ביקור בטיקי בר הראשון בישראל לכבוד שובו של הקוקטייל המתוק

בשבוע הבא יתקיים פסטיבל הקוקטיילים, ובין 50 ברי הקוקטיילים שישתתפו בו יהיה גם הונולולו, בר הטיקי הראשון בישראל, המשלב רום, פירות טרופיים ואפילו סופר–פודז בריאים במיוחד (מי אמר כורכום קולדה ולא קיבל?)

כורכום קולדה / צילום: אפיק גבאי
כורכום קולדה / צילום: אפיק גבאי

אחרי לא מעט שנים שבהן אני כותב את המדור הזה, התרגלתי כנראה, בהתחלה במצוות אדונים (וגבירות) מלומדה, ואחר כך מרצון (ששששש… אל תגלו), לא רק לכתוב על קוקטיילים קצת יותר מורכבים מוויסקי עם קרח, אלא אפילו ליהנות מהם. אבל גם לזה יש גבולות. או לפחות כך חשבתי.

הגבול, עד כה, היה שאיני מסוגל, או שמא רוצה, להתענג על קוקטיילים מתוקים, אחד הז’אנרים היותר נפוצים ואהובים בתחום.

זה קצת מוזר. אני הרי מאוד אוהב מתוק. אבל לא במשקה שלי. שוב, כך לפחות חשבתי. והנה, לפני כמה ימים, הצליח יותם שילה להעביר אותי על דתי. ועוד איך.

שילה הפך בחמש השנים האחרונות למלך הבלתי מעורער של ברי הקוקטיילים של רחוב דיזנגוף המתחדש, רחוב החווה רנסנס עצום שכבר דיברנו עליו, בכל הנוגע לברים, בתי קפה ומסעדות. כן, אפשר כבר שוב להזדנגף בלי חשש. אפילו המזרקה של אגם, בכיכר צינה החדשה-ישנה, יפה מתמיד, לפחות כל עוד אינה צבועה בשל סכסוך מוזר בין האמן לעירייה.

שילה מחזיק לא פחות משלושה ברי קוקטיילים בקטע שבין נורדאו לכיכר. דאבל סטנדרט בפינת שדרות נורדאו, ספייסהאוס במקום שבו שכן קפה כסית המיתולוגי, בין גורדון ופרישמן, ועכשיו גם הונולולו, בר קוקטיילי טיקי בכיכר עצמה. לא יודעים מה זה טיקי? ובכן, גם אני לא בדיוק ידעתי. עד שהגעתי להונולולו.

טיקי הם קוקטיילים מבוססי רום, לפעמים אפילו יותר מאחד, פירות טרופיים ותבלינים. הם צבעוניים מאוד, רב-שכבתיים בטעמיהם וגם, מה לעשות, מאוד מתוקים. לפחות לטעמי המריר. בקיצור, הקוקטיילים עם שמשיית הנייר הקטנה עושים קאמבק על הגב השחוח שלי. הפעם רק בלי המטרייה.

הונולולו של שילה (ומוש בודניק) הוא בר הטיקי הראשון בישראל. הוא שוכן כאמור בלב כיכר דיזנגוף, ממש מול קולנוע רב חן המאיים להיעלם מחיינו בקרוב. מיקום אסטרטגי מאוד, אולי אפילו מדי. הונולולו מתנאה באוסף רום מרשים במיוחד, כמעט מאה בקבוקים שונים, חלקם מבוגרים ונדירים במיוחד, אוכל מדליק המלווה את המשקאות, וכאמור בתפריט קוקטיילים מרתק. כן, גם לטעמי. כך התברר.

הונולולו / צילום: אסף קרלה
 הונולולו / צילום: אסף קרלה

בחודשיים שחלפו מאז פתיחתו, הספיקו שילה וצוות הברמנים הצעיר והיצירתי שלו להוסיף לתפריט גם מחלקה חדשה ומפתיעה במיוחד. קוקטיילי סופר פוד. כן, זה בדיוק מה שאתם חושבים. אלכוהול, אחד הדברים הכי לא בריאים בעולם, עם קייל, כורכום ותה ירוק. אשכרה.

ישבתי אם כן על הבר יחד עם שילה וטעמתי, אני חושב, את כל המחלקה החדשה ה"בריאה" הזו. לא לפני שתהיתי בקול רם האם אינו חושב שזה קצת מוזר, או אולי אפילו קצת ציני, ליצור קוקטיילי סופר פוד. אחרי הכול, כאמור, מדובר בסופו של דבר באלכוהול. שילה רק חייך, מודע היטב לדיסוננס העמוק המגולם במשקאות.

אחרי שני שלוקים, נסתתמו כל טענותיי. החל מקוקטייל הקפה הקר עם רום וליקר דובדבנים שהוגש עם קרח שיבולת שועל, עבור בקוקטייל התה הירוק, עם רום וג’ינג’ר, וכלה ביצירות הפסיכדליות למדי בדמות קוקטייל עלים ירוקים (ובראשם כמובן הקייל הבלתי נמנע) בכבישה קרה עם רום, ליים וסודה, או הפינה קולדה של שנות ה-2000 - מיצי קוקוס ואננס, רום ו… כורכום.

כולם היו מתוקים אומנם (רק גרסת המקום לנגרוני הלבן, מושרה בגולדן בריז, עוד סופר פוד, נתנה לי לנוח מכל הסוכר הזה) אבל, מה לעשות, טעימים לאללה. את כולם פיתחו שילה ובודניק עם המיקסולוגים שלומי בונפילד וגיא גרנליק.

הונולולו, ועוד לא מעט ברי קוקטיילים, ישתתפו בשבוע הקוקטיילים התל אביבי השני, פסטיבל קוקטיילים באורך שבוע שלם שיתקיים ב-23-29.6. במהלך הפסטיבל יגישו כ-50 ברים ברחבי העיר קוקטיילי דגל במחיר מיוחד, ובמקביל יתקיימו סדנאות, ברי פופ-אפ ואירועים מיוחדים עם מיטב הברמנים מהארץ ומחו"ל. 

לפרטים: www.tlvcw.co.il

 

מתכונים:

כורכום קולדה

מרכיבים: 45 מ"ל רום לבן, רצוי אל דוראדו 3
15 מ"ל וורמוט לבן, רצוי דולין הצרפתי
22.5 מ"ל מיץ ליים טרי
45 מ"ל קרם קוקוס כורכום (300 מ"ל קרם קוקוס 17%, 300 גרם סוכר, 50 גרם שבבי קוקוס, 30 מ"ל מיץ כורכום טרי משורש כורכום.
הכנה: מביאים לרתיחה הכול חוץ מהכורכום, מצמצמים ב-1/3, מקררים ומוסיפים את הכורכום. מנערים את כל המרכיבים בשייקר או בצנצנת סגורה עם קרח. מסננים ומוזגים לכוס עם קרח

קייל מוחיטו

מרכיבים: 45 מ"ל רום לבן (אל דוראדו 3)
15 מ"ל וורמוט לבן (דולין)
30 מ"ל מיץ ליים
22.5 מ"ל סירופ סוכר קנים עשיר (עשוי מ-100 גרם סוכר קנים אורגני ו-50 מ"ל מים חמים].
הכנה: מערבבים ומקררים
22.5 מ"ל מיץ ירוקים (סוחטים במסחטת מיצים בכבישה קרה פירות ועלים ירוקים, ביניהם כמובן קייל, לפי הטעם. אפשר גם לקנות מיץ בבר מיצים).
מנערים את כל המרכיבים בשייקר או בצנצנת סגורה עם קרח, מסננים לכוס גבוהה ומוסיפים סודה

קייל מוחיטו/ צילום:אפיק גבאי
 קייל מוחיטו/ צילום:אפיק גבאי

צ'רי קופי

מרכיבים: 30 מ"ל רום כהה (אפלטון למשל)
15 מ"ל רום מתובל (גוסלינם)
15 מ"ל צ’רי הרינג
15 מ"ל סירופ סוכר קנים עשיר
22.5 מ"ל קפה קולד ברו (25 גרם קפה טחון דק, מושרה 24 שעות ב-100 מ"ל מים ואז מסונן דרך מסננת קפה דקה. או סתם קפה קר טוב)
הכנה: מנערים את כל המרכיבים בשייקר או צנצנת עם קרח, מסננים לכוס גבוהה ומגישים עם קרח

צ'רי קופי/ צילום:אפיק גבאי
 צ'רי קופי/ צילום:אפיק גבאי