ספאנטק מבקשת לאשר למנכ"ל שכר חודשי של מעל 118 אלף שקל

אחרי עזיבתו של גדעון קרסני את ראשות ספאנטק, בעלי מניות חברת התעשייה יתכנסו לקראת סוף החודש לאשר את תנאי העסקת מחליפו - בעל השליטה יחזקאל ניסן, בתפקיד המנכ"ל, ואת תנאי העסקת יונתן עירוני כיו"ר החברה במקומו של ניסן

מפעל ספאנטק בקיבוץ שמיר  / צילום: אביהו שפירא
מפעל ספאנטק בקיבוץ שמיר / צילום: אביהו שפירא

אחרי עזיבתו של גדעון קרסני את ראשות ספאנטק, בעלי מניות חברת התעשייה יתכנסו לקראת סוף החודש לאשר את תנאי העסקת מחליפו - בעל השליטה יחזקאל ניסן, בתפקיד המנכ"ל, ואת תנאי העסקת יונתן עירוני כיו"ר החברה, במקומו של ניסן.

לניסן מבקשים בספאנטק  לאשר שכר חודשי של 118.5 אלף שקל ומענק שנתי משתנה ותלוי ביצועים, כך שעלות העסקתו המצרפית לא תעלה על 2.4 מיליון שקל בשנה, ואילו לעירוני ספאנטק מעוניינת לשלם 25 אלף שקל לחודש, עבור משרה בהיקף של 20%, ובעלות שנתית של 300 אלף שקל.

בעניינו של ניסן, שייסד את יצרנית הבדים בשנת 1996 והחל לכהן כיו"ר בשנת 1998, ציינו בספאנטק כי הוא פעל "רבות לקידום עסקיה של החברה והשקיע מאמצים רבים בפיתוח עסקי החברה", וכן כי תרומתו רבת השני "ומידת מחויבותו להצלחתה וצמיחתה של החברה במשך השנים הללו תרמה רבות לשגשוגה".

לגבי עירוני הוסיפו כי הוא מחזיק ב"ניסיון ניהולי רב שנים", וכי כהונתו כיו"ר "תתרום להמשך יציבות החברה ולהמשך העשייה ופיתוח החברה". עוד מבקשים בספאנטק לאשר גמול שנתי של 40 אלף שקל לדירקטורים של החברה, נוסף לגמול השתתפות של 2,600 שקל לישיבה.

בחודש שעבר הודיע קרסני על רצונו "להשתחרר מתפקיד מנכ"ל החברה עקב נסיבות אישיות", וזאת כשנתיים לאחר שחזר מפנסיה לראשותה של ספאנטק, בחודש יולי 2017, חזרה שהתרחשה על רקע הרעה ניכרת בתוצאותיה הכספיות של וצניחה של עשרות אחוזים שרשמה מנייתה - מה שגרר אז חילופי מנכ"לים מהירים. שמו של קרסני עלה לכותרות בתחילת 2017, זמן קצר לאחר פרישתו הראשונה מהתפקיד, בעקבות החלטת דירקטוריון ספאנטק לאשר לו מענק פרישה של עד 4 מיליון שקל, למרות התנגדות בעלי המניות למתן תגמול זה.

ספאנטק פועלת בשוק הבד הלא ארוג, והבדים שהיא מייצרת משמשים כחומרי גלם לתעשיות שונות, בעיקר בתעשיית המגבונים. מניית החברה נחלשה בשנה האחרונה ביותר מ-20% ומשקפת לספאנטק שווי נוכחי הנע סביב 600 מיליון שקל.