טסקו תפעיל חנויות ללא קופה עם הטכנולוגיה של טריגו ויז'ן הישראלית

הטכנולוגיה של טריגו ויז'ן מסוגלת לעקוב אחרי כל העצמים בחנות, מוצרים, אנשים ועגלות, בהתבסס על חיישנים של מצלמות RGB בלבד

מיכאל ודניאל גבאי, מייסדי טריגו ויז'ן / עומר כהן
מיכאל ודניאל גבאי, מייסדי טריגו ויז'ן / עומר כהן

ענקית הקמעונאות הבריטית טסקו משתפת פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי טריגו ויז'ן (Trigo Vision), המפתח פתרון חנויות ללא קופה, זאת לפי דיווח בבלומברג. לפי הדיווח, המבוסס על מקורות איתם שוחחו בלומברג, טסקו מקווה להפוך לרשת קמעונאות המזון הבאה שתתחיל להסיר את הקופות מחלק מחנויותיה, באמצעות הטכנולוגיה של טריגו ויז'ן.

טריגו ויז'ן הוקמה בשנת 2017 על-ידי האחים מיכאל ודניאל גבאי, יוצאי תוכנית תלפיות ויחידות עילית של חיל מודיעין שעסקו בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית במסגרת תפקידיהם. החברה גייסה סיד של 7 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון חץ ו-ורטקס, שהשקיעו בחברה 3.5 מיליון דולר כל אחת. טריגו מעסיקה למעלה מ-35 עובדים במטה החברה בתל-אביב, רובם עובדים טכנולוגיים מתחום הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית שכבר עבדו עבור ענקיות בינלאומיות.

לפני שנה וחצי, בינואר 2018, פתחה אמזון את החנות האוטומטית הראשונה ללא קופות, אמזון GO, בסיאטל שבארה"ב. מאז, רשתות שונות, בראשן וולמארט, מפעילות פיילוטים שונים של חנויות ללא קופה בטכנולוגיות שונות. כיום הפעילות של אמזון GO כוללת כבר 12 חנויות, בסיאטל, סן פרנסיסקו, שיקגו וניו יורק, והחברה מתכננת להגיע לפריסה של 3,000 סניפים.

אמזון כמובן לא חושפת את הטכנולוגיה שמאחורי חנות GO, אך דיווחים שונים בעולם מספרים על שימוש בשילוב של מצלמות RGB, מצלמות עם חיישני עומק וחיישני משקל על המדפים. תמונות מחנויות אמזון חושפות רשת מצלמות צפופה במיוחד שמקיפה את החנות.

הטכנולוגיה של טריגו ויז'ן מסוגלת לעקוב אחרי כל העצמים בחנות, מוצרים, אנשים ועגלות, בהתבסס על חיישנים של מצלמות RGB בלבד. לדברי החברה, טכנולוגיית הראייה הממוחשבת שפותחה בטריגו ויז'ן מתבססת על קריאה של דינמיקה ותנועה ומסתמכת על שימוש בכמות מצלמות הקטנה מפתרונות אחרים הקיימים בשוק. כיום מוצריה פרוסים במספר חנויות של רשת שופרסל בישראל, במסגרת הסכם מסחרי עם הרשת, אשר הייתה הלקוחה הראשונה של החברה.

מטריגו ויז'ן לא התקבלה תגובה.