פעם ביובל: בית ההשקעות פסגות חגג 50 שנות חברות בבורסה

וגם: עו"ד גבי הייק פורש מפירמת עוה"ד גולדפרב זליגמן, בעלי השליטה בנתנאל גרופ ויתרו על שדרוג השכר שביקשו והאריכו תנאי כהונתם, בכירים מממשלת אוגנדה ביקרו בחווה של טוגדר, ועידו חג'ג' וחיים הורביץ הגדילו את החזקתם בחברת הקנאביס יוניבו

קרן ברנע  אייל גורן שלמה פשה ברק סורני תמרה דירקטור יפעת מזרחי אלונה אריאלי להב ורמי יערי / צילום: עומר מסינגר
קרן ברנע אייל גורן שלמה פשה ברק סורני תמרה דירקטור יפעת מזרחי אלונה אריאלי להב ורמי יערי / צילום: עומר מסינגר

את יום המסחר בבורסה בתל-אביב פתחה הבוקר (ג'), לראשונה בתולדותיה, הנהלת בית ההשקעות פסגות, לרגל 50 שנה להיותו של בית ההשקעות חבר בורסה. כאמור, למרות שמדובר ביובל, זו השנה הראשונה בה עולים חברי ההנהלה על הפודיום, ופותחים יחד את המסחר.

ברק סורני, מנכ"ל פסגות, הסביר "יש לנו אחריות ומחויבות לקיומה של בורסה מקומית חזקה ותוססת, ככלי שמשכלל את המשק ומקדם את התפתחותו הכלכלית. לאור השקת האמנה להשקעות אחראיות אנו מסיימים בימים אלו את ניתוח כל החברות הנסחרות במדד ת"א 125 לפי הפרמטרים של השקעה אחראית. כל השקעה תנוקד ותוצף בוועדות השקעה כחלק מהסיכונים או היתרונות שמנהל השקעה צריך להביא בחשבון בבואו לקבל החלטה על השקעה".

אמנון נויבך, יו"ר הבורסה, אמר כי "פסגות בגלגוליה השונים מייצגת את ההתפתחויות שעברו על שוק ההון בישראל מראשית שנות השישים ועד השינויים הרגולטוריים של העשורים האחרונים".

הצטרפו לחגיגות היובל: שלמה פשה, המשנה למנכ"ל פסגות; קרן ברנע, סמנכ"לית השיווק; אייל גורן, מנכ"ל קרנות נאמנות ומדדים; תמרה דירקטור, מנכ"לית פסגות ני"ע; יפעת מזרחי, מנכ"לית פסגות גמל לפנסיה; אלונה אריאלי להב, סמנכ"לית בכירה לקשרי חוץ ותקשורת; ורמי יערי, סמנכ"ל בכיר חטיבת לקוחות.

בעלי השליטה בנתנאל גרופ ויתרו על שדרוג השכר שביקשו והאריכו תנאי כהונתם

אחרי שהאחים אריה ודני נתנאל, העומדים בראשות חברת הנדל"ן נתנאל גרופ, ויתרו על שידרוג משמעותי אותו ביקשו לדמי הניהול החודשיים שלהם, בעלי מניות החברה אישרו בימים האחרונים את עדכון והארכת תנאי כהונתם בחברה.

תחילה ביקשו השניים העלאה של 20% בתגמול החודשי שלהם בחברה - עבור דני נתנאל המכהן כמנכ"ל לסכום של 113.5 אלף שקל, ולאריה בתפקידו כיו"ר, לסכום של 102.5 אלף שקל.

אולם, לקראת מועד האסיפה נתנאל גרופ נאלצה לדחות פעמיים את כינוסה לשם "מיצוי דיונים עם בעלי מניות", עד שלבסוף הודיעה כי "דמי הניהול יהיו ללא שינוי ביחס לתנאים הקיימים".

מדובר, לפי החברה, בדמי ניהול חודשיים של 94.5 אלף שקל למנכ"ל ושל 95.5 אלף שקל ליו"ר שהיקף משרתו 80%. זאת נוסף למענק על בסיס תוצאות החברה ועוד הטבות. ב-2018 עלות העסקתם עמדה על כ-1-1.1 מיליון שקל לכל אחד.

