שלוש מדליות זהב לנבחרות ישראל באולימפיאדות המדעים הבינלאומיות

נבחרות המדעים הצעירות של ישראל הביאו בחודשים האחרונים לא פחות מ-15 מדליות אולימפיות, מתוכן שלוש מדליות זהב • יו"ר מרכז מדעני העתיד, ד"ר שמשון שושני: "ההישגים מעוררי ההשראה של נבחרת ישראל הם ההוכחה לכך כי השקעה, התמדה ונחישות להצטיין מובילות להצלחה ולהישגים"

נבחרת ישראל האולימפית הצעירה בפיזיקה / צילום: מרכז מדעני העתיד
נבחרת ישראל האולימפית הצעירה בפיזיקה / צילום: מרכז מדעני העתיד

על אף ההתמקדות הבוטה בתקשורת בסיפורים על נערים מסוימים בחופשה באיה נאפה, במהלך החודשים האחרונים היו גם נערים ישראלים שהביאו גאווה רבה למדינה בצורת מדליות אולימפיות. בשלושת החודשים האחרונים זכו נבחרות המתמטיקה, הכימיה והפיזיקה הצעירות של ישראל במדליות באולימפיאדות המדעיות. 

נבחרת ישראל במתמטיקה רשמה הישג אדיר באולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה (IMO), שהתקיימה במהלך השבוע האחרון באנגליה, לאחר שזכתה ב-6 מדליות אולימפיות: עידו קרשון חזר הביתה עם מדליית הזהב, שבו רגבים, רועי סיני וליאור הדסי זכו במדליות כסף ואילו שחר פרימן ואיתי יהודה הביאו את מדליות הארד באולימפיאדה. זו הייתה השנה השישים לאולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה בבאת', אנגליה, ולקחו בה חלק השנה מעל 600 צעירים מ-112 מדינות מסביב לעולם. ישראל משתתפת בתחרות מאז שנת 1979 וכבר צברה בסך הכל 13 מדליות זהב, 52 מדליות כסף ו-96 מדליות ארד.

אולימפיאדת הכימיה (ICHO) לשנת 2019 התקיימה השנה בפריז בירת צרפת וחברי הנבחרת הישראלית שזכו במדליות הם: רועי פאר - כסף; רון שפירנץ, רון רפאלי והלל שוחט כולם זכו במדליית ארד.

נזכיר כי בחודש מאי האחרון, נבחרת ישראל זכתה במדליית זהב באולימפיאדת הפיזיקה (IPHO) ואף זכתה לארח השנה בתחילת חודש יולי את האולימפיאדה הבינלאומית לפיזיקה בה זכתה הנבחרת בשתי מדליות זהב לאייל וולך ואביב טילינגר, שתי מדליות כסף לעמרי רבד וערן מן ומדליית ארד ליהונתן חסון.

שר החינוך רפי פרץ מסר בתגובה לזכייה של נבחרת המתמטיקה: "ההישג הנוסף של הנבחרת שלנו במתמטיקה מהווה גאווה גדולה למערכת החינוך ולמדינת ישראל. המתמטיקה מלכת המדעים מהווה את המנוע של המדע וקידום הטכנולוגיה. ההישג ממשיך להעמיד ישראל בראש החץ ולהבטיח את יתרונה האיכותי גם בעתיד. אני מברך את התלמידים הזוכים. ישר כח להם ולצוותים שליוו אותם".

יו"ר מרכז מדעני העתיד, ד"ר שמשון שושני, מסר כי "נבחרות ישראל במדעים ממשיכות להביא גאווה גדולה למדינת ישראל ומגיעות להישגים אישיים ובינלאומיים יוצאי דופן. ההישגים מעוררי ההשראה של נבחרת ישראל בכימיה הם ההוכחה לכך כי השקעה, התמדה ונחישות להצטיין מובילות להצלחה ולהישגים. יש להמשיך לפעול למיצוי הפוטנציאל האישי של הכישרונות הצעירים, שמדינת ישראל התברכה בהם".