לאחר פחות משנה: קרן ג'נריישן קפיטל ולהב אל.אר מפרקות את השותפות בחברת האנרגיה הירוקה סולגרין

איליק רוז'נסקי, מבעלי השליטה בלהב, מסר ל"גלובס" כי "נעשה את כל המאמצים לקנות את המניות של הקרן" • סולגרין פועלת בתחום פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית פוטו-וולטאית וסיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של כ-2.5 מיליון שקל

אלי להב (מימין) ואיליק רוז'נסקי / צילום:  יוסי כהן
אלי להב (מימין) ואיליק רוז'נסקי / צילום: יוסי כהן

קרן ג'נריישן קפיטל (Generation Capital) שהקימו יוסי זינגר וארז בלשה, וחברת להב אל.אר רילאסטייט , הנמצאת בשליטת אלי להב ואיליק רוז'נסקי, מנהלות מו"מ להיפרדות מההחזקה המשותפת שלהם בחברת סולגרין , הפועלת בתחום האנרגיה הסולארית. זאת, כ-10 חודשים לאחר שהקרן רכשה מלהב 50% מחברת להב הרים ירוקים, חברה-בת של להב אל.אר רילאסטייט, תמורת הזרמה של כ-34 מיליון שקל לתוכה.

הכסף שהוזרם לתוך להב הרים ירוקים שימש ברובו לרכישת מניות השליטה בסולגרין בתמורה לכ-39 מיליון שקל (לפי שווי של כ-60 מיליון שקל לסולגרין, פרמיה של 87% על מחיר המניה בבורסה בעת העסקה). כיום מחזיקה להב הרים ירוקים בכ-70% ממניות סולגרין, ששוויה עומד על כ-87 מיליון שקל.

הקרן ולהב דיווחו הבוקר לבורסה כי הן "מקיימות משא ומתן להיפרדות במועד קרוב ככל שניתן, ובכפוף להסכמת צדדים שלישיים שאישורם יידרש".

איליק רוז'נסקי מסר ל"גלובס" כי "חברינו מג'נריישן קפיטל שותפים מכובדים וראויים. השותפות התנהלה מיומה הראשון בכל הכבוד הראוי והמקובל בין שותפים ולצערינו במספר נושאים נתגלו אי הסכמות שהובילו לכך שבהסכמה הדדית, בכבוד ובחברות החלטנו ליצור מנגנון של היפרדות. תחום האנרגיה הירוקה בלהב הוא תחום מהותי המהווה מנוע צמיחה ובכוונת החברה לעשות את כל המאמצים במסגרת מנגנון ההיפרדות על מנת לקנות מהקרן את מניות להב הרים ירוקים השולטת בסולגרין. אני חייב להדגיש כי מצבה של סולגרין הוא טוב והחברה לא נפגעה ולא תיפגע ממנגנון ההיפרדות המוצע. חברינו מג'נריישן ואנחנו מנהלים את הליך ההיפרדות בכבוד הראוי לאנשי עסקים מכובדים".

סולגרין פועלת בתחום הקמה, הפעלה ותחזוקה של פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית פוטו-וולטאית. את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-2.5 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 633 אלף שקל, בדומה להפסד ברבעון המקביל.

מלבד הפעילות בתחום האנרגיה הסולארית, להב פועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה ובישראל. החברה נסחרת כיום בשווי של 112 מיליון שקל לאחר עלייה של 20% במניה בשנה האחרונה. את הרבעון הראשון של השנה סיימה להב עם הכנסות של כ-17 מיליון שקל ורווח של כ-3.3 מיליון שקל.

עוד לפני העסקה עם להב, במהלך חודש יוני אשתקד, השלימה קרן ג'נריישן קפיטל גיוס ראשוני בהיקף של 230 מיליון שקל. זמן קצר לאחר מכן, בתחילת יולי, רכשה הקרן 49% מחברת ההסעות בון תור בכ-100 מיליון שקל. לאחר מכן שילמה הקרן 70 מיליון שקל עבור 50% מרפק אנרגיה, המחזיקה בשתי תחנות כוח הנמצאות בשלבי הקמה בצפון הארץ - רמת גבריאל ואלון תבור.

הקרן, שהוקמה בתחילת 2018 על ידי ארז בלשה ויוסי זינגר בשותפות עם קבוצת ויולה, מתמקדת בהשקעות בתחומי התשתיות והאנרגיה: חשמל, גז טבעי, תחבורה, סביבה, מים, בינוי זכייני ועוד. בפברואר השנה השלימה הקרן גיוס של 52 מיליון שקל, לאחר שקיבלה ביקושים בהיקף של כ-72 מיליון שקל בלבד. הגיוס בוצע בהנחה של 7% על מחיר המינימום של המניה ולפי שווי חברה של 277 מיליון שקל לפני הכסף - שווה לסכום אותו גייסה הקרן מגופים מוסדיים טרם ההנפקה.

יזמי הקרן, המנכ"ל בלשה והיו"ר זינגר, קיוו לגייס עבורה סכום גבוה בהרבה של כ-100 מיליון שקל, אולם ביקושים נמוכים מצד המשקיעים המוסדיים על רקע התחדשות הבצורת בשוק הראשוני, גרמו להם להתפשר על סכום גיוס נמוך משמעותית מהמתוכנן.

בגיוס הראשוני של הקרן שבוצע בתחילת 2018 השתתפו שורת גופים מוסדיים ופרטיים מהשוק הישראלי, בהובלת הקופות המפעליות המנוהלות ע"י בתי ההשקעות פסגות ואי.בי.אי. כיום נסחרת הקרן בשווי של כ-358 מיליון שקל לאחר עלייה של 13% במניה מאז החלה להיסחר בבורסה.