פרשמרקט רוכשת מעזרא דוש 4 סניפי סופרמרקט בבת ים תמורת 138 מיליון שקל

מחזור המכירות השנתי של רשת "סופר דוש" נאמד ב-400 מיליון שקל לעומת מחזור של כ-1 מיליארד שקל לרוכשת, שהודיעה מוקדם יותר השבוע על חלוקת דיבידנד ענק • מניית פרשמרקט, שמתכננת להמשיך ולהפעיל את הסניפים תחת המותג המקומי החזק, הגיבה בעליות של 4%-5%

רשת פרשמרקט  שבשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר, מבצעת רכישה משמעותית ראשונה מאז הונפקה בבורסה בת"א לפני כחודשיים. הרשת דיווחה אמש (ג') כי חתמה על רכישת  הסופרמרקטים מבת ים - סופר דוש. המגעים על העסקה דווחו לראשונה ב"גלובס" לפני כחודש.

פרשמקט תשלם לבעלי הרשת, עזרא דוש, סכום של 138 מיליון שקל עבור הרשת, שמונה ארבעה סניפים בבת ים ונחשבת לדומיננטית בעיר. מחזור המכירות השנתי של סופר דוש נאמד ב-400 מיליון שקל, והשלמת העסקה כפופה לאישור הרשות לתחרות.

על רקע העדכון שפרסמה פרשמרקט מנייתה מטפסת היום ב-4%-5%, וזאת אחרי שבתחילת השבוע זינקה בכ-4%, לאחר שעדכנה על חלוקת דיבידנד שמן בהיקף של 220 מיליון שקל לבעלי המניות, בהתאם להתחייבותה טרם הנפקתה בבורסה בחודש מאי האחרון. בסך הכול התחזקה מניית החברה מאז התחילה להיסחר בת"א בכ-7% והיא משקפת לפרשמרקט שווי נוכחי של כ-1.2 מיליארד שקל.

במסגרת העסקה הנוכחית תרכוש פרשמרקט את ארבעת הסניפים הגדולים יחסית (שטח של 7,185 מ״ר), ציוד מתקנים ורכוש קבוע, הזכות להתקשר בהסכמי שכירות עם בעלי המקרקעין שבהם מצויים הסניפים, ואת המוניטין של המוכרת לרבות זכויותיה במותג "סופר דוש".

האסטרטגיה של פרשמרקט מתמקדת ברכישת רשתות עם מותג מקומי חזק, ושמירה על שם המותג ברשתות שאותן היא רוכשת. כך גם בעסקה זו היא מצהירה כי בהתאם לאסטרטגיה של החברה בכוונתה "להמשיך להפעיל ולפתח את הפעילות הנרכשת במתכונתה הקיימת ותחת שם המותג "סופר דוש".

נוסף על תמורה עבור הרשת תשלם פרשמרקט סכום נוסף עבור המלאי בסניפים שיירכש במחיר עלות בהתאם לספירת מלאי שתתבצע עד למועד ההשלמה. מועד השלמת העסקה נקבע ל-31 באוגוסט, בכפוף להתקיימות כל התנאים המתלים בהסכם, עם אפשרות לדחייה לתקופות נוספות של עד 90 יום.

מהדיווח של פרשמרקט עולה כי הכנסות סופר דוש עמדו ב-2017 על כ-416 מיליון שקל, והרווח הגולמי עמד על 98 מיליון שקל. ב-2018 עמדו ההכנסות על 402 מיליון שקל, והרווח הגולמי עמד על 101 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2019 עמדו ההכנסות על כ-190 מיליון שקל.

פרשמרקט מציינת כי רכישת הפעילות היא בהתאם ליעדים והאסטרטגיה העסקית של החברה ותאפשר לה להגדיל את נפח פעילותה ולהרחיב את אזורי פעילותה בארץ. נכון למועד הדוח, בכוונת החברה לממן את ביצוע העסקה במועד ההשלמה, ממקורות עצמאיים של החברה. להערכת החברה, היקף ההשקעות שתבצע החברה בסניפים לא יהיה בסכום מהותי לחברה.

זהו הניסיון השני של האחים להשתלט על הרשת מבת ים, לאחר שב-2015 התפוצצה עסקה בה המחיר עמד על כ-150-200 מיליון שקל.

כיום פרשמרקט מפעילה 31 סניפים בפריסה ארצית תחת חמישה מותגים שונים בהם פרש מרקט, מחסני להב, היפר דודו, טיפ טוב ומחסני מזון. מרביתם סניפים שכונתיים הפועלים במרכזי הערים, והם מתפרסים על שטח כולל של כ-22 אלף מ״ר. ב-2018 מחזור המכירות של פרשמרקט הסתכם בכ-1 מיליארד שקל.

סופר דוש הוקמה על-ידי משפחת דוש בשנת 1988, ועד 2004 הפעילה חנות אחת. מאז הפכה לרשת עם צירוף סניפים חדשים (וחידוש של סניף קיים) וב-2014 החל לפעול גם סניף המיועד למגזר החרדי, שנקרא מהדרין.

שמו של עזרא דוש, לשעבר בעלי הרשת, נקשר בעבר לפרשת ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, והוא אף הורשע בהפרת אמונים ונגזרו עליו חודשיים עבודות שירות ו-60 אלף שקל קנס, כשעל הרשת הוטל קנס נוסף. בעבר דווח כי דוש הודה שנתן הלוואה בת 200 אלף שקל ללחיאני והעסיק את אביו המנוח של לחיאני בסניף "סופר דוש" במשך שנים, ושלחיאני, בתמורה, "סידר" תוך ניגוד עניינים בוטה את בעיות הרישוי של "סופר דוש".