טנסנט הסינית במו"מ לרכישת נתח מחברת התקליטים של אריאנה גרנדה

ענקית האינטרנט הסינית טנסנט דיווחה כי היא נמצאת במו"מ עם חברת ויונדי על רכישת 10% מקבוצת המוזיקה יוניברסל, המשמשת כלייבל לאמני ענק כמו אריאנה גרנדה ודרייק • סכום העסקה הפוטנציאלית מוערך ב-3.36 מיליארד דולר

אריאנה גרנדה / צילום: מריו אנזואוני, רויטרס
אריאנה גרנדה / צילום: מריו אנזואוני, רויטרס

חברת האינטרנט הסינית שנסחרת גם בניו יורק, טנסנט , נמצאת במשא-ומתן לרכישת 10% מקבוצת המוזיקה יוניברסל, חברת המוזיקה הגדולה בעולם, מחברת ויונדי  האירופית בעלות של 3.36 מיליארד דולר. העסקה תחזק משמעותית את הנוכחות של ענקית האינטרנט הסינית בתעשיית המוזיקה העולמית.

ההשקעה, אם תתבצע, תיתן לטנסנט גם את האפשרות להכפיל את מניותיה ביוניברסל. חברת המוזיקה וההקלטות, שממוקמת בלוס אנג'לס, החתימה אמני ענק כמו דרייק, אריאנה גרנדה ובילי אייליש. בקטלוג החברה אפשר למצוא גם אמנים ותיקים יותר כמו קווין ואפילו הביטלס.

תעשיית הסטרימינג המוזיקלי מתחזקת בסין מאוד, והלקוחות הראו במהרה עם כניסת שירותי המוזיקה למדינה כי הם מוכנים להשקיע כסף במוזיקה, כך שמדובר בהשקעה נבונה מאוד עבור טנסנט.

קבוצת המוזיקה של טנסנט, טנסנט מיוזיק, הפכה לחברה ציבורית בחודש דצמבר בשנה שעברה, באחת ההנפקות המוצלחות ביותר בשנים האחרונות בארה"ב. טנסנט מיוזיק מפעילה מספר אפליקציות פופולריות יחסית כמו QQ Music וגם פלטפורמת קריוקי אונליין.

בשנה שעברה ויונדי מסרה כי היא שוקלת למכור עד ל-50% מחברת יוניברסל, אך פסלה הנפקה ראשונית של מניות לציבור. השיחות עם טנסנט הן צעד פחות שאפתני, אך העסקה הפוטנציאלית עדיין מעריכה את שוויה של יוניברסל ב-3.36 מיליארד דולר.

תנאי העסקה, כפי שהציגה אותם היום (ג') ויונדי, יתנו לטנסנט אופציה של שנה לרכוש עוד 10% מיוניברסל באותם התנאים.