שלי יחימוביץ': "בכוונתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה, ולא לכהן בכנסת הבאה"

שלי יחימוביץ', שמכהנת כחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה, הודיעה על פרישתה • "לרגע לא הפסקתי לאהוב את העבודה הפרלמנטרית, ואני גאה בהישגי בה, אך עייפתי מאוד מהחלק הפוליטי"

שלי יחימוביץ' / צילום: יוסי זמיר
שלי יחימוביץ' / צילום: יוסי זמיר

אחת הפוליטיקאיות המובילות והחזקות ביותר בעשור האחרון, ח"כ שלי יחימוביץ' הודיעה היום (ג') על פרישה מהתמודדות לכנסת. השמועות על המשך דרכה פעפעו בתקופה האחרונה, אך יחימוביץ' אמרה בראיונות רדיו שהיא לא קיבלה החלטה בנושא.

בהודעה שפרסמה לפני זמן קצר נכתב כי "בכוונתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה, ולא לכהן בכנסת הבאה. מדובר בתהליך אישי ממושך ובהחלטה אישית ופרטית". עוד סיפרה יחימוביץ כי "מי שהכריע את הכף היה הבן שלי שאמר 'אני מרגיש שמיצית את היכולת שלך לשנות את השיח. אין ספק שאת יכולה עדיין לעשות טוב, אבל זה לא יהיה משנה מערכה כפי שהיה בעבר'".

יחימוביץ' הייתה עיתונאית בכירה בחדשות ערוץ 2 לפני שנבחרה לכנסת במרץ 2006 במסגרת מפלגת העבודה. אחרי נטישת אהוד ברק את המפלגה ב-2011, נבחרה יחימוביץ' ליו"ר העבודה והובילה את המפלגה במערכת הבחירות לכנסת ה-19.

בהודעת הפרישה שלה ציינה יחימוביץ' שבמהלך השנים סירבה שוב ושוב להצעות נתניהו להצטרף לממשלתו ולכהן כשרה, אך מילאה תפקידים בכירים בכנסת, בהם יו"ר ועדת האתיקה, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ופעמיים יו"ר האופוזיציה. עיקר עבודתה הפרלמנטרית היה בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והביטחון. כמו כן עמדה בראש ועדת המשנה החסויה לענייני חוץ וביטחון של ביקורת המדינה. בשנים האחרונות הובילה מספר מאבקים בנושא הגבלת שכר בכירים, מאבק בנושא מחירי הגז והייתה שותפה למאבקים פמיניסטיים רבים בכנסת.

עוד אמרה בהודעתה: "אני אסירת תודה על הזכות שנתנה לי לשרת את הציבור ברוח אמונותי. לרגע לא הפסקתי לאהוב את העבודה הפרלמנטרית, ואני גאה בהישגי בה, אך עייפתי מאוד מהחלק הפוליטי. פוליטיקה היא כלי חיוני למימוש השקפת עולם, אך האיזון בינה ובין תכליתה הופר קשות בשנה האחרונה, והדבר יצר אצלי תחושת מועקה. בימים כתיקונם הייתי נלהבת לצלוח את המשבר, אבל לצערי זה לא כך".

עוד היא ביקשה להדגיש כי מחוייבותה למפלגת העבודה ולערכיה נשארה כשהיתה, וכי תתמוך בעמיר פרץ ותעשה כל שתוכל להצלחתו ולהצלחת מפלגתה בבחירות.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ: "אני מודה לשלי יחימוביץ' על שירות משמעותי וחשוב למדינת ישראל. שלי הביאה עמה שיח סוציאל דמוקרטי אמיתי על שוויון וצדק חברתי. בטוח ששלי תמשיך להשפיע על חייהם של אזרחי ישראל גם מחוץ למערכת הפוליטית".

יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מודה לשלי יחימוביץ' על תרומה ומאמץ של שנים למען מדינת ישראל במרחב הפוליטי. אני מאחל לה הצלחה בהמשך דרכה ומשוכנע שהיא תמצא דרך להמשיך ולתרום לחברה בישראל".

ח"כ עיסאווי פריג' ממפלגת מרצ מסר בתגובת לפרישת יחימוביץ': "שלי יחימוביץ' היא מהלוחמות הגדולות של השמאל הישראלי. החלטתה לעזוב את העשייה הפוליטית פרלמנטרית חייבת לשמש לכולנו תמרור אזהרה, שכן משהו לא עובד נכון בשמאל שמוביליו נוטשים את הובלתו. עזיבתה של יחימוביץ' לצד סילוקה כמעט בכוח של ציפי לבני מהעשיה הפוליטית והפסדה של תמר זנדברג בבחירות לראשות מרצ, מחייבות את כולנו גם בחשבון נפש ביחס לפגיעה המתמשכת במנהיגות הנשית בשמאל. השיח הפוליטי, בטח שבשמאל, אסור שיהיה כמעט כולו על טהרת הגברים".