לאחר שהמניה הכפילה את שווייה בשנה: אינטרגאמא מוכרת למור השקעות 6% מההון

בית ההשקעות ישקיע כ-9 מיליון שקל במניות רדומות ובאופציות למניות רדומות של חברת ההחזקות, ויהפוך לבעל עניין בה • העסקה נעשית לפי מחיר מניה הקרוב ל-68 שקל – נמוך בכ-12% משווי המניה היום

יוסי לוי / צילום: איל יצהר
יוסי לוי / צילום: איל יצהר

אחרי זינוק של כ-60% שרשמה מניית אינטרגאמא  מתחילת השנה, המצטבר ל-100% בשנה, וכשהיא נמצאת מרחק נגיעה מרמת השיא שלה, עדכנה הבוקר החברה על מכירת מניות רדומות ואופציות למניות רדומות, של קרוב ל-6% מהונה לבית ההשקעות מור , שישקיע בהן כ-9 מיליון שקל ויהפוך לבעל עניין בחברה.

העסקה, לפי אינטרגאמא, נעשית לפי מחיר מניה הקרוב ל-68 שקל - נמוך בכ-12% משווי המניה היום, שעמד על כ-77 שקל, והיא כוללת תמורה נוספת עבור האופציות, לפי שווי של כ-8 שקלים לכל כתב אופציה, כך שכל "חבילה" של מניות ואופציות נמכרת תמורת 76 שקלים.

מחיר המימוש של האופציות נקבע על סכום דומה (76 שקלים) ותקופת המימוש שלהן נקבעה עד לתום 27 חודשים ממועד הענקתן.

נוסף על בית ההשקעות, אינטרגאמא מוכרת לכמה משקיעים נוספים נתח של כ-0.5% ממניותיה תמורת קרוב ל-800 אלף שקל.

אינטרגאמא היא חברת החזקות הנמצאת בשליטתו של תנחום אורן, ובחודשים האחרונים החלה להתמקד בפעילות נדל"ן, נוסף על פעילות שיש לה בתחום הסחר, וזאת לאחר שביצעה שינוי מבני בפעילותה, עם חלוקתן בעין של החזקותיה במניות החברות רפק תקשורת ואו.אר.טי טכנולוגיות.

במהלך החודש שעבר פרסמה אינטרגאמא מצגת המפרטת את פעילותה בנושא, אשר משכה את מנייתה לעליות חדות, ומאז היא תיקנה חלקית ונחלשה בכ-7% לרמה המשקפת לחברה שווי שוק נוכחי של כ-150 מיליון שקל.

במצגת פרסמה אינטרגאמא פרטים שונים לגבי שני נכסיה המניבים, שניהם לשימוש משרדים ומחסנים, אחד מהם ממוקם בנתניה ואחד בהרצליה, שהניבו לה יחד בשנה שעברה רווח תפעולי נקי (NOI) של כ-14 מיליון שקל, ואשר שוויים המצרפי קרוב ל-190 מיליון שקל.

עוד ציינה אינטרגאמא בין היתר, כי כיום היא מציגה את הנכסים בדוחותיה לפי עלות מופחתת היסטורית, בסכום מצטבר של כ-40 מיליון שקל, וכי לו הייתה משערכת אותם לפי שווי הוגן, הונה העצמי לסוף שנת 2018 היה מגיע לכ-146 מיליון שקל, לעומת כ-26 מיליון שקל בלבד שהציגה בדוחות.

בשנים קודמות, טרם התמקדותה בפעילות נדל"ן, מכירות שביצעו רפק תקשורת ואו.אר.טי טכנולוגיות, טרם פרידתה מהן, הניבו להן ולאינטרגאמא רווחי עתק.

מדובר במכירת מניות חברת אורפק שהחזיקה או.אר.טי ב-2017 תמורת כ-121 מיליון דולר, אשר הובילה את אינטרגאמא לסכם את אותה שנה ברווח נקי של 111 מיליון שקל, ומכירת מניות חברת התקשורת אר.אר מדיה (RRMedia) על-ידי רפק ב-2016, תמורת כ-300 מיליון שקל, שנה שאותה סיכמה אינטרגאמא ברווח נקי של כ-77 מיליון שקל. את 2018 סיכמה אינטרגאמא ברווח נקי של 18 מיליון שקל, אחרי ששמרה על יציבות בהכנסותיה, ושיפרה את הרווח הגולמי והתפעולי.