חד-קרן חדש נולד: טראקס השלימה גיוס של 100 מיליון דולר

לפני חודשיים דווח ב"בלומברג" כי החברה הסינגפורית-ישראלית נמצאת במהלך סבב גיוס לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר

חברת הסטארט-אפ הסינגפורית-ישראלית טראקס (TRAX) הודיעה כי השלימה גיוס של 100 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה HOPU Investments, חברת ניהול נכסים אסייתית, המתמקדת בתחומי הצרכנות והטכנולוגיה. בסך-הכול גייסה החברה עד כה 350 מיליון דולר.

כבר לפני חודשיים דווח ב"בלומברג" כי החברה פועלת לגייס סכום של 100 מיליון דולר, לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר. בעל המניות הגדול בחברה הוא קרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס, ומשקיעים נוספים הם קרן ההשקעות Boyu Capital הסינית, Investec, בנק וחברת ניהול נכסים, וכן GIC, קרן השקעות של ממשלת סינגפור (שהשתתפה גם בסבב הנוכחי).

טראקס הוקמה ב־2010 על ידי יואל בר־אל ודרור פלדהיים, והיא מפתחת טכנולוגיה לראיית מחשב וניתוח נתונים של חנויות פיזיות. התוכנה שפיתחה החברה מסוגלת לעבד תמונות שצולמו בחנויות, ולהפיק מהן מידע עסקי ושיווקי בעבור חברות צריכה ורשתות קמעונאות. בין לקוחותיה - קוקה-קולה, שופרסל ועוד. מטה החברה יושב בסינגפור ויש לה מרכז פיתוח בישראל, שבו מועסקים 200 עובדים. בסך-הכול החברה מעסיקה 600 עובדים ומתכננת להגדיל את כוח-האדם, בעיקר בישראל.

טראקס רכשה לפני כחודש את שופקיק (Shopkick) האמריקאית בעסקת מזומן ומניות. גורמים בשוק העריכו כי שווי העסקה הוא כ-200 מיליון דולר, לא ברור כמה מהסכום שולם במזומן וכמה במניות. שופקיק מפתחת פלטפורמת הטבות ללקוחות. שופקיק הייתה בבעלות חברת SK planet, חברת בת של חברת התקשורת הקוריאנית SK Telecom, שרכשה את שופקיק בעצמה תמורת 200 מיליון דולר ב-2014.

לאחר הפרסום אמר פלדהיים כי הגיוס נועד לממן לחברה שלוש רכישות: הרכישה הנוכחית, רכישת LenzTech הסינית שהתבצעה לאחרונה, ורכישה נוספת של מתחרה אירופית, שלדברי פלדהיים תוכרז בשבועות הקרובים (הדברים נאמרו לפני כחודש).

בחברה ציינו בהודעה לעיתונות שפורסמה היום כי HOPU יצרה אקוסיסטם המורכב מן החברות בהן השקיעה, בעיקר בתחום הבינה המלאכותית. "ההשקעה לה זכינו מ-HOPU תאיץ את דריסת הרגל שלנו בסין וברחבי העולם, ותמצב עוד יותר את הערכים המוספים שפתרונותינו מעניקים לענף הקמעונאות", מסר דרור פלדהיים, מייסד וסמנכ"ל מסחרי ראשי של טראקס. ב-Hopu ציינו כי הם משוכנעים שטראקס יכולה לגדול במהירות בזירת הקמעונאות בסין.

"שוק הקמעונאות בסין עובר תהליך דיגיטציה מהיר, הן בחנויות האון ליין והן בקונספטים חדשים של חנויות פיזיות. הרוב המכריע של חנויות פיזיות בסין נותר מאחור בתחום ניהול החנות, מגוון המוצרים ואופטימיזציה. הטכנולוגיה הגלובלית המובילה של Trax וניסיונה עם יצרניות מוצרי צריכה, יחד עם צוות הניהול היזמי של החברה, יאפשרו לחדור לתחום פנוי ועתיר הזדמנויות זה", מסר גונטר האם מ-HOPU בהודעה.