באיחוד הלאומי החלו בקמפיין לקראת ריצה משותפת של מפלגות הימין בבחירות

המפלגה החלה אחר הצהריים בקמפיין רשת שמטרתו לעורר לחץ ציבורי על המפלגות שמימין לליכוד לנטוש את מלחמות האגו והכבוד, את ההשמצות התקשורתיות וההאשמות ההדדיות ולסכם כבר עכשיו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות

מימין: ניר אורבך, רפי פרץ, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יפעת ארליך ואורית סטרוק
מימין: ניר אורבך, רפי פרץ, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יפעת ארליך ואורית סטרוק

באיחוד הלאומי החליטו לקחת את מושכות הובלת הריצה המשותפת של מפלגות הימין ואחר הצהריים (ה') החלה המפלגה בקמפיין רשת שמטרתו לעורר לחץ ציבורי על המפלגות שמימין לליכוד לנטוש את מלחמות האגו והכבוד, את ההשמצות התקשורתיות וההאשמות ההדדיות ולסכם כבר עכשיו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה המיועד ח"כ בצלאל סמוטריץ' כבר הבהיר שהוא יעשה הכל כדי לסכם על ריצה משותפת של מפלגות הימין, כולל ויתורים אישיים. "בשבועות האחרונים במסגרת המו"מ שניהלנו עם הליכוד על הממשלה שרצינו שתקום, ראינו כמה חשוב שמימין לליכוד תעמוד מפלגה חזקה. המחלוקות ביננו הן חשובות אבל שוליות אל מול האחריות הכבדה המוטלת על כתפינו להביא לנצחון הימין בבחירות. האחריות הזו מחייבת אותנו להתרכז במשותף, להתגבר על אגו וללכת ביחד. כפי שאמרתי אנחנו לא מגיעים עם דרישות חדשות וכן אהיה הראשון לוותר על מקומי האישי כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח".

בקמפיין נראות דמויות שונות המרכיבות את הפסיפס האנושי של הציונות הדתית והימין האמיתי. הוא מצביע על ההבדלים ביניהם, אך עם אמירה שהמטרה הגדולה משותפת לכולנו. בין התמונות שתי צעירות חבוקות, האחת במדי צה"ל והשנייה בשירות לאומי, אות לויכוח העז בציונות הדתית אודות שירות צעירות דתיות בצבא.

קמפיין הריצה המשותפת של האיחוד הלאומי / צילום: האיחוד הלאומי
 קמפיין הריצה המשותפת של האיחוד הלאומי / צילום: האיחוד הלאומי

מנכ"ל האיחוד הלאומי יהודה ולד אומר כי "אין לנו את הפריווילגיה לריב עכשיו, ברור לכולם שיש הבדלי השקפה בין המפלגות השונות, אבל יש אחריות אדירה המוטלת על כתפינו שהיא גדולה בהרבה מהוויכוחים וההתקוטטויות האידיאולוגיות. אם חלילה תוקם כאן ממשלת שמאל בשל מלחמות אגו -כולנו נלחם כתף אל כתף על הבית שלנו כשיבואו לפנותו עבור הקמת מדינה פלסטינית או נפגין ברחובות על הפיכת המדינה היהודית למדינת כל אזרחיה, מהאופוזיציה או מחוץ לכנסת, אסור שנגיע לשם. פשוט אסור".