גבי פרל | בלעדי

בורסת השמות למנכ"ל הפועלים מתרחבת: ענת לוין וגבי פרל מצטרפים לרשימה

בורסת השמות להחלפתו של אריק פינטו מתרחבת • לאחר שאורי לוין מקבוצת דיסקונט הוזכר כמועמד, שני שמות נוספים מצטרפים לרשימה: ענת לוין, מנהלת בכירה לשעבר בבנק הפועלים, וגבי פרל, לשעבר סגן יו"ר הראל ומנכ"ל כלל פיננסים

חמישה שבועות לאחר המועד האחרון שקבעה ועדת האיתור בראשות יו"ר הפועלים  עודד ערן להגשת מועמדויות לתפקיד מנכ"ל הבנק, עדיין לא פורסמה הכרעה, ובורסת השמות מתרחבת. ל"גלובס" נודע על עוד שני שמות ששמם נקשר לפניה שקיבלו בעניין: ענת לוין וגבי פרל.

הבדיקות שככל הנראה נעשו עם השניים ביחס לתפקיד הבכיר, מצטרפות לפניות נוספות שנעשו מטעם הוועדה, למשל לאורי לוין, מנכ"ל בנק אי.די.בי ניו יורק שמקבוצת דיסקונט.

ענת לוין היא שם מוכר גם בעולם הבנקאות וגם בתחום הפיננסים הרחב. היא מנהלת בכירה לשעבר בבנק הפועלים ובקבוצות הביטוח מגדל וכלל ביטוח, שלקחה חלק בוועדות רבות וחשובות בנושא רגולציה.

גבי פרל צמח בתחום בתי ההשקעות וניהול ההשקעות, וכיום הוא מייצג גופים פיננסיים זרים. הוא נמנה בעבר על מנהלי ומקימי קרן המנוף בראשית והיה סגן יו"ר בהראל ומנכ"ל כלל פיננסים.

השניים מצטרפים לרשימה ארוכה שפרט להם ולאורי לוין, שמועמד גם לתפקיד מנכ"ל דיסקונט, כוללת גם מועמדים פנימיים בבנק, מועמדים שהיו בכירים בבנק בעבר ומועמדים חיצוניים. עד כה דווח בהרחבה על מועמדותם של המנהלים הבכירים כיום בבנק: ארז יוסף, ידין ענתבי וגולן שרמן. עוד דווח על כך שיעקב אורבך ודני קולר, לשעבר בכירים בבנק הפועלים, מועמדים לתפקיד, כשאליהם אפשר להוסיף מנהלים נוספים, בהם דורון ספיר, לשעבר מנכ"ל מגדל, כאל וטלדור.

הליך האיתור יצא לדרך לאחר שבאמצע אפריל הפתיע מנכ"ל הבנק אריק פינטו והודיע על פרישה. מאז הצטרפו אליו עוד שתי קולגות: לילך אשר טופילסקי שהודיעה על פרישה מניהול דיסקונט, ורקפת רוסק עמינח, שהודיע לאחרונה על פרישה מניהול לאומי. כך, שלושת הבנקים הגדולים מנהלים כיום, במקביל, הליכי איתור