אסם חתמה על עסקה למכירת פעילות הגלידה שלה לענקית הגלידות פרונרי

במסגרת העסקה אסם תמכור את החזקותיה בחברה-הבת שעוסקת בתחום הגלידות, אף שהחברה-האם נסטלה תיוותר בעלת מניות בעסק זה בשיעור של 50% • היקף העסקה לא פורסם, אך הוא מוערך בכמה עשרות מיליוני אירו.

לפני זמן קצר נחתמה בלונדון העסקה למכירת פעילות גלידות נגה (גלידות נסטלה), חברת בת של אסם-נסטלה, ל-Froneri, יצרנית הגלידות השנייה בגודלה באירופה והשלישית בגודלה בעולם. סכום העסקה לא פורסם.

בהודעה לתקשורת מסרה Froneri כי ״"ההנהלה הנוכחית תמשיך להוביל את העסקים בישראל, ובכוונתה להשקיע במותגים, במוצרים ובטעמים המקומיים עימם נסטלה מובילה את השוק ב-20 השנים האחרונות".

במסגרת העסקה אסם, שבבעלות תאגיד המזון הבינלאומי נסטלה, תמכור את החזקותיה בחברה-הבת שעוסקת בתחום הגלידות, אף שהחברה-האם נסטלה תיוותר בעלת מניות בעסק זה בשיעור של 50%. היקף העסקה כאמור אינו ידוע, אך הוא מוערך בכמה עשרות מיליוני אירו.

Froneri היא חברה בניהול ובבעלות משותפת של ענקית המזון השווייצרית נסטלה (50%) וחברת הגלידות הבריטית R&R (50%), ובמסגרת העסקה תישאר נסטלה כשותפה שקטה בפעילות.

החברה שנמכרת היא נגה גלידות, כאמור חברה-בת של אסם-נסטלה, המעסיקה בישראל כ-350 עובדים. החברה מייצרת ומפיצה בארץ את מוצרי גלידות נסטלה, והיא גם חתומה על הסכם הפצה של המותג גלידות האגן דאז.

גלידות נסטלה היא אחת משתי שחקניות הגלידות הגדולות בשוק הישראלי, והמכירות הכספיות שלה לשוק הקמעונאי מסתכמות בכ-350 מיליון שקל בשנה.

בענף אומנם מעריכים את גלידות נסטלה כחברה טובה ורווחית, אך מסתמן כי Froneri תידרש לבצע בה לא מעט השקעות, בין היתר שדרוג המפעל הוותיק של החברה בקריית מלאכי.

הרכישה מתבצעת במסגרת מהלך עולמי של נסטלה לאחד את חברות הגלידה שפועלות תחתיה ברחבי העולם, לצד רכישות של חברות נוספות בתחום הגלידות. לפני כשלוש שנים מיזגה נסטלה את פעילויות הגלידה שלה באירופה עם החברה הבריטית R&R, מיזוג שיצר את החברה המשותפת Froneri, שמתמחה בגלידה, מזון קפוא ומוצרי חלב קר.

Froneri נחשבת לאחת מיצרניות הגלידות הגדולות בעולם, והיא פועלת בכ-20 מדינות. השותפות בין השתיים נולדה בין היתר כדי לייצר נוכחות גלובלית שתאפשר לה להתחרות בשווקים בינלאומיים מול ענקית הגלידות יוניליוור, שבישראל עומדת מאחורי המותג גלידות שטראוס. Froneri אוחזת בזיכיון לשיווק גלידות תחת מותגים בינלאומיים מוכרים, ביניהם של יצרנית השוקולד מונדלז, עם מותגים כמו טוברלון, DAIM, קדבורי, אוריאו ואחרים.

אסם החלה בשיחות ראשוניות למיזוג עסקי גלידות נסטלה בישראל לתוך פעילותה של חברת Froneri כבר ב-2016. ל-Froneri הייתה זכות להחליט אם לרכוש או לא לרכוש כל עסק שנקנה שלא במסגרת הסכם המיזוג, ולפי איזה מחיר לעשות זאת. משמעות העסקה היא שפעילות הגלידות יוצאת מאסם והופכת לחלק מהחברה הגלובלית.

נכון להיום, Froneri מתפרשת על פני יותר מ-20 מדינות, עם הכנסות בסך 2.6 מיליארד אירו ב-2018, ויותר מ-10,000 עובדים ברחבי העולם. העסקה מתבצעת במסגרת מהלך עולמי של נסטלה לאחד את חברות הגלידה שפועלות תחתיה באירופה, המזרח התיכון וצפון אפריקה, תוך חיזוק הנוכחות באזור.

מנכ"ל Froneri, איברהים נג'אפי, התייחס לעסקה וציין כי "אנו מאוד נרגשים לגדול על בסיס החוזקות שבמיזם המשותף שלנו עם נסטלה. באמצעות הרחבת הפעילויות שלנו לישראל, אנו ממשיכים לממש את החזון שלנו להפוך לחברת הגלידות הטובה בעולם".

נג'אפי הוסיף כי "הצרכנים שלנו נמצאים בליבת העסקים שלנו, ובכוונתנו להשקיע במותגים, במוצרים ובטעמים המקומיים שבאמצעותם נסטלה מרגשת את השוק מזה עשרות שנים. אנו מצפים בכיליון-עיניים לקבלת הצוות הישראלי אל Froneri".

מרקו סטמברי, מנכ"ל נסטלה אירופה, המזרח התיכון וצפון אפריקה, מסר היום בהודעה לתקשורת כי "עם הצמיחה המתמשכת והבולטות העולמית שלה בשוק הגלידות, ההצלחה של Froneri מדברת בעד עצמה. העסקה הזו מציינת את הצעד האחרון בשילוב עסקי הגלידות שלנו באירופה, במזרח התיכון ובצפון אפריקה אל Froneri, תוך חיזוק נוכחותה באזור".