עוד אישרו כעת בעלי המניות באסיפה את עדכון מדיניות התגמול בחברה. אריה ודני נתנאל כבר התמודדו בעבר עם התנגדות בעלי המניות לתגמולים שלהם, כשבאוקטובר 2018 החליטה אסיפת בעלי המניות לא לאשר עדכון שביקשו לבצע בתנאי כהונתם.

האחים נתנאל מחזיקים בשליטה בנתנאל גרופ יחד עם מאיר ואבנר נתנאל באמצעות החברה הפרטית רישן השקעות.

נתנאל גרופ, העוסקת בייזום, בהקמה ומכירת פרויקטים למגורים בישראל, עלתה לכותרות בחודש שעבר כשעדכנה על כניסתו לתוקף של הסכם שכירות בבניין המשרדים "בית גאון" בתל-אביב, שנחתם מול רשת מלונות הבוטיק "בראון", המתכננת להסב את עיקר שטחי הנכס למלון.

בעקבות העדכון קפצה נתנאל גרופ  ב-17% תוך יומיים, והשלימה טיפוס של כ-30% מתחילת השנה, לשווי שוק נוכחי של כ-170 מיליון שקל.

ככל הידוע, במרכז העסקה מול מלונות "בראון" ניצב ניר ויצמן, בנו של איש המלונאות מני ויצמן, שמצד אחד הוא שותף של חברת נתנאל להחזקה בבית גאון, באמצעות חברה פרטית, ומצד שני גם ניצב בצד השוכר, כשותף לבעלות ברשת מלונות "בראון" יחד עם ליאון אביגד וניצן פרי.

במסגרת העסקה רשת בראון תשכור את מלוא זכויותיהם של נתנאל ושל ויצמן בבית גאון לתקופה של 10 שנים, עם אפשרות להארכת התקופה עד 15 שנים נוספות, תמורת דמי שכירות שנתיים של 16 מיליון שקל - מחצית הסכום יהיה חלקה של נתנאל ומחצית של ויצמן.

עוד עדכנה נתנאל באחרונה כי היא בוחנת אפשרות להותיר את פעילות הנדל"ן המניב שלה בידיה ולפצל את פעילות הנדל"ן היזמי שלה לחברה אחות, שבעלי מניותיה יהיו בעלי מניות נתנאל.

אביב לוי

בית גיבור ספורט / צלם : תמר מצפי
 בית גיבור ספורט / צלם : תמר מצפי

ניר ויצמן / צילום: רפי דלויה*
 ניר ויצמן / צילום: רפי דלויה*

עו"ד גבי הייק פורש מפירמת עוה"ד גולדפרב זליגמן 

עו"דגבי הייק, שותף בכיר בפירמת עוה"ד גולדפרב זליגמן, פורש מהמשרד. כך נודע "לגלובס". הייק, שותף בכיר בפירמה, המומחה בתחום המסחרי ושוק ההון, מתכוון לנצל את מומחיותו בתחום, וללוות חברות ואנשי עסקים בגיוסי הון ובעיסקאות.

הייק, בן 65, שימש כמספר 2 במשרד עוה"ד זליגמן, שלפני מספר שנים התמזג עם גולדפרב לוי ערן - מיזוג שהוליד את פירמת גולדפרב זליגמן, שבראשה עומדים עורכי הדין אלי זהר ויודי לוי. ב-40 שנותיו כעורך דין בתחום המסחרי, ליווה הייק מאות הנפקות, גיוסי הון ציבוריים ופרטיים, ומיזוגים ורכישות, לרבות שש הנפקות בבורסה האוסטרלית של חברות ועסקים ישראלים. בין היתר טיפל בזמנו במיזוג בין אסם לנסטלה, שבו ייצג את נסטלה.

הייק עוד זוכר את הימים שבהם התשקיפים היו "עמוסי פרטים, שברובם היו לא רלוונטים למשקיע, עם רגולציה יחסית נוחה", בהשוואה לאלה היום, שהם לדבריו "קצרים ומתומצתים אך תחת רגולציה כבדה".

ההתערבות החזקה של הרגולטור, הוא אומר, פגעה במוטיבציה של חברות להרשם למסחר ודירבנה חברות רבות למחוק את ניירות הערך שלהן מהמסחר. "הזהרתי בזמנו שעודף רגולציה עלול לפגוע באופן קשה בשוק ההון, וחסרונו עולה על יתרונותיו. מאז היה גידול שלילי במספר החברות שמניותיהן נרשמו למסחר בבורסה. לשבחם של אנשי רשות ני"ע, ייאמר כי הם ראו את ההשפעה השלילית של עודף הרגולציה וכיום רואים שינוי בכיוון של הרגולטור, ובמקביל גידול משמעותי במספר ההליכים המשפטיים שיוזמים משקיעים שמרגישים שנפגעו על ידי מקבלי ההחלטות בחברות הציבוריות".

הדס מגן

עוד גבי הייק /צילום:  תמר מצפי
 עוד גבי הייק /צילום: תמר מצפי

טוב שיש "תוכנית אוגנדה": בכירים מממשלת אוגנדה ביקרו בחווה של טוגדר

אל חוות הקנאביס של חברת טוגדר הישראלית, הגיעו בשבוע שעבר בכירים ממשרד הבריאות האוגנדי,  ערב קבלת תקן ה-GACP - האישור האירופאי לתקני חוות גידול קנאביס. את המשלחת אירח ניר סוסינסקי, מבעלי טוגדר. היום הודיעה החברה כי קיבלה את אישור העמידה בתקנים, מחברת התעדה גרמנית.

החווה כבר הגיעה לקציר ראשון, ולאחר האישור תוכל להעביר את התוצרת למתקן עיבוד וייצור באירופה, במטרה להתחיל למכור את הסחורה באירופה בקרוב, והחברה כבר מנהלת מו"מ להתקשרות עם מפעל אירופאי כזה. כדי לבצע את ההעברה על טוגדר לקבל אישור רשמי ליצוא קנאביס מאוגנדה וליבוא קנאביס לגרמניה.

במקביל מקימה החברה מפעל משלה באוגנדה, אשר להערכתה עשוי לקבל את אישור העמידה בתקנים בתחילת 2020.

טוגדר היא החברה הראשונה הפועלת בתחום הקנאביס באוגנדה, וכרגע פועלות במדינה ארבע חברות בתחום, כאשר טוגדר היא המתקדמת ביניהן. בביקור השתתפו שרה א. אופנדי, שרת הבריאות של אוגנדה וד"ר הנרי ג'י מוובסה, מנהל שירותי הבריאות הכלליים מטעם הממשלה. השניים ערכו ביקור במתקני החברה, וחתמו בספר המבקרים, בו הביעו את הערכתם לפעילות טוגדר במדינה ולטכנולוגיה הישראלית בכלל.

גלי וינרב

חממת הקנאביס של טוגדר באוגנדה: ניר סוסינקי ונציג הנשיא באוגנדה / צילום: טוגדר פארמה
 חממת הקנאביס של טוגדר באוגנדה: ניר סוסינקי ונציג הנשיא באוגנדה / צילום: טוגדר פארמה

עידו חג'ג' וחיים הורביץ הגדילו את החזקתם בחברת הקנאביס יוניבו

דווקא בתקופה של שקט יחסי בגזרת ההשקעות והמינויים של בכירי המשק ו"סלבס" ממגזרים שונים בתחום הקנאביס, הגדילו בעלי העניין בחברת יוניבו, חיים הורביץ, משקיע ביומד ובעבר מנהל ודירקטור בטבע ובנו של מנכ"ל טבע המיתולוגי אלי הורביץ; ועידו חג'ג', מבעלי השליטה בקבוצת הנדל"ן חג'ג', את החזקתם בחברה.

הגידול הוא בעקבות הנפקה פרטית עליה הודיעה החברה לפני כשבועיים. חג'ג' השקיע כמיליון שקל בחברה לפי שער של 3 שקל למניה, ואילו הורביץ השקיע חצי מיליון שקל לפי אותו מחיר. כמו כן קיבלו השניים אופציות למניות ללא תשלום. לאחר ההנפקה יחזיק חג'ג' כ-6.26% מהחברה ואילו הורביץ יחזיק 2.46%.

המחיר מהוה דיסקאונט של כ-14% על מחיר מניית החברה היום ודיסקאונט דומה על המחיר ביום ההכרזה על ההנפקה, בסוף יולי. מניית החברה ירדה בשעה זו בכ-1.5%, ויוניבו נסחרת לפי שווי של 82 מיליון שקל. מניית החברה איבדה כ-50% מהשיא אליו הגיעה בפברואר, במגמה דומה ליתר הסקטור.

גלי וינרב

עידו חג'ג' /צילום:  עינת לברון
 עידו חג'ג' /צילום: עינת לברון