סבב גיוס משמעותי לחברת מג'נטה מדיקל של אהוד שוומנטל

החברה פיתחה משאבות זעירות לטיפול באי-ספיקת לב • הגיוס מהווה את ההשקעה הראשונה בישראל של קרן הון הסיכון NEA • החברה לא מסרה מהו סכום הגיוס, אולם יש להניח כי הכניסה של קרן בסדר גודל של NEA, משמעותה גיוס של עשרות מיליוני דולרים

חברת מג'נטה מדיקל, המפתחת פתרונות לטיפול באי-ספיקת לב, השלימה השבוע סבב גיוס בהובלת קרן הון הסיכון NEA האמריקאית. זו ההשקעה הראשונה בישראל של הקרן הנחשבת לאחת הגדולות והפעילות בעולם. בסבב השתתפו גם משקיעים קיימים, ביניהם פיטנגו, JVC וקבוצה של משקיעים פרטיים בהובלת פרופ' ז'אן סגאן, מחברות CoreValve ו-ReCor.

החברה לא מסרה מהו סכום הגיוס, אולם יש להניח כי הכניסה של קרן בסדר גודל של NEA, משמעותה גיוס של עשרות מיליוני דולרים. החברה מסרה כי הסכום עשוי לאפשר להגיע עד אישור FDA ראשון לאחד משני מוצרי החברה. בסבב הגיוס האחרון של החברה, ב-2017, גויסו 15 מיליון דולר.

אי-ספיקת לב, מצב שיכול לנבוע מהתקפי לב, מפגיעה במסתם הלב או ממצבים נוספים, היא אחת המחלות הכרוניות הנפוצות בעולם המערבי וגם אחת המורכבות והיקרות ביותר לטיפול. בארה"ב נרשמים בכל שנה למעלה ממיליון אשפוזים בגין אי-ספיקת לב, כאשר כל התקף המוביל לאשפוז גם מדרדר עוד יותר את מצבו של המטופל.

התקפי אי-ספיקת לב מאופיינים בצבירת נוזלים בגוף וספציפית בריאות, שם הם יכולים לחנוק את המטופל. מנכ"ל החברה, ד"ר דודי ישראלי, שהיה בעבר בכיר בחברת מדטרוניק ישראל ושותף בקרן פיטנגו, מסביר כי מראשית דרכה, החברה הכירה בתפקיד המרכזי של הכליות בוויסות חוסר האיזון במלחים ובנוזלים המהווה סימן היכר של אי-ספיקת לב חריפה.

החברה פיתחה את מערכת ה-TRVD (ר"ת Transcatheter Renal Venous Decongestion System), מערכת שמפחיתה באופן סלקטיבי את הלחץ בורידי הכליה במטרה להפחית את הגודש בכליות, לשפר את זרימת הדם לכליות, ולשפר את תפקודן, תוך עידוד הפרשת עודף הנוזלים והמלחים.

המוצר נבדק בהצלחה בניסוי קליני בבני אדם והחברה שוקדת כעת על פיתוח הדור הבא של המוצר.

"יש לנו שאיפות גדולות עבור הטכנולוגיה שפיתחנו, ואנו סמוכים ובטוחים שהידע והמשאבים סביב השולחן, בהובלת NEA ופיטנגו, יציבו אותנו על הנתיב הנכון להצלחה בשנים הקרובות", אמר ישראלי.

המוצר השני של מג'נטה מיועד לשימוש במטופלים העוברים צנתור לב בסיכון גבוה ובחולים המאושפזים עם הלם לבבי - ביטוי חמור של אי-ספיקת לב חריפה. המוצר מעניק תמיכה מכנית זמנית בחדר השמאלי. זוהי שאבה עורקית זעירה, מבוססת צנתר, המזרימה דם מחדר שמאל של הלב ישירות אל אבי העורקים במשך שעות עד ימים תוך האצת תהליך ההתאוששות של הלב.

"אנו מאד שמחים על כך שמג'נטה היא ההשקעה הראשונה שלנו בתחום המכשור הרפואי בישראל, שכן היא מייצגת עבורנו את מקומן החשוב של חברות ישראליות בנוף החדשנות העולמית בכלל ובתחום מדעי החיים בפרט," אמר ד "ר ג'וש מקאובר, שותף כללי וראש תחום השקעות המכשור הרפואי ב-NEA.

"מג'נטה מדיקל מפתחת טכנולוגיה מאד ייחודית עם פוטנציאל מהפכני שיכול לקדם משמעותית את תחום התמיכה המכנית בלב ובמחזור הדם," אמר ד"ר טאק צ'אונג, מנהל השקעות ב-NEA.

"הצטרפותה של NEA לקבוצת המשקיעים במג'נטה מדיקל מחזקת בעיננו את הפוטנציאל האדיר שטמון בחברה," אמר זאב בינמן, מנהל שותף בפיטנגו וחבר בדירקטוריון החברה. "הכרנו בפוטנציאל זה כשהחברה רק נוסדה ואנו גאים על היותה בפורטפוליו שלנו."

מג'נטה מדיקל נוסדה על ידי שני היזמים הסדרתיים, פרופ' אהוד שוומנטל ויוסי תובל, אשר ייסדו בעבר את ונטור טכנולוגיות, חברת מכשור רפואי שנרכשה על ידי מדטרוניק בעבור 325 מיליון דולר ב-2009. וונטור פיתחה גם היא מכשיר לטיפול בלב - שיטה להחלפה של מסתם לב בצנתור במקום בניתוח לב.

ת"ז: מג'נטה מדיקל

שנת הקמה: 2012

תחום פעילות: מכשיר לטיפול באי-ספיקת לב

עובדים: 28 עובדים בקדימה

מייסדים: פרופ' אהוד שוומנטל ויוסי תובל

מנכ"ל: דודי ישראלי

גיוסים: 23.8 מיליון דולר מאביומד, פיטנגו, ז'אן סגאן, ג'אפקו ומשקיעים פרטיים לפני בגיוס הנוכחי