מאגר נתוני האשראי החל לפעול וצורי תמם הודיע על פרישתו מבנק ישראל

תמם שימש כ"מנהל התחום העסקי בפרויקט הלאומי של מאגר נתוני אשראי", מאז אוקטובר 2015, כאשר באפריל 2017, בימי הנגידה הקודמת, הוא מונה לתפקידו הנוכחי, בכפיפות למנכ"ל הבנק המרכזי ולמשנה לנגידה

צוריאל (צורי) תמם / צילום: תמר מצפי
צוריאל (צורי) תמם / צילום: תמר מצפי

צוריאל (צורי) תמם, הממונה על שיתוף בנתוני אשראי בבנק ישראל, הודיע על פרישתו מהבנק המרכזי. תמם משמש כ"מנהל התחום העסקי בפרויקט הלאומי של מאגר נתוני אשראי", מאז אוקטובר 2015, כאשר באפריל 2017, בימי הנגידה הקודמת, הוא מונה לתפקידו הנוכחי, בכפיפות למנכ"ל הבנק המרכזי ולמשנה לנגידה.

בבנק ישראל ציינו היום (ג') כי "תמם מונה לתפקידו לאחר ששימש במשך למעלה מ-20 שנה בפיקוח על הבנקים", שם שימש בתפקידו האחרון כסגן המפקח על הבנקים וראש האגף להערכה מוסדית - ובמסגרת זו היה האחראי על המעקב השוטף אחר התאגידים הבנקאיים ועל הערכת פרופיל הסיכון של שלהם.

עזיבתו את בנק ישראל באה לאחר שבחודש אפריל השנה עלה לאוויר מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, שמטרתו להביא לשינוי דרמטי בשוק האשראי הצרכני - תוך הפחתת הדומיננטיות של שני הבנקים הגדולים בתחום זה באמצעות שחרור המידע על הלווים במשק, וזאת בהמשך ליוזמה שהחלה לפני כחמש שנים במועצה הלאומית לכלכלה שבמשרד ראש הממשלה.

בעבר פורסם כי בנק ישראל השקיע בשנים האחרונות משאבים רבים בהקמת מאגר נתוני אשראי ובמסגרת זו השקיע עד היום יותר מ-160 מיליון שקל. בבנק המרכזי גילו היום ביחס למאגר כי "כ-30 נותני אשראי במשק מדווחים למערכת מדי יום ורבים אחרים בתהליכי הצטרפות, ובחודשיים הראשונים לפעולתה בוצעו באמצעותה למעלה מ-1.5 מיליון שאילתות".