yes | בלעדי

גוראון לעובדי בזק בינלאומי: נצא עם הטריפל החדש איתכם או בלעדיכם

על רקע המו"מ להסכם קיבוצי חדש, מנכ"ל בזק בינלאומי הבהיר לעובדים כי אם לא תחול התקדמות במו"מ, הוא לא יהסס לצאת למהלך הטריפל בלעדיהם, ורמז כי יבחר ספק אינטרנט אחר לחבילה

רן גוראון / צילום: יונתן בלום
רן גוראון / צילום: יונתן בלום

החרפה ביחסים בין העובדים בבזק בינלאומי לבין הנהלת החברה, לאחר שמנכ"ל החברה רן גוראון אמר שהוא מתכוון לצאת עם חבילת הטריפל החדשה שתוביל yes גם ללא בזק בינלאומי. בעקבות זאת הודיעו העובדים כי הם מחריפים את הצעדים הארגוניים נגד השלמת מהלכי איחוד תפעולי עם החברות yes ופלאפון, והיום (ד') נערכו אסיפות הסברה.

המשא-ומתן בין הצדדים עלה על שרטון אחרי שחלה בו התקדמות משמעותית, אך לטענת העובדים, ההנהלה חזרה בה מהסיכומים ברגע האחרון. בעקבות זאת העובדים הודיעו על החרפת הצעדים הארגוניים, והנהלת בזק בינלאומי מצידה הודיעה כי היא מפסיקה את המשא-ומתן.

בימים האחרונים הופתעו העובדים בבזק בינלאומי לשמוע על כך שאם לא תחול התקדמות במשא-ומתן, ההנהלה מתכוונת לצאת עם תוכנית הדגל שלה - השקת חבילת טריפל שאותו תוביל yes - וזאת ללא בזק בינלאומי כספק. העובדים בבזק בינלאומי זועמים על כך ומפרשים זאת כאיום של גוראון שעליהם להיערך לקראתו.

בגזרה השנייה מול פלאפון, כרגע ישנו שקט מתוח, אחרי שוועד העובדים שם הודיע כי הוא מנתק מגע על רקע אי-ההתקדמות במשא-ומתן. עובדי פלאפון הבהירו כי הם ממתינים לראות את ההתפתחויות מול בזק בינלאומי, ובכל מקרה הם יעמדו לצידם במשא-ומתן.

ההערכה היא שהצדדים נכנסים לשלבים מתקדמים של המשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי החדש, ולכן המתח הולך וגובר. מצד אחד ההנהלה חשה שהיא חייבת להצדיק את כל מהלך ההתייעלות שעליו קם הרעיון של האיחוד התפעולי בין החברות, ומצד שני העובדים נאבקים על מקום הפרנסה שלהם ורוצים לקבל ודאות לגבי התוכנית האסטרטגית שמוביל גוראון וכיצד האיחוד התפעולי ייצר ערך אמיתי ולא רק בחיסכון התפעולי השוטף.

נציין כי הכנסת ספק אינטרנט לחבילת הטריפל החדשה עשויה לעורר בעיות לא פשוטות של הגבלים עסקיים, שכן הספקים הגדולים הם מתחרים של בזק בינלאומי, ולכן שיתוף-הפעולה המתבקש הוא עם ספקים קטנים יחסית שאין להם בעיה תחרותית מבחינת הגבלים. בכל מקרה, מהלך כזה צפוי להיתקל בהתנגדות מאד קשה מצד העובדים, והוא לא יעבור בשלום, ולכן הערכה היא שמדובר באיום בלבד, ושהצדדים ישובו להידבר במטרה להגיע להבנות.

היום כינס הוועד את העובדים ועדכן אותם על השיחות האחרונות שהגיעו למבוי סתום.

מוועד עובדי בזק בינלאומי נמסר בתגובה: "מדובר בצעד חמור של הנהלת החברה, שבוחרת לפגוע בצורה קשה בחברה ובעובדיה. לא ייתכן שמנכ"ל יפעל בצורה כה בוטה נגד האינטרסים של החברה שלו, גם אם הוא מתפקד בשליש משרה. נדמה כי הנהלת החברה שכחה כי האחריות להצלחת החברה היא בראש ובראשונה אצלה, ובמקום להוביל את בזק בינלאומי להצלחות ולמנף את יכולותיה, היא פוגעת בחברה פעם אחר פעם. נמשיך להיאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו בהנהלה שפוגעת בעובדים ובזכויותיהם". 

מהנהלת בזק בינלאומי נמסר בתגובה: "במהלך החודשים האחרונים אנו נמצאים בתהליך שקוף והוגן מול נציגי העובדים במטרה להגיע בהקדם להסכמות הטובות ביותר לעובדים ולחברה". 

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, מסר מטעם ההסתדרות: "לצערי, הנהלת החברה, שהונחתה מפלאפון, מייצרת איומי-סרק - למיטב הבנתנו yes ממילא מוכרת חבילה משולבת עם אינטרנט של המתחרים גם היום, וממילא כל מוצר בחבילה, על-פי הוראות הרגולטור, צריך להינתן ללקוח גם בנפרד באותו המחיר שמוצע בחבילת טריפל. מוטב שהנהלת החברה והעומד בראשה יעסקו בהצלחתה העסקית ולא באיומים על עובדי בזק בינלאומי המסורים".