הדולר מאבד גובה לאחר הריבית של הפד: נופל 0.7% מול השקל

הפד הותיר אמש את הריבית ללא שינוי, אך הותיר פתח להורדת ריבית בהמשך • פריקו: "ירידת הדולר אל מתחת לרמת 3.6 שקלים, גררה מימוש הוראות מכירה בארה"ב והפילה את הדולר"

מכונת דפוס של דולרים/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
מכונת דפוס של דולרים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

הדולר נחלש מול סל המטבעות בעולם לאחר החלטת הריבית של הפד אמש, שבחר להותיר את הריבית ללא שינוי, על 2.25%-2.5%, אך השאיר את הפתח להורדות ריבית בהמשך, ובכך נסוג מהרצון 'לנרמל' את הריבית, לאחר 4 העלאות בשנה שעברה.

הדולר  מאבד 0.7% מול השקל ונסחר סביב 3.582 שקלים, מול היואן הסיני הדולר מאבד 0.66% ל-6.899 יואן, האירו  קופץ ב-0.6% מול הדולר לרמה של 1.122 אירו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "כצפוי, ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי בארה"ב אמש שלא להפחית את הריבית, תרמה לציפיות וההערכה נותרה כי הבנק המרכזי עשוי לפעול בהינתן הרעה בנתוני הצמיחה כבר בחודש יולי. הודעת הבנק לפיה הוא לא יהסס לנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה בכדי לעודד את הפעילות הכלכלית, לצד דבריו של נשיא ארה"ב כי שער האירו חלש בכ-20% מהרמה התואמת לנתוני הכלכלה האירופית, כל אלה תומכים בציפייה כי הממשל בארה"ב יפעל להחלשת הדולר אל מול המטבעות המרכזיים וכן עשוי לנקוט בצעדי ענישה כלפי מדינות שישתמשו בשער החליפין כאמצעי לשיפור תנאי הסחר".

"צמצום פער הריביות שבין ריבית השקל לריבית הדולר, בין אם בעקבות הפחתת ריבית הדולר והעלאת ריבית השקל, או שילוב של שניהם, תורמת למשנה זהירות ולצמצום החשיפה המטבעית בקרב משקיעים. ירידת הדולר אל מתחת לרמת 3.6 שקלים, גררה מימוש הוראות מכירה בארה"ב והפילה את הדולר לעבר רמת 3.58 שקלים. פעילות סוף החודש שהיא גם סוף הרבעון, עשויה לתמוך בשבוע הבא בתנודות שערים, כאשר להערכתנו, היחלשות הדולר בעולם צפויה לבוא לידי ביטוי גם בזירה המקומית. אולם, בשל אי הוודאות בשל להשלכות הגירעון התקציבי על דירוג סיכון האשראי של ישראל, להערכתנו, היחלשות משמעותית בשער הדולר תתמוך בפעולות מצד משקיעים זרים שיבקשו לצמצם את החשיפה לשקל עד לאחר שתתבהר התמונה הפוליטית והכלכלית", הוסיף מנכ"ל פריקו.