אי.בי.אי רוכש 70% מקרן ההלוואות הפרטיות קוואליטי לפי שווי חברה של כ-18 מיליון שקל

מבחינת בית ההשקעות מדובר בהרחבת הפעילות האלטרנטיבית שלו: "רכישת הקרן נעשית כחלק מהאסטרטגיה של אי.בי.אי להציע ללקוחותיה גיוון ופיזור של תיקי ההשקעות באמצעות מודלים אלטרנטיביים" • השותפים בקרן שאי.בי.אי ירכוש את השליטה בה הם רוני רגונס וערן נוטע, ולצדם שלמה שמואלוב

השקעות אלטרנטיביות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
השקעות אלטרנטיביות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בית השקעות אי.בי.אי, שבניהול דייב לובצקי, ממשיך לעבות את פעילויות ניהול ההשקעות האלטרנטיביות שהוא מציע ללקוחותיו, ופועל לרכוש 70% מקרן ההלוואות הפרטיות קוואליטי, לפי שווי של כ-18 מיליון שקל. במועד השלמת העסקה ישלם אי.בי.אי 6.3 מיליון שקל, ותשלום נוסף, בהיקף דומה, יינתן כעבור שנה ממועד זה, ובכפוף לעמידה בתנאים שנקבעו בין הצדדים. נוסף על כך, אי.בי.אי תעמיד לקרן הלוואת בעלים בהיקף 2.63 מיליון שקל במועד השלמת העסקה.

השותפים בקרן שאי.בי.אי ירכוש את השליטה בה הם רוני רגונס וערן נוטע, ולצדם שלמה שמואלוב. באי.בי.אי מציינים כי רגונס שימש בעבר, בין היתר, כיועץ השקעות בבנק אוצר החייל והיה סוחר נוסטרו בחברת Matrix קפיטל מרק, בעוד שנוטע היה בעבר, בין היתר, ממנהלי בית ההשקעות אלפא פלטיניום. נוטע, אגב, היה קשור לתביעה שהגיש בעבר איש העסקים שמואל מנדזיצקי, שחשף את פרשת ההונאה לכאורה באלפא פלטינום, שהיה בבעלות עמי סגל.

באי.בי.אי מפרטים, כי "קוואליטי הנדסה פיננסית היא קרן שקלית המציעה הלוואות גישור קצרות מועד לפרטיים ולחברות, כנגד בטוחת נדל"ן", ושהיא שותפות מוגבלת.

מבחינת אי.בי.אי מדובר בהרחבת הפעילות האלטרנטיבית שלה, כמו למשל בקרן ההשקעות בפלטפורמות P2P שהקימה. "רכישת הקרן נעשית כחלק מהאסטרטגיה של אי.בי.אי להציע ללקוחותיה גיוון ופיזור של תיקי ההשקעות באמצעות מודלים אלטרנטיביים שהינם בעלי קורלציה נמוכה לתיקי ההשקעות, ומאפשרים לייצר הכנסות ממקורות נוספים. לאחר השלמת העסקה, בכוונת החברה להמשיך את מהלך העסקים הרגיל של קוואליטי והחברות הבנות, תוך שאיפה ליצירת סינרגיה עם הפעילות הקיימת של קרנות ההשקעה האחרות שבשליטת החברה, וכן פעילויות נוספות בקבוצת החברה", מסרו.