בוריס וסווטלנה, אל תשכחו שאתם רק מנדטים פוטנציאליים

אחרי עשר שנות כהונה כראש ממשלה, בנימין נתניהו "נזכר" לקחת אחריות על נושא הדיור הציבורי? ממש לא • זה הכול קמפיין בחירות שנועד "לגנוב" מנדטים מהאויב הנוכחי אביגדור ליברמן • פרשנות

 

בנימין נתניהו / צילום: חיים צח-לעמ"
בנימין נתניהו / צילום: חיים צח-לעמ"

"הפעם אני לא אתן לאף אחד אחר את האחריות ולא לעשות כלום במשך שנים. אני לוקח את האחריות: נפתור את בעיית הדיור הציבורי", צייץ אתמול בערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. מה שנקרא 'ערב טוב תושב קיסריה'. אחרי עשר שנים כראש ממשלה, נתניהו הבין שיש בעיה בדיור הציבורי.

אתם לא באמת קונים את זה נכון? בממשלה מכירים את זמני ההמתנה הארוכים ואת רשימות הממתינים לדיור ציבורי, הכוללות עשרות אלפים. הפילוח של אותם ממתינים אינו קשה במיוחד, די להעיף מבט בשמות הממתינים והתמונה ברורה לכל. שמות כמו בוריס, איגור וסווטלנה - כלומר עשרות אלפי עולים חדשים ממדינות חבר העמים. הערכות הן שמדובר בלמעלה מ-20 אלף ממתינים מהמגזר הרוסי. במילים אחרות - מסה של אנשים ממורמרים. לדברי הפעיל החברתי אלכס טנצר, נושא הדיור הציבורי הוא אחד משני הנושאים הבוערים ברחוב הרוסי בכל מערכת בחירות.

אז למה נתניהו, שמבין דבר או שניים בקמפיינים, מעולם לא שם את נושא הדיור הציבורי על סדר היום? התשובה נעוצה בשותפו לשעבר (ואולי גם בעתיד) אביגדור ליברמן. כל עוד השניים הלכו יחד, לנתניהו לא הייתה סיבה אמיתית להיכנס לתחום ששמור למפלגת ישראל ביתנו. כידוע המצב בין השניים השתנה לחלוטין, וליברמן, לפחות נכון לרגע זה, הוא אויב מושבע שאפשר ומבחינת ראש הממשלה חובה "לגנוב" לו מנדטים מהבייס הרוסי. וכך נושא הדיור הציבורי מתלבש לו כמו כפפה ליד. אתם מבינים עולים חדשים יקרים, הדאגה לשלומכם לא באמת עומדת בבסיס ההצהרה של ראש הממשלה מאתמול - אנחנו בתקופת בחירות ואתם רק מנדטים פוטנציאליים.