סערה בעקבות הצהרתו של רפי פרץ כי הוא תומך בטיפולי המרה להומוסקסואלים

בראיון לחדשות 12 הבהיר שר החינוך כי הוא תומך בטיפולי המרה, ואף לקח חלק בטיפולים כאלו בעבר • נתניהו: "דבריו של שר החינוך ביחס לקהילה הגאה אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי"

בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, איחוד מפלגות הימין / צילום: דוברות הבית היהודי
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, איחוד מפלגות הימין / צילום: דוברות הבית היהודי

שר החינוך החדש, יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הודה הערב כי הוא מאמין בטיפולי המרה להומוסקסואלים, אשר נועדו לשנות את נטייתם המינית, ואף הוסיף כי הוא היה בטיפולים כאלו. בראיון לחדשות 12 הבהיר שר החינוך כי הוא תומך בטיפולי המרה, ואף לקח חלק בטיפולים כאלו בעבר.

כאשר נשאל בנושא זה ענה "אני חושב שכן ניתן להמיר. אני יכול להגיד לך שיש לי היכרות עמוקה מאד בנושא החינוך וגם עשיתי את זה. הוא אמר כי לא יגע בתקציבים של תנועת הנוער הלהט"בית "איגי" ,אך יבחן את סוגיית כניסתם לבתי ספר לאחר שיעיין במה עוסקים המסרים שלהם.

הדברים מחזקים את הרושם כלפי התחרדלותו של הבית היהודי בראשות פרץ, מה שהתבטא בין השאר בסירוב להעמיד אשה חילונית, איילת שקד בראש גוש מפלגות הימין. הדברים מחזקים מנגד את הימין החדש של נפתלי בנט המציג עמדה פתוחה הרבה יותר, אם כי עדיין לא הגיב הערב.

דבריו של פרץ עוררו סערה פוליטית ותקשורתית. ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מהדברים ולאחר שיחה עם פרץ פרסם הודעה ולפיה: "דבריו של שר החינוך ביחס לקהילה הגאה אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי. שוחחתי הערב עם הרב רפי פרץ שהבהיר את דבריו והדגיש כי מערכת החינוך הישראלית תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדל של נטייה מינית".

יו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, הומוסקסואל מוצהר, אמר: "רפי פרץ, במה אתה מתגאה? בכך שמחקת זהות של נערות ונערים? בכך שגרמת להם להרגיש שהנטייה המינית שלהם היא מחלה? שאין להם מקום להיות מי שהם ולאהוב את מי שהם רוצים? טיפולי 'המרה' זה דבר מסוכן שגורם למצבים קשים אצל צעירים, עד כדי אובדנות. זה לא רק חוסר אחריות, זה דיני נפשות ממש. אתה לא שר חינוך, אתה שר החושך. אתה לא ראוי להיות מופקד על עתיד הילדים שלנו. אותך צריך להמיר משר חינוך לעמדה שבה תעשה פחות נזק".

ח"כ איציק שמולי, הומוסקסואל מוצהר גם הוא, אמר: "מאחל ל'רברפי' רפואה שלמה, אין טיפול המרה חזק דיו שיוכל להבריא מדעות חשוכות, מסוכנות וגזעניות כל כך. כל דקה שאדם כזה אחראי על החינוך הממלכתי זו סכנה לילדי ישראל. מציע להורים לפקוח שבע עיניים על הנעשה בגן או בבית הספר".

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, אמר:" דברי שר החינוך חמורים. כל אמירה בקשר לטיפולי המרה אינה יכולה להיות לגיטימית בישראל של 2019. ממשלת כחול לבן תקדם את השוויון, הסובלנות וקבלת האחר. זכותו של כל אדם לחיות על פי אמונתו, דעתו ונטייתו היא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית ונגן עליה בכל כוחנו. לא ניתן יד להמשך ההקצנה ונחזיר את ישראל לשפיות וקידמה".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, צייץ בטוויטר: "‏הטירלול ממשיך. והפעם זה שר החינוך בישראל. הממשלה הזו מזמן ירדה מהפסים. חייבים להחזיר את ישראל להיות נורמלית".

גם אהוד ברק פרסם ציוץ ובו תמונתו שלו לצד דגל הלהט"ב. בציוץ כתב: "שר החינוך של נתניהו מקדם טיפולי המרה ללהט"ב?! ממשלת ימי הביניים?? תוהו ובהו וסמוטריץ׳ על פני תהום? הלו, כאן ישראל 2019!! ביבי, פרץ, אתם לא תמירו אף אחד. אנחנו נמיר את ממשלת החושך שלכם בממשלה נאורה, של שוויון, ערכים ודמוקרטיה".

 

האגודה למען הלהט"ב קראה לנתניהו לפטר את פרץ. בהודעתה נאמר: "יש תגובה אחת הולמת לאמירות החשוכות של שר החינוך פרץ: לפטר אותו לאלתר. אסור שילדות וילדי ישראל ייחשפו לרעל הלהט"בופובי שמפיץ מי שמתיימר לעסוק בחינוך וערכים. טיפולי ההמרה שפרץ מטיף להם מסוכנים על פי משרד הבריאות הישראלי וגופי מקצוע בינלאומיים. הוכח שמדובר בטיפולים שעשויים לערער את המצב הנפשי ולגרום למחשבות אובדניות. אנחנו ממליצים לפרץ אישית לנסות בעצמו טיפולי המרה מסוג אחר: טיפולי המרה נגד שנאת האחר ובעד אהבת חינם, נגד דעות חשוכות ובעד פתיחות וקבלה".

שר המשפטים אמיר אוחנה, גם הוא הומוסקסואל מוצהר, פרסם הודעת גינוי לדברי פרץ בטוויטר: "אני מגנה בכל תוקף את אמירותיו של שר החינוך בעניין טיפולי המרה. ממשלת הליכוד, התנועה הלאומית-ליברלית לא תיתן את ידה לטיפולי המרה. לא יקום ולא יהיה. המחקרים הרציניים בעולם מדעי הנפש מאוחדים סביב העמדה שלא רק שאין ביכולתם "להמיר" את הנטייה המינית - הם מזיקים ועלולים לגרום לבני הנוער כאב וסבל המגיעים עד כדי אובדנות.

"שר החינוך, הנוער של מדינת ישראל כולה וכן, גם של המגזר הדתי-לאומי, נושא אליך עיניים. בני נוער להט"בים מתאבדים פי שלושה משיעורם באוכלוסיה. המדובר בפיקוח נפש! הבהרתך חשובה אך אינה מספקת. למד לעומק את הנושא, וחזור בך".