משקפי המציאות הרבודה של אל על יחסכו לך ויכוח עם הדייל?

הטכנולוגיה פותחה ע"י אל על בשיתוף עם מיקרוסופט במסגרת האקתון • המשקפיים למעשה מזהים ללא מגע או מדידה פיזית את כבודת היד וגודלה, בניסיון למנוע בזבוז זמן מיותר ולחסוך מהנוסעים תשלום מיותר

משקפי מציאות רבודה / צילום: מנש כהן
משקפי מציאות רבודה / צילום: מנש כהן

הגעתם פעם לטיסה עם תיק יד, ורק בכניסה למטוס בישרו לכם שעליכם לשלוח אותה אחר כבוד לבטן המטוס, לצד המזוודות הגדולות? פיתוח חדש של אל על ינסה להתמודד עם הבעיה ולשפר את זמני העלייה למטוס.

משקפי המציאות הרבודה של מיקרוסופט מבטיחים לשפר את דיוק מדידת גודלם של תיקי היד שנוסעים מבקשים להעלות עמם לטיסה. המשקפיים למעשה מזהים ללא מגע או מדידה פיזית את כבודת היד וגודלה. טכנולוגיה זאת תנסה למנוע מהנוסעים תשלום מיותר, תחסוך להם זמן ותמנע ויכוחים עם צוות חברת התעופה.

אל-על כאמור שיתפה פעולה עם מיקרוסופט מחקר ופיתוח, במסגרת האקתון - מרתון פיתוח, שלראשונה השנה סייע לגופים חיצוניים למען שיפור האקוסיסטם בישראל. בראש ההאקתון עמד גיא שלו, מנהל מעבדת החדשנות של מיקרוסופט מחקר ופיתוח ישראל.

אוריה אבנון, מנהלת מוצר בחטיבת הדיגיטל והמיחשוב של אל על, מסרה: "הפתרון, מעבר להיותו פורץ דרך וחדשני בתחום התעופה, יאפשר לדיילי הקרקע של אל על לתת שירות טוב יותר ללקוחותיה, יקצר את התורים בעלייה למטוס ויאפשר שיפור בלו"ז הטיסות".