוצת סגל / צילום: יצחק גברא

קבוצת סגל של יפה וחיים סגל, המוכרת כיום לציבור הישראלי בעיקר בזכות פעילותה בתחום הקנאביס, חושפת חברה נוספת: לומינרה פארם, שרוקחת ומשווקת לפי מרשם רופא שתל תת-עורי זעיר המשחרר הורמונים. הטיפול מיועד לאנשים שחלה אצלם ירידה ברמות ההורמונים, לרוב עם ההתבגרות. כך, החברה משווקת שתל הורמונים לנשים בתום תקופת הפוריות ושתל להעלאת רמת הטסטוסטרון אצל גברים שרמת ההורמון הזה עלולה לרדת עם ההתבגרות.

"הרעיון להקמה של לומינרה פארם נבט אצלנו עוד בשלב שבו ניהלנו את בית המרקחת מעיין החיים, אך שגרת החיים לא אפשרה לנו פנאי לעסוק בכך. אחרי מכירת בית המרקחת, החלטנו למקד את האנרגיה שלנו בחברה", אומר מנכ"ל החברה חיים סגל.

קבוצת סגל
 קבוצת סגל

"הרעיון של שתל משחרר הורמונים אינו חדש, אך הוא לא תפס תאוצה", אומרת יפה סגל, המשמשת רוקחת ראשית בחברה. "לאחרונה הראו כמה מחקרים שאם השתל מכיל הורמונים דומים למה שכבר נמצא בגוף, ולא הורמונים סינתטיים, התוצאה טובה יותר".

המוצר הראשון אמור להתחרות בשיטות אחרות של מתן הורמונים לנשים אחרי גיל הפוריות - בזריקה, במדבקת שחרור מושהה, בקרם הנספג בגוף ועוד.

השתל התת-עורי של חברת לומינרה פארם, קבוצת סגל / צילום: יצחק גברא,
 השתל התת-עורי של חברת לומינרה פארם, קבוצת סגל / צילום: יצחק גברא,

"פיתחנו חומר זהה ביולוגית לחומר שבגוף, מחומרים טבעיים כמו סויה ו-Yam (סוג של ירק). ההפקה של ההורמון מהצמח נעשית בצורה מיוחדת. זה לא שעכשיו אפשר לאכול הרבה סויה ולקבל את ההשפעה לבד", אומרת סגל.

המוצר, תרופת מרשם, כבר נמכר כיום, אך הוא אינו מוצר מדף. לומינרה פארם מייצרת אותו בהתאמה אישית למטופלים ורופא מחדיר אותו לגוף. חוזרים על הפעולה הזאת פעמיים-שלוש בשנה. החברה פועלת בשוק הישראלי בלבד. "אי-אפשר לייצא הכנות רוקחיות (רקיחה של תרופות שיש להכין אותן זמן קצר לפני השימוש בהן - ג"ו), אומרים בני הזוג.

מה היקף השוק בארץ?

"היום כ-40% מהנשים בגיל המעבר משתמשות בתחליף הורמונלי כלשהו. לאור התוצאות הטובות של המוצר, אולי השוק יגדל. עבור גברים השוק הוא בתחילת דרכו".