שת"פ בין אמזון לשירות הבריאות הלאומי הבריטי יסייע למשתמשי אלכסה לקבל מידע רפואי אמין

בכל פעם שמשתמשים ישאלו את אלכסה שאלות על מחלות נפוצות, המידע אותו תיתן להם יגיע מאתר שירות הבריאות הלאומי הבריטי, אליו תפנה אלכסה לחיפוש מידע באופן אוטומטי

עוזרת קולית / צילום: Shutterstock
עוזרת קולית / צילום: Shutterstock

שיתוף פעולה חדש בין אמזון לשירות הבריאות הלאומי הבריטי (NHS), שמספק שירותי בריאות למעל 66 מיליון אנשים במדינה, יאפשר לעוזרת הוירטואלית אלכסה לספק למיליוני משתמשיה בבריטניה מידע רפואי אמין. בכל פעם שמשתמשים ישאלו את אלכסה שאלות על מחלות נפוצות, המידע אותו תיתן להם יגיע מאתר ה-NHS, אליו תפנה אלכסה לחיפוש מידע באופן אוטומטי. דוברת אמזון מסרה לוול סטריט ג'ורנל כי מטרת השירות היא לספק מידע, ולא לנסות לאבחן משתמשים.

השירות נוגע לאספקת מידע בלבד, אך עם השקתו עלו קולות מחאה ממספר ארגונים שעוסקים בפרטיות ברשת, שחששו ממצב בו משתמשים ישתפו עם אלכסה מידע רפואי רגיש, מהאופן בו ענקית הטכנולוגיה עשויה לעשות שימוש באותו מידע, וכן מהסיכון שהמידע שתאסוף לא יאובטח כראוי.

עם זאת, ממשלת בריטניה מאמינה כי לשירות החדש יש פוטנציאל חיובי, שכן הוא עשוי להפחית את הלחץ על רופאים ובתי מרקחת. שיתוף הפעולה הוא חלק ממאמץ בריטי רחב יותר להנגיש את הרפואה לאזרחים באמצעים דיגיטליים - לאחרונה הממשלה השיקה אפליקציה שמאפשרת למשתמשים לצפות בהיסטוריה הרפואית שלהם, ומה-NHS מסרו לוול סטריט ג'ורנל כי הם עומדים בקשר גם עם חברות נוספות עם עוזרות דיגיטליות כדי להרחיב את השירות החדש למשתמשים נוספים.

שיתוף הפעולה בין אמזון וה-NHS לא מערב תשלום של אחד הצדדים לשני, אך אספקת המידע האמין עשויה להטיב עם אמזון בכך שתביא לבניית אמון בין חברת הענק לצרכנים, ובנוסף, הוא עשוי להוביל לשיתופי פעולה נוספים בין שני הגופים בהמשך.

לאמזון יש שיתופי פעולה בתחום הרפואה המערבים את העוזרת האישית אלכסה גם בארה"ב, בה השותפויות הם עם מערכות בתי חולים ועם חברת הביטוח Cigna, והן מאפשרות למשתמשים להעביר מידע רגיש באופן מאובטח שעומד בכללי הפרטיות הפדרליים על מידע רפואי. הדבר מאפשר למשתמשים לקבוע לקבוע תורים בבתי חולים באמצעות אלכסה, ולהאזין לה מקריאה להם תוצאות של בדיקות סוכר בדם. אמזון עשתה שורת צעדים נוספים בתחום הבריאות, בהם רכישת הסטארט-אפ פילפק בשנה שעברה, שמתמחה במשלוח תרופות למטופלים כרוניים, תמורת 750 מיליון דולר, ושיתוף הפעולה החדש מרחיב את כניסתה לתחום.