גנץ: ביבי אתה תשלם על זה בקלפי; לפיד: נתניהו לא יציב

הדברים נאמרו בישיבת סיעת כחול לבן לקראת דיון פגרה מיוחד בנושא הגירעון בתקציב • בנוגע לשיתוף פעולה עם הסיעות הערביות, אמר גנץ: "יש לנו ויכוח אדיר איתם בתחום המדיני, אבל אנחנו לא נפסול אף אזרח" • לפיד: "נתניהו נבהל בצדק, כי הוא מבין שהוא הולך להפסיד"

בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

סיעת כחול לבן התכנסה היום (ב') בכנסת לישיבת סיעה לקראת דיון פגרה מיוחד בנושא הגירעון בתקציב. גנץ דיבר בפתח דבריו על השנה הכלכלית האבודה. "מדינת ישראל בגירעון שלא ידעה המון שנים - ונתניהו מתחייב לחלק סכומי עתק במו"מ קואליציוני, ואז לצאת לבחירות שהן בזבוז של עוד מילארדי שקלים. כך 2019 זו שנת אבדון ויש כאן הפקרות כלכלית וסחר בכספי מדינה שנועדה להציל את נתניהו מן הנתיב המשפטי" אמר גנץ .

גנץ נשאל על המהלכים של ביטול חוק פיזור הכנסת שפורסמו בימים האחרונים במעריב וערוץ 12 ואמר "לא צריך להתייחס לכל לירלור שנאמר באיזה שירותים".

ביחס לשאלת שיתוף הפעולה האפשרי בין הליכוד לסיעות הערביות ואפשרות שמפלגת כחול לבן תפנה לנתיב הזה, בשונה מן היחס שהם ספגו בקמפיין 2019 מועד א׳, השיב גנץ "אזרחי ישראל הערבים שווים בכל דבר. ביטחונם חשוב לנו; המצב של האלימות בכפרים הערביים בלתי קביל. יש לנו ויכוח אדיר איתם בתחום המדיני, אבל אנחנו לא נפסול אף אזרח".

עוד אמר גנץ על נתניהו: "אומרים שהוא יודע מה הוא עושה, ולכן הוא יודע שאם אני הייתי מנסה להקים ממשלה, הייתי מקים והוא פשוט לא רוצה את הסיכון ולא משנה מה המחיר שכולם משלמים על כך. בעיני מדובר בחוסר יכולת וגם חוסר אחריות. את המחיר של השנה האבודה הזו, ישלמו כל אזרחי ישראל".

אז הוא פנה לראש הממשלה ואמר: "ביבי, הציבור לא מטומטם והוא אינו חסר דעת והוא לא מוכן לשלם. אתה תשלם על זה בקלפי כי אזרחי ישראל ירצו לראות ראש ממשלה שהמדינה והאזרחים נמצאים בראש מעיינו".

לדיווחים על הניסיונות לגלגל את המצב אחרונית כינה גנץ "קומבינות פוליטיות ממי שנמצא בלחץ מן הבחירות ומן החקירות".

לפיד התייחס בדבריו להתרחשות הפוליטית אתמול באיסטנבול עם הפסדו של המועמד מטעם ארדואן בבחירות לראשות העיר. "יש רגע שפתאום זה נגמר. שפתאום מבינים שהגיע זמנו של השליט הנצחי ללכת הביתה".

ביחס למהלך ביטול פיזור הכנסת אמר לפיד "אתמול גם התבשרנו שנתניהו עושה נסיון פתטי לבטל את הבחירות. אחרי שהוא הוביל לבחירות מיותרות לגמרי, הוא נבהל. וכשנתניהו נבהל הוא תמיד מחפש קומבינה. הוא נבהל בצדק, כי הוא מבין שהוא הולך להפסיד. כל הניסיונות שלו לפרק את כחול לבן לא הצליחו. המדינה הזאת צריכה יציבות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה לא יציב."