בעלי מניות אלקטרה לא אישרו למנכ"ל דויטשר תגמול בשווי 17 מיליון שקל

מנתוני ההצבעה שפרסמה אלקטרה עולה כי שיעור המצביעים שלקחו חלק באסיפה שאינם בעלי עניין אישי, ואשר התנגדו להקצאה, עמד על יותר מ-90% • מדובר בחבילה של 133 אלף אופציות המשקפות כ-3.5% מהונה של אלקטרה, בשווי מוערך של כ-17 מיליון שקל, שביקשה החברה להקצות לדויטשר

איתמר דויטשר / צילום: אורן טסלר
איתמר דויטשר / צילום: אורן טסלר

בעלי מניות חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה  שוב יצאו ברוב גדול נגד הקצאת האופציות למנכ"ל החברה, איתמר דויטשר, והחליטו לדחות את התגמול ההוני שביקשה החברה להעניק לו, בדומה להחלטתם ב-2015 בעניין דומה לגביו.

מנתוני ההצבעה שפרסמה אלקטרה עולה כי שיעור המצביעים שלקחו חלק באסיפה שאינם בעלי עניין אישי, ואשר התנגדו להקצאה, עמד על יותר מ-90%. מדובר בחבילה של 133 אלף אופציות המשקפות כ-3.5% מהונה של אלקטרה, בשווי מוערך של כ-17 מיליון שקל, שביקשה החברה להקצות לדויטשר.

לקראת האסיפה, חברת הייעוץ אנטרופי הביעה את התנגדותה למהלך, שם ציינו בין היתר כי הם "לא מוצאים הצדקה להקצאה ההונית המשמעותית כמבוקש".

בינתיים נהנה דויטשר מחבילת האופציות שהעניקה לו אלקטרה ב-2015, וימים ספורים לפני מועד האסיפה מכר נתח מניות בתמורה של כ-18 מיליון שקל וברווח של כ-9 מיליון שקל, אחרי שלפני שנה, ביולי 2018, מכר נתח מהון החברה תמורת כ-15 מיליון שקל וברווח של כ-6.5 מיליון שקל.

שמו של דויטשר מופיע דרך קבע ברשימת שיאני השכר של הבורסה, ובשנים האחרונות עלות העסקתו מגיעה למספר דו-ספרתי של מיליוני שקלים או קרוב לכך. ב-2018 עלות העסקתו עמדה על 9.4 מיליון שקל ובסך הכול הצטברה לכ-54 מיליון שקל בחמש השנים האחרונות (2014-2018). דויטשר מחזיק היום בכ-0.25% ממניות אלקטרה בשווי שוק של כ-8.5 מיליון שקל.

כאמור, גם ב-2015 התנגדו בעלי המניות להקצאת האופציות שהוצעו לדויטשר, אז בשווי שעמד במועד ההענקה על כ-12.5 מיליון שקל, אולם "דירקטוריון החברה אישר את ההקצאה בניגוד לעמדת בעלי המניות", כך שלא מן הנמנע כי תרחיש דומה יירשם גם הפעם.

אלקטרה, שבשליטה בה מחזיקים האחים מיכאל (מייקי) ודניאל זלקינד באמצעות חברת אלקו, עוסקת בפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, שירות ואחזקה, פיתוח והקמת נדל"ן וזכיינות. מניית אלקטרה נסחרת סביב רמות השיא שלה, אחרי שטיפסה בכ-20% בשנה האחרונה ומשקפת לחברה שווי של קרוב ל-3.4 מיליארד שקל.