מנהל מרכז המו"פ פייסבוק ישראל עובר למטה בקליפורניה; המרכז בארץ יעבור למודל ניהולי משותף

שמחון, שהצטרף לפייסבוק בשנת 2016, מונה למנהל בצוות מוצר, בטיחות ויושרה העולמי בחברה, הצוות שמוביל סגן הנשיא גיא רוזן, הישראלי הבכיר בפייסבוק • מפייסבוק נמסר כי המרכז בתל אביב יעבור למודל ניהולי משותף, בדומה למרכזי מחקר ופיתוח נוספים של פייסבוק בעולם שהגיעו למעל 250 עובדים

ג'ואי שמחון / צילום: שוקה כהן
ג'ואי שמחון / צילום: שוקה כהן

ראש מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל, ג'ואי שמחון, עוזב את המרכז ועובר למטה החברה העולמי במנלו פארק, קליפורניה. שמחון מונה למנהל בצוות מוצר, בטיחות ויושרה העולמי בחברה, הצוות שמוביל סגן הנשיא גיא רוזן, הישראלי הבכיר בפייסבוק.

שמחון הצטרף לפייסבוק ישראל בתחילת 2016 כדי להוביל את צוות פייסבוק לייט, וביוני של אותה שנה מונה למנהל המרכז. לפי הודעת פייסבוק, בתקופת כהונתו גדל המרכז מ-85 ללמעלה מ-250 מהנדסים. המרכז בארץ מוביל בין היתר את אפליקציית פייסבוק לייט, ואת פרויקט Express Wi-Fi של החברה, שמטרתו לחבר חלקים נוספים בעולם לרשת האינטרנט.

מפייסבוק נמסר כי המרכז בתל אביב יעבור למודל ניהולי משותף, בדומה למרכזי מחקר ופיתוח נוספים של פייסבוק בעולם שהגיעו למעל 250 עובדים. תחת המודל, את המרכז בארץ יוביל צח הדר, ולצדו יובל קסטן, שיהיה אחראי על צוותי ההנדסה של ממשקי הלייט בפייסבוק, ועמית פינקלשטיין, שיוביל את תחום הקישוריות.

הדר (35), הצטרף לפייסבוק לפני חמש שנים והיה בצוות המייסדים של פייסבוק לייט. הוא שימש כ- Director of Product Management בפייסבוק ישראל וכמנהל ממשקי פייסבוק לייט.

שמחון אמר כי "מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל הוא אחד משניים בלבד מחוץ לארצות הברית, מה שמעיד על האמון הרב בהון האנושי המקומי. בשנים האחרונות המהנדסים שלנו זוכים להבעת אמון גדולה בדמות פרויקטים נוספים שמובלים מתוך ישראל לעולם כולו. אני גאה שמאות מליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים כיום במוצרים שאנחנו בונים בתל-אביב, ובטוח שצח, יובל ועמית שתרמו רבות להצלחת המרכז בשנים האחרונות, ימשיכו להצעיד אותו קדימה".

מרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל הוקם ב-2013 כשפייסבוק רכשה את הסטארט-אפ "אונבו" מרמת גן תמורת 150 מיליון דולר לפי הערכות. הטכנולוגיה שפיתחה "אונבו" סיבכה את פייסבוק במספר שערוריות פרטיות בשנים האחרונות, לפי דיווחים, עד שלפני מספר חודשים פייסבוק סגרה את אפליקציית אונבו. שני מייסדי אונבו, רועי טיגר וגיא רוזן, השתלבו מאז בתפקידים בכירים במטה החברה בעמק הסיליקון - טיגר משמש היום כמנהל הנדסה, ומנהל צוות של מאות מהנדסים, ורוזן כאמור, הוא סגן נשיא מוצר ובטיחות, ומשמש כחבר הנהלת פייסבוק העולמית, ומופקד בין היתר על ניהול תחום הבחירות וסינון התוכן בפייסבוק.