אורנשטיין העניק להראל ואלטשולר שעות בודדות להגיב לאפשרות שעסקת ביקום-סרצ'לייט תיחתם על בסיס רוב של 70% בלבד

בדיון דחוף שנערך הבוקר אצל נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, עשוי לאפשר לשתי החברות לחתום כבר ביומיים הקרובים על העסקה במטרה להמשיך ולקדמה

האם תיחתם היום (ה') עסקת רכישת השליטה וההשקעה בחברת בי קומיוניקיישנס (ביקום) בין קרן סרצ'לייט ודוד פורר לבין חברת אינטרנט זהב וביקום עצמה, וזאת למרות היעדר תמיכה מספקת מצד מחזיקי אג"ח ג' של ביקום? דיון דחוף שנערך הבוקר אצל נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, עשוי לאפשר לשתי החברות לחתום כבר ביומיים הקרובים על העסקה במטרה להמשיך ולקדמה.

הדיון הבוקר נקבע דווקא לבקשתו של נאמן אג"ח ב' של ביקום לקבל מידע מהחברה, וזאת עקב החלטתה לעצור את פירעון תשלום החוב האחרון למחזיקים, שהיה אמור להתבצע לפני כחודשיים. עם זאת, ביקום עצמה ניצלה את הדיון כדי לעדכן את הנשיא אורנשטיין בתוצאות אסיפות מחזיקי האג"ח שנערכו השבוע ובמגעים שנערכו עם סרצ'לייט מאז.

באספות עצמן זכתה הצעתם של סרצ'לייט ופורר לתמיכה של 98.42% מקרב מחזיקי אג"ח ב' של ביקום ולתמיכה בשיעורים של 99.82% ו-100% בקרב מחזיקי אגח ג' ו-ד' של אינטרנט זהב, בהתאמה. מנגד, זכתה ההצעה לתמיכה של 70.06% בלבד מקרב מחזיקי אג"ח ג' של ביקום - שיעור נמוך מהרף המינימלי של 75% - וזאת עקב התנגדותם של הראל ואלטשולר שחם.

בדיון עצמו אמר בא כוחה של ביקום, עו"ד גיא גיסין, כי סרצ'לייט הסכימה לוותר בשלב זה על דרישת הרוב של 75% בכל אחת מהסדרות, וזאת כדי שניתן יהיה לחתום על העסקה ולהגיש בקשה לכינוס אספות נושים. עוד ציין עו"ד גיסין כי בשל כך ביקשה סרצ'לייט כי נאמן אג"ח ג' יאשר לחברה שאין לו התנגדות לכך שהעסקה תקודם.

בא כוח נאמן אג"ח ג', הבהירה לביהמ"ש את הקושי במתן ההסכמה לחברה, לאור תוצאות ההצבעה, וטענה כי יש צורך לכנס מחדש אספות מחזיקים. בעקבות הדברים העניק הנשיא אורנשטיין למתנגדים מקרב מחזיקי אג"ח ג' (הראל ואלטשולר שחם) שעות בודדות להגיש את הסתייגותו לבקשה כי הנאמן יאשר את חתימת העסקה גם במצב הנוכחי.

לאחר מכן הגשת ההסתייגויות, אם יוגשו, קבע הנשיא אורנשטיין כי הנאמן יודיע לביקום את עמדתו והיא תשקול את המשך צעדיה. בהחלטתו ציין הנשיא אורנשטיין כי "סבורני שיש מקום להחיש את קבלת אישור נאמן אג"ח ג' לאור התפתחויות שאותן פירטתי לעיל" ורמז בכך כי ברצונו לראות התקדמות של התהליך מבלי לחכות לתוצאותיה של הצבעה נוספת.

גורמים המקורבים לעסקה הערכיו היום, כי אם יוגשו התנגדויות מצן של הראל ואלטשולר שחם, יתקיים דיון נוסף בנושא אצל הנשיא אורנשטיין. מנגד, אם לא יוגשו ההתנגדויות סביר להניח שהחתימה על העסקה תתבצע ביממה הקרובה.

בהודעה שפרסמה חברת ביקום לבורסה, כתב המנכ"ל עמי ברלב כי "החברה מברכת על האפשרות לקדם את העסקה, בהתאם להמלצת דירקטוריון החברה, כפי שפורסמה". הראל הוסיף כי בעקבות מגעים עם סרצ'לייט הסכימה הקרן למשוך את דרישתה המוקדמת לרוב של 75% כבר בהצבעה האינדיקטיבית וזאת מתוך מטרה להחיש את התהליך ו"בשים לב לעובדה לפיה שיעור ההצבעה הנדרש על פי דין לשם חתימת הסכם ההשקעה עם סרצ'לייט (טרם כינוס אסיפות הנושים שמחייבת רוב של 75%, ע"כ) הינו 51%.