הסטארט-אפ דיי טו מגייס 30 מיליון דולר נוספים

בין המשקיעים: קרן aMoon של מריוס נכט, עמרי כספי שחקן ה-NBA, תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון וקרן אופק

חברת דיי טו (DayTwo) שפיתחה טכנולוגיה להתאמה אישית של תזונה על בסיס הרכב חיידקי המעי עבור חולי סוכרת וקדם סוכרת, הודיעה היום (ד') על גיוס של 31 מיליון דולר נוספים. עד כה כולל הגיוס הנוכחי, הושקעו בחברה 48 מיליון דולר.

את הגיוס הנוכחי הובילו קרן aMoon של מריוס נכט וד"ר יאיר שינדל, שהשקיעה גם בסבב הקודם של החברה, וקרן אופק של יהל זילכה. לסבב הצטרפו המשקיעים הקיימים ביניהם תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון, Seventure Partners קרן צרפתית המתמחה בתחום חיידקי המעי, עומרי כספי - קפטן נבחרת ישראל ושחקן NBA ומשקיעים פרטיים נוספים.

דיי טו פיתחה טכנולוגיה המבוססת על מחקר שנערך במכון ויצמן ובו נמצא כי תמהיל חיידקי המעי משפיע על האופן בו רמות הסוכר בגוף יושפעו ממזונות שונים. בהפשטה ניתן לומר כי אצל אדם אחד הסוכר ינסוק בעקבות צריכת גלידה אך לא בגלל לחם, ואצל אחר לחם יעשה צרות וגלידה דווקא פחות. השפעת המזון תלויה גם בכמותו ולא רק בסוגו וכן במגוון פרמטרים נוספים, אולם התוכנה יכולה להמליץ למשתמשיה על מזונות עדיפות עבורם יותר מאחרים.

המוצר מתאים במיוחד עבור חולי סוכרת וקדם סוכרת אשר שמים דגש רב על השפעת המזון על רמות הסוכר בדך שלהם, אך משתמשים בו גם מי שמעוניינים לבחון את השפעת האכילה לפי תגובת חיידקי המעי לסוכר על ירידה במשקל, גם אם אינם חולי סוכרת.

כיום המוצר מופץ בעיקרי בישראל, ואף מסובסד על ידי כמה גורמים מובילים, ביניהם קופת חולים כללית וחברות הביטוח מגדל והראל.

החברה מתכוונת לשווק אותו גם בארה"ב, לאחר סיום ביצוע מחקרי תיקוף גם על מטופלים אמריקאים. לדברי ליהיא סגל, מנכ"ל החברה: "לפני הגברת השיווק בארה"ב היה חשוב לתקף את יעילות המוצר על קהל אמריקאי. לאחרונה הסתיים מחקר עם מאיו קליניק על אוכלוסייה אמריקאית שתיקף את יעילות האלגוריתם לחיזוי רמות הסוכר בדם, וגם את תוצאות המחקר של מכון ויצמן שבוע שבמקור נעשה על אוכלוסייה ישראלית.

"בנוסף, אסטרטגיית החדירה לשוק בארה"ב מבוססת על שיתופי פעולה מול חברות ביטוח, מעסיקים וארגוני בריאות ופחות על B2C (כמו בישראל). באסטרטגיה שכזו, משך תהליך המכירה הנו ארוך יותר באופן טבעי. אנו משיקים במהלך הרבעון הקרוב מספר פיילוטים עם מעסיקים ועם מבטחים, בונים את התשתית וכח האדם המסחרי במשרדי החברה בארה"ב בכדי לייצר את הצמיחה הרצויה בשוק האמריקאי. גיוס ההון ישמש אותנו בין היתר גם למטרה זו".

עוד ישמש ההון שגויס להגדלת כח האדם בשנה הקרובה מ-70 ל-130, מעבר למשרדים חדשים בתל אביב והמשך ניהול מחקרים קליניים באופן רציף.

סגל הוסיפה כי: "גיוס ההון יסייע לחברה להמשיך להתרחב בשוק האמריקאי ולגייס מפתחי קוד וטאלנטים לצוותי פיתוח המוצר. בנוסף נרחיב את התשתית המעבדתית ואת צוות עובדי המעבדה בתחום המיקרוביולוגיה. אנו מאמינים גדולים בבשורה שתחום המיקרוביום מביא עמו, נמשיך להוביל את תחום חקר חיידקי המעי ולהתמקד במחקרים הבוחנים את הקשר בין המיקרוביום לבין מחלות מטבוליות ומחלות כרוניות אחרות. זאת בשיתוף עם שחקנים מובילים בעולם דוגמת מכון ויצמן ובית החולים האמריקאי Mayo Clinic".

לדברי ד״ר יאיר שינדל, שותף מייסד ומנהל, קרן aMoon: "טכנולוגיות בריאות דיגיטלית דוגמת דיי טו חייבות להיות חלק אינטגרלי בתהליכי ריפוי, מניעה, וניהול של מחלות כרוניות. בתור רופא שראה את ההשלכות הרבות והמסובכות של מחלות מטבוליות, אני מאוד מעודד לשמוע על התגובות והתוצאות החיוביות בקרב עשרות אלפי הלקוחות אשר נהנים מהאפליקציה של דיי טו עד כה.

"היכולת של דיי טו להנגיש רפואה מותאמת אישית באמצעות אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית תמשיך להשפיע באופן חיובי על מגיפה זו. אני בר מזל לקחת חלק בהתרחבות המוצלחת של החברה ברחבי העולם".

בישראל שווק המוצר של החברה לעשרות אלפי לקוחות.

עוה"ד מיקי ברנע, אריאלה דרייפוס ודניאל ארבוב ממשרד ברנע ייצגו את ג'ונסון אנד ג'ונסון, ועוה"ד נגה ספירא, אסיף רוזנברג וטל ממן ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ייצגו את Daytwo .

גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון מבעלות השליטה ב"גלובס"