מניית פורסייט זינקה ב-45%: חתמה על הסכם שיתוף-פעולה בסין

מניית פורסייט ממשיכה להתאושש" טסה במחזור ענק והשלימה עלייה של כמעט 100% בשבועיים • החברה פועלת בתחום של מערכות ראייה ממוחשבות לרכב ומניעת תאונות דרכים

מניית פורסייט   ממשיכה בהתאוששות האחרונה שלה. המניה זינקה היום (א') ב-45% במחזור ענק והשלימה עלייה של כמעט 100% בשבועיים.

החברה, הפועלת בתחום של מערכות ראייה ממוחשבות לרכב ומניעת תאונות דרכים, דיווחה בסוף השבוע כי חתמה על הסכם שיתוף-פעולה טכנולוגי רב-שלבי עם ספק משנה סיני (Tier One) לתעשיית הרכב, לפיתוח פתרונות תחבורה חכמה עבור תעשיית הרכב הסינית, ובפרט לשני יצרני רכב סיניים.

על-פי ההסכם, פורסייט תשתף פעולה עם ספק המשנה לעיצוב, פיתוח ומסחור של פתרונות בטיחות אוטונומיים אשר יותקנו בכלי רכב של יצרני הרכב הסיניים.

בחברה מציינים כי "ספק המשנה מעורב כיום במספר פרויקטים עם יצרני הרכב בסין לשילוב פונקציות אוטונומיות. הסכם שיתוף-הפעולה עשוי לאפשר לפורסייט לשלב את מערכת הראייה הממוחשבת שפותחה בחברה, QuadSight, לתוך הפרויקטים הקיימים".

ספק המשנה הסיני ירכוש אבטיפוס למערכת ה-QuadSight לצורך בחינת יכולות המערכת והתאמתה לפרויקטים השונים. בפורסייט מעריכים כי ההכנסות ממכירת מערכת האבטיפוס צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים.

עוד מציינים בחברה כי "בהתבסס על תוצאות בחינת המערכת והטכנולוגיה, כמו גם הדרישות הספציפיות של יצרני הרכב הסיניים, ספק המשנה יגבש תוכנית עבודה מפורטת לפיתוח פרויקט ספציפי המשלב את המערכת. לאחר השלמת תוכנית העבודה, ינהלו פורסייט וספק המשנה משא-ומתן על הסכם מסחרי לשיתוף-פעולה בנוגע לפרויקט הספציפי".

בנוסף, החליטו שתי החברות לפנות לרשויות החדשנות, כל אחת בארצה, למימון פרויקטים בהתאם לתוכנית המימון הממשלתית בין ישראל לסין. עם זאת, בפורסייט מדגישים כי "מימוש הפרויקטים אינו תלוי במימון של רשויות החדשנות".

פורסייט הוקמה על-ידי המנכ"ל חיים סיבוני (מחזיק בכ-23% מההון) בשנת 2015. החברה הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשון שלה היו קבוצת לובינסקי של יצחק מנור, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה; וגיא מיוחס, זכיין פורשה. נוסף עליהם השתתפו באותו גיוס גם איציק שרם, פרופ' בנעד גולדווסר וקרן השקעות בריטית.

לפני כשנה גייסה החברה עוד כ-45 מיליון שקל מחברת הביטוח והפיננסים הראל, מיטב דש, פסגות ומשקיעים נוספים, באמצעות הקצאות מניות לפי מחיר של 2.05 שקל למניה. מאז הגיוסים האחרונים ועד היום רשמה מניית פורסייט ירידה של כ-40%.

סיבוני ציין היום כי "עבודה צמודה עם ספק משנה תאפשר לנו להשיג דריסת רגל בשוק הסיני ההולך וגדל ותעזור לנו להנגיש את טכנולוגית הראייה הממוחשבת המתקדמת שלנו לתעשיית הרכב הסינית המקומית. הסכם זה יעניק לנו הזדמנות להיות חלק מפרויקטים מתמשכים ולעבוד ישירות עם יצרני רכב". 

לפני כשבוע וחצי (19 ביוני) דיווחה פורסייט על חתימת על הסכם מסחרי עם אלביט מערכות יבשה, חברה-בת של אלביט מערכות, לשיווק בלעדי של מערכת ה-QuadSight, לשימוש בשווקים הביטחוניים, הצבאיים-למחצה וביטחון הפנים (Homeland Security).

באלביט מתכוונים לשלב את תוכנת עיבוד התמונה של פורסייט במוצריה ולשווק אותה בישראל ובעולם. המערכת תוטמע בכלי רכב קרקעיים צבאיים וביטחוניים, לרבות כלי רכב בלתי מאוישים.

אלביט תקבל זכות בלעדית לשווק ולמכור את תוכנת עיבוד התמונה של פורסייט בישראל למשך מספר שנים. זאת, תמורת התחייבות לסכום מינימלי של הזמנות שנתיות בתקופת הבלעדיות, כולל הזמנה ראשונית בסך של כ-50,000 דולר.

פורסייט תספק לאלביט גם שירותי תמיכה ותחזוקה תמורת תשלום נוסף. כמו כן, פורסייט צופה לקבל תמורה מהותית יותר באמצעות הסכמי פיתוח עתידיים לצורך התאמת גרסת התוכנה הנוכחית שלה לשינויים, כפי שידרשו על-ידי אלביט או לקוחותיה.