ברוך שי על פרשות דב גילהר ויצחק נוי: "חציית קו אדום"

בתוכנית "שבת עולמית" בהגשת יצחק נוי ב"כאן רשת ב'", אמר המגיש יצחק נוי כי "הבדואים ידועים גם כרוצחים ממדרגה ראשונה" • בתוכנית "ערב ערב" בהגשת דב גילהר, שלף מרדכי גילת את ארנקו כדי להדגים למשפחת נתניהו איך משתמשים בכסף • מנהל חטיבת החדשות של "כאן": נוי וגילהר הושעו ממספר תוכניות • ומה לגבי ירון לונדון?

התקריות התקשורתיות של דב גילהר ויצחק נוי הם חציית קו אדום - כך טוען היום (ד') ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור "כאן". במייל שנשלח לעובדים התייחס שי לשתיים מתוך התקריות התקשורתיות שהתרחשו בתאגיד בימים האחרונים, והסביר את עמדתו.

כזכור, בשבת שעברה, בתוכנית "שבת עולמית" בהגשת יצחק נוי ב"כאן רשת ב'", במהלך ראיון, אמר נוי כי "הבדואים ידועים גם, ואי-אפשר להסתיר את העובדות האלה, כרוצחים ממדרגה ראשונה".

"מדובר באמירה גזענית שאין לה מקום בשידורינו", כותב שי, "ולכן הוחלט על השעייתו של נוי ממספר תוכניות".

בהמשך התייחס שי לתקרית מיום שני האחרון, כאשר במסגרת התוכנית "ערב ערב" בהגשת דב גילהר, שלף מרדכי גילת את ארנקו כדי להדגים למשפחת נתניהו כיצד משתמשים בכסף.

"הקטע היה סר טעם. הוא צויץ בחשבון הטוויטר של 'כאן חדשות', והיות שלא מדובר בחדשות, ביקשתי להסיר את הציוץ", מסביר שי. "כל אדם שמעוניין לצפות בו, יכול למצוא אותו בעמוד התוכנית באפליקציה, באתר וביוטיוב".

לדבריו, "בעקבות המקרה שוחחתי עם חברי המערכת. נדהמתי לגלות שהקטע תוכנן מראש ונעשה על דעת המגיש והפרשן בלבד, מבלי לקבל אישור מעורכי התוכנית. בשיחה עימי גילת הודה כי המעשה היה לא תקין, והביע צער; גילהר סבר אחרת. לאור זאת החלטתי להשעות את גילהר ליומיים, והוא ישוב מחר להגשת התוכנית".

שי מסביר כי התוכנית "ערב ערב" היא תוכנית אקטואליה שמטרתה סיכום אירועי היום. "התוכנית צריכה להתבסס על אדנים עיתונאיים ומקצועיים, ככל התוכניות האחרות בחטיבת החדשות, ברדיו ובטלוויזיה. יש מקום לביקורת ולפרשנות, אבל גם זאת צריכה להיעשות באופן מנומק, ענייני ועיתונאי, ולא בצורה לא מכובדת ונמוכה. אני סבור כי בשני המקרים הייתה חצייה של קו אדום, ולכן נקטנו תגובה יוצאת דופן.

"אני שמח וגאה שבשנתיים מאז קמנו נשמר בחטיבה חופש עיתונאי מוחלט, יום-יום שעה-שעה, בכל הפלטפורמות. אנחנו יכולים להיות גאים במאות חשיפות, תחקירים ועיסוק תדיר בסוגיות מהותיות בחברה הישראלית: משפט, חברה, פוליטיקה, ביטחון ועוד. אנחנו נמשיך לעשות זאת, בגאון ובעוז, ולזכור כל הזמן שאנחנו משרתים אך ורק את הציבור", כתב שי.

אל שתי התקריות הללו מצטרף גם הסיפור של ירון לונדון, על כך שבתגובה לאישה שהקניטה אותו לגבי הכרס שלו ואף נגעה בה, הוא בתגובה נגע לה בחזה. מתאגיד השידור בקשו מלונדון להבהיר את הנושא. לשאלת "גלובס" מה המשמעות של "הבהרה" במקרה זה, מסרה דוברת התאגיד: "את מוזמנת לפרש את זה כפי שאת מבינה".