נתניהו לא החליט על שדה דב - האם ההסתדרות תשבית את המשק?

רה"מ אמור היה להעביר את הכרעתו בעניין שדה דב אתמול, אך לא עשה זאת עד כה • ביום ראשון יושבתו השירותים ברשויות המקומיות עם הצטרפות השלטון המקומי למאבק שמוביל ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

שתיקתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמור היה כבר להעביר את הכרעתו בעניין שדה דב, מתפרשת כמסלול ברור לסגירת שדה דב. אתמול אמור היה להודיע נתניהו מה החלטתו בנושא החקיקה המבקשת לדחות את סגירת שדה דב, מהמועד הקרב - ה-1 ביולי, כלומר יום שני הקרוב.

בעקבות זאת עולה החשש כי ההסתדרות עשויה להשבית את המשק. מההסתדרות נמסר כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יקיים התייעצות חירום לילית בלשכתו בבית ההסתדרות בת"א, מחר בשעה 21:00 עם צאת השבת - בנושא סגירת שדה דב בת"א.

יו"ר ההסתדרות, בר-דוד, מסר: "זו העת לקבל החלטה אמיצה, בכדי לשמור ולסייע לעיר אילת ולתושביה, וכדי לשמור על חוסנן של חברות התעופה הישראליות, על ענף המלונאות ועל עשרות אלפי עובדים שימצאו את עצמם בסכנת פיטורים אם לא יימצא הפתרון הנכון. לא אשב בחיבוק ידיים ואשקול את צעדיי ואת צעדי ההסתדרות. אנו מחויבים לפריפריה, ואני כולי תקווה שראש הממשלה יקבל את ההחלטה הנכונה. סגירת שדה דב תהיה בכייה לדורות וטעות למדינת ישראל".

ביום ראשון יושבתו השירותים ברשויות המקומיות עם הצטרפות השלטון המקומי למאבק שמוביל ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי. מבחינת ההסתדרות כל האפשרויות ייבחנו כדי להביע את המחאה ואת עמדת ההסתדרות נגד סגירת שדה דב, אחת מהן היא גם השבתת המשק.

במקביל פנו מנהלי הגוש הגדול המייצגים את בעלי הקרקעות לבית המשפט בהרצליה בבקשה לאשר להם מסגרת תקציב לצורך פעילות תקשורתית - מדובר בתוספת של 400 אלף שקל אותה הם מבקשים כדי להגביר את הקמפיין הקורא לסגירת שדה דב. המסגרת התקציבית עד כה לטובת הפעילות התקשורתית הזו עומדת על 2 מיליון שקל - לפי החלטת בית המשפט בסוף חודש מאי.

הכסף הזה שימש בין היתר לקמפיין ארצי נגד דחיית מועד סגירת השדה לצד ההשלכות הכספיות הנטענות למהלך שכזה. בנימוק ששיגרו לבית המשפט נאמר כי המלחמה על פינוי השדה מתקיימת במלוא עוזה כשבעלי האינטרסים המעוניינים בהמשך פעילות השדה מפעילים לטענתם לחת על מקבלי ההחלטות. את התוספת לתקציב בסך של 400 אלף שקל הם מבקשים להקצות לפרסום בעיתונות.

סכום זה, יחד עם קופה של 15 מיליון שקל שנמצאת אצל מנהלי הגוש, נחלק בין ההוצאות של 1,500 בעלי הקרקעות שהם מייצגים. מאות בעלי קרקעות אחרים מיוצגים על ידי עורכי דין אחרים, מספרם הכולל של בעלי הקרקעות עומד על 1,930. חלקם, כך נודע ל"גלובס", כבר העבירו לבאי כוחם ייפוי כוח במטרה להגיש תביעה נגד המדינה במידה וראש הממשלה יחליט על דחיית מועד הפינוי, תביעה שבכוונתם להגיש כבר בשבוע הבא.