בלי גיוסי הון בכלל: אקזיט לסטארט-אפ SkyFormation

סכום הרכישה לא פורסם • סקיי פורמיישן הוקמה ב-2014 ומאז הקמתה לא גייסה הון ממשקיעים כלל, וקיבלה מענק של עשרות אלפי שקלים מהמדען הראשי בתחילת דרכה • החברה הרוכשת, Exabeam, מפעילה פלטפורמה חכמה לניהול אבטחת מידע ואירועים

מייסדי Skyformation: נדב לביא, אסף ברקן ואורי בן דור  / צילום: Sumo creative,
מייסדי Skyformation: נדב לביא, אסף ברקן ואורי בן דור / צילום: Sumo creative,

חברת אבטחת המידע Exabeam הודיעה היום (ג') כי היא רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית סקיי פורמיישן (SkyFormation), תמורת סכום שלא פורסם.

סקיי פורמיישן הוקמה ב-2014, על ידי נדב לביא (מהנדס פיתוח ראשי), אורי בן דור (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואסף ברקן (מנכ"ל). מאז הקמתה החברה לא גייסה הון ממשקיעים כלל, וקיבלה מענק של עשרות אלפי שקלים מהמדען הראשי בתחילת דרכה. למרות זאת, הכנסותיה השנתיות היו משמעותיות וגורמים בשוק מעריכים כי הגיעו למיליוני דולרים. החברה מעסיקה 7 עובדים בהוד השרון.

Exabeam הוקמה ב-2013, על ידי ניר פולק וסילביין גיל, שניהם יוצאי אימפרבה, יחד עם ד"ר דומינגו מיחולוביץ. החברה גייסה 190 מיליון דולר עד היום, מתוכם גייסה 75 מיליון דולר בסבב חמישי במאי האחרון. המשקיעים החברה הם Sapphire ונצ'רס, לייטספיד, סיסקו וכן היזם שלמה קרמר והקרנות Norwest Venture Partners, Aspect Ventures ו-Icon Ventures. החברה פועלת מקליפורניה ומעסיקה כ-500 עובדים. עם הרכישה, משרדי סקיי פורמיישן יהפכו למרכז פיתוח של Exabeam בישראל, שיגדל לעשרות עובדים במהלך השנה הקרובה.

חברת Exabeam המפעילה פלטפורמה חכמה לניהול אבטחת מידע ואירועים (SIEM). הטכנולוגיה של החברה נועדה לאפשר לתאגידים, ארגונים וחברות את היכולת לזהות, לחקור ולהגיב לאיומי תקיפות סייבר ביעילות רבה באמצעות איסוף נתונים ושימוש בניתוח התנהגותי כדי לזהות התקפות ולהגיב אליהן באופן אוטומטי. סקיי פורמיישן מאפשרת לארגונים איסוף אירועים מיותר מ-30 שירותי ענן מובילים בעולם.

"היה לנו שיתוף פעולה ארוך איתם, במסגרתו בכל פעם שלקוח שלהם רצה לכסות גם את האיומים באפליקציות הענן שלו, אנחנו היינו הפלטפורמה שמגשרת ומביאה את המידע מכל שירותי הענן לתוך המערכת של Exabeam", אומר ברקן ל"גלובס". "עבדנו איתם שנים, בהצלחה מאוד גדולה, בחברות המובילות שלהם בכל העולם. הם היו מאוד מרוצים ובאיזשהו שלב החליטו שזה יהיה נחמד שנהיה חלק מהם".

"Exabeam מתכוונת להשקיע הרבה כסף ולתת לנו כאן לגדל את זרוע הפיתוח שלה בארץ להביא טלנטים טובים", אומר ברקן ומוסיף: "יש עוד מסלול להצלחה - לא לקבל השקעה, גדילה אורגנית ומודל עסקי ברור מההתחלה, ולהגיע למכירות עם ארגונים גדולים זו לא הדרך בה בדרך כלל מתארים את המסלול של חברות. מה שחשוב הוא למצוא את שיתוף הפעולה הנכון בשלב מאוד מוקדם. שיתוף הפעולה האחד והמצויין שיכול לקחת את החברה קדימה".

תעודת זהות סקיי פורמיישן:
שנת הקמה:
2014
מייסדים: נדב לביא מהנדס פיתוח ראשי, אורי בן דור, סמנכ"ל טכנולוגיות, ואסף ברקן המנכ"ל
עובדים: 7
משרדים: הוד השרון
גיוסי הון: אין

תעודת זהות Exabeam:
הקמה:
2013
מייסדים: ניר פולק וסילביין גיל ודומינגו מיחולוביץ
עובדים: כ-500
משרדים: קליפורניה, לונדון וסינגפור
גיוסי הון: 190 מיליון דולר
משקיעים: Sapphire ונצ'רס, לייטספיד, סיסקו, שלמה קרמר, Norwest Venture Partners, Aspect Ventures ו-Icon Ventures.