ברק: איחוד עמיר פרץ ואורלי לוי עלול לסגור את הגולל על מפלגת העבודה

ברק שב וקרא לאיחוד הכוחות בשמאל: "טובת הגוש הייתה ונותרה איחוד רחב של כל הכוחות שבו. ניצחון זה לא הדבר הכי חשוב, זה היחיד שחשוב" • על האיחוד של עמיר פרץ ואורלי לוי: "אני מקווה שזה עדיין לא בלתי הפיך"

אהוד ברק באירוע של ישראל דמוקרטית בתל אביב / צילום: אמיר מאירי
אהוד ברק באירוע של ישראל דמוקרטית בתל אביב / צילום: אמיר מאירי

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר היום (ו') כי האיחוד בין עמיר פרץ והעבודה לאורלי לוי ומפלגתה גשר עלול לחסל את מפלגת העבודה ובפועל פותחת את הדלת לחבירה עם נתניהו.

בכנס בקיבוץ עין שמר אמר ברק "אני מקווה שזה עדיין לא בלתי הפיך, האיחוד של עמיר ואורלי. אורלי היא בהחלט שותפה אפשרית למחנה רחב שכזה. אבל הצעד הזה עלול חלילה לסגור את הגולל על העבודה, על החזון והמורשת של המפלגה שהקימה את המדינה לטובת הקמת מפלגת נישה חברתית: לא ימין ולא שמאל, כלשונה של אורלי, שלמעשה מוותרת על החלפת השלטון ופותחת את הדלת לחבירה עם נתניהו. אני חושב שהוויתור על הדגל המדיני - חברתי והפרשנות היותר גדולה של הדגל הכלכלי, הוא איבוד כיוון שיחזור אל המחנה כ'בומרנג'. איו לנו דרך בהחלפת הברית הבלתי קדושה של נתניהו והכהניסטים אלא להתמודד על כל רוחב החזית, על כל החזון ועל כל הטווח שממשלה צריכה לעסוק בו".

הוא שב וקרא לאיחוד הכוחות בשמאל: "טובת הגוש הייתה ונותרה איחוד רחב של כל הכוחות שבו. ניצחון זה לא הדבר הכי חשוב, זה היחיד שחשוב. המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד, לא כי כולנו חושבים אותו דבר - מותר שיהיו לנו הבדלי עמדות וברור שיש לנו הבדלי עמדות - אבל המחנה הזה חייב להתאחד ולרדת לזירה ככוח אחד, כדי להחליף את הממשלה הרעה הזו. את הברית הבלתי קדושה של נתניהו והכהניסטים, שמאיימת על מדינת ישראל כפי שחלמנו ונלחמנו עליה".

ההודעה אמש של עמיר פרץ על החיבור עם גשר של אורלי לוי וריצה ברשימה משותפת, טרפה את הקלפים של ברק בניסיונותיו להקים גוש שמאל. פרץ הודיע רשמית לניצן הורוביץ כי תמו השיחות על איחוד שכן הוא מתכוון ללכת על קולות הימין. ולפי מקורות בעבודה הסיכום עם לוי הוא שלא יהייו עוד חיבורים עם מפלגות אחרות, לרבות ישראל דמוקרטית של ברק, אך נותר פתח להוספת אישים יחידים לרשימה.

המהלך צופי לנגוס בקולות של מפלגתו של ברק שגם קודם לכן דשדשה על גבול אחוז החסימה וכבר נשמעות דרישות ממנו לפרוש מהמירוץ כדי לא לגרום לאובדן קולות בשמאל.