אחרי שחתמה על עסקה לדוגמה, תמדא יוצאת להנפקה

החברה תערוך מכרז לגיוס של עד כ-20 מיליון שקל בבורסה בת"א ותכלול הנפקה לציבור והצעת מכר • מניית החברה עולה כעת ב-9.5% • תמדא עתידה למזג לתוכה את חברת RCK, העוסקת בפיתוח וריבוי של שתילי קנאביס

קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת תמדא , העומדת למזג לתוכה את חברת זרעי ושתילי הקנאביס RCK, תערוך היום (ב') מכרז לגיוס של עד כ-20 מיליון שקל בבורסה בתל-אביב. ההצעה תכלול הנפקה לציבור והצעת מכר.

ההנפקה נועדה בין היתר לאפשר את פיזור המניות לשם הוצאת החברה מרשימת השימור. כעת נמצאים 85% מהחברה בידי אייפקס הנפקות. תמדא קרובה להימחק מהבורסה כבר באוגוסט אם לא תצליח לצאת מרשימת השימור. כמו כן כוללת עסקה המיזוג תנאי מתלה לפיו על החברה להחזיק במזומנים בהיקף של לפחות 16 מיליון שקל לפני המיזוג, כך שהגיוס נועד גם כדי לעמוד בתנאי זה.

תמדא נסחרה הבוקר לפי 19 מיליון שקל ומנייתה עולה כעת 9.5%. מחיר מניה בהנפקה הוא 2 שקלים, גבוה עדיין ב-1% ממחיר המניה במסחר הבוקר. לעומת זאת רכיב הצעת המכר המהווה כשליש מן העסקה, כולל הצעה של מניות במחיר של 0.6 שקל, דיסקאונט של 70% על מחיר המניה. המחיר הממוצע של מניה בעסקה הוא 1.25 שקל למניה. מחיר מניית החברה ביום ההודעה על ההנפקה בסוף השבוע שעבר עמד על 1.7 שקל למניה.

תמדא עומדת למזג לתוכה את חברת RCK מקיבוץ רוחמה אשר עוסקת בפיתוח וריבוי של שתילי קנאביס, אותם היא מוכרת הלאה למגדלים המקומיים. אתמול התפרסמה עסקה שביצעה החברה, עם המגדל קנאשור. בעסקה נמכרו שתילים שיספיקו לקנאשור לכשנתיים, תמורת 900 אלף שקל ותמלוגים מן המכירות. בעסקה זו ימכרו 12,000 שתילים. לחברה הסכמים חתומים נוספים לאספקת שתילים תמורת לפחות 5.2 מיליון שקל בשנתיים הקרובות, אולם אי הוודאות הכללית של שוק הקנאביס בישראל (לגבי היצוא, רפורמת הקנאביס, מחירי הקנאביס בארץ ועוד), שורה גם על תחום זה.

תמדא מפתחת היום שתילים ייחודיים לתעשיית הקנאביס הרפואי. החזון שלה הוא לעבור מפיתוח שתילים לפיתוח של זרעים אשר יניבו צמחים יציבים, אולם עד כה גישה כזו היוותה אתגר בתעשיית הקנאביס. להערכת החברה היא תשלים פיתוח של זרעים יציבים עד סוף הרבעון הראשון של 2020, אולם בינתיים היא נמצאת בשלב 4 מתוך 7 של הפיתוח.

את צוות הפיתוח של החברה מוביל ד"ר נועם צ'כנובסקי (סמנכ"ל מו"פ), ד"ר למדעי הצמח לשעבר מהמכון הוולקני שהיה פעיל במספר סטארט אפים בתחום הקנאביס בעשור האחרון, גם לפני שהתחום הפך לפופולארי.

האסיפה הכללית של תמדא כבר אישרה את המיזוג וכעת פועלת החברה להשלים את התנאים המתלים. בעסקה יקבלו בעלי המניות ב-RCK כ-65% מהחברה, אך יוכלו להגדיל את חלקם בהינתן הכנסות של מעל 30 מיליון שקל. נכון לסוף 2018 (הדוחות האחרונים שצורפו) אין לחברה הכנסות, ברשותה 1.1 מיליון שקל במזומן והיא שרפה ב-2018 כ-3.2 מיליון שקל לפעילותה השוטפת.