דלק קידוחים לא קיבלה אישור לרכוש כ-25% מרישיון לחיפוש גז טבעי "רועי"

על-פי הרשות, הממונה התנגדה לכניסתה של דלק למאגר רועי בשל החשש שכניסה כזאת תחזק את מעמדה המונופוליסטי של דלק קידוחים ותביא להפחתת התחרות בין מאגרי הגז

הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: יוסי זמיר
הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: יוסי זמיר

הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, החליטה שלא לאשר לדלק קידוחים לרכוש כ-25% מרישיון לחיפוש גז טבעי "רועי".

רישיון רועי הוענק לרציו בשנת 2013, וכיום הוא מוחזק על ידי רציו  (70%), אדיסון (20%) והזדמנות ישראלית (10%). השותפות טרם ביצעו קידוח ראשוני ברועי. האומדן הגבוה ביותר של כמות הגז במאגר עומד על כ-100 BCM. רציו מבקשת למכור לדלק כ-25% מאחזקותיה ברישיון.

על-פי הרשות, הממונה התנגדה לכניסתה של דלק למאגר רועי בשל החשש שכניסה כזאת תחזק את מעמדה המונופוליסטי של דלק קידוחים  ותביא להפחתת התחרות בין מאגרי הגז, ובפרט בין מאגר לווייתן ומאגר רועי, במידה שיימצא בו גז. נוכחות של אותם בעלים בשני מאגרים מתחרים עלולה להפחית את התחרות בין שני המאגרים. במציאות כזו ישנו חשש כי מאגר רועי יעדיף לדחות את האספקה שלו למשק המקומי, ויימנע מתחרות מחירים עם מאגר לוויתן.

ברשות מציינים כי כבר היום ישנו קשר בין מאגר לוויתן לרועי, שכן רציו מחזיקה ברישיון רועי והיא מחזיקה ב-15% ממאגר לוויתן. אך כניסתה של דלק לרועי היה מפחית עוד יותר את הסיכוי כי מאגר רועי, ככל שיימצא בו גז, יתחרה במאגר לוויתן.