נתניהו יכריע: האם החקיקה שתמנע את סגירת שדה דב תקודם?

(עדכון) - המוצא האחרון של שדה דב: הצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' מבקשת לדחות את מועד פינוי שדה דב בשלוש שנים לפחות, ובמקביל להמשיך את הליכי התכנון והבנייה בשטח חלקי שעליו יושב השדה כיום • הדיון בהצעת החוק, שהיה אמור להתקיים היום בצהריים, עשוי להידחות למחר

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

שישה ימים לסגירת שדה דבהיום (ב') בצהריים היה אמור ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס דיון שבו יחליט האם ההצעה שמאחוריה עומד שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לחקיקת-בזק תקודם או לא. ההצעה של סמוטריץ' מבקשת לדחות את מועד פינוי שדה דב בשלוש שנים לפחות, ובמקביל להמשיך את הליכי התכנון והבנייה בשטח חלקי שעליו יושב השדה כיום. כך יתאפשר להפעיל מהשדה טיסות פנים לאילת.

למעשה, חקיקה זו היא המוצא האחרון של שדה דב. הכרעה בנושא יכול רק אדם אחד לקבל - ראש הממשלה נתניהו - שקולו עד כה לא נשמע בנושא. ואולם הדיון שהיה אמור להיערך היום בצהריים לא התקיים, וככל הנראה הוא יידחה למחר (ג'). 

בנוסף, מחר תתכנס גם ועדת הכספים של הכנסת לדיון נוסף, כאשר הפעם מקווה יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, לקבל תשובות קונקרטיות ממשרד האוצר לגבי ההשלכות הכספיות האמיתיות במקרה שמועד פינוי שדה דב יידחה. בנוסף, בית המשפט הורה אתמול (א') ליועץ המשפטי לממשלה או מי מטעמו להתייצב מחר בבית המשפט לדיון בנושא, בעקבות פניית מנהלי הגוש הגדול המייצגים את בעלי הקרקעות.

גם אחרי החלטה זו שקיבל השופט יעקב שקד, שיגרו מנהלי הגוש פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בה המשיכו להתריע נגד הצעת החוק האמורה. מנהלי הגוש מבקשים גיבוי לפסיקת השופט שקד, בה הוא הניח ש"הנוגעים בדבר ימתינו לדיון זה ללא יצירת עובדות נוספות עד אז", כלומר שלא יקדמו את הצעת החוק עד לדיון: "אנו סמוכים ובטוחים כי כך תורה שיעשה".

עוד מבקשים מנהלי הגוש, שלא התייצבו לדיון בוועדת הכספים בשבוע שעבר, כי היועמ"ש יזמן אותם לפגישה דחופה